Print Friendly, PDF & Email

/هرانسان عاقلی که دغدغه انسانیت داشته باشد، الزاما باید دارای قدس ترین مطلوب باشد.و چون انسان های ناقص در صحنه وجود دارند ،حقیقتی بعنوان “انسان کامل” و “کامل انسان” حتما وجود دارد ،که انسان موجود ناقص در حیات بشری از او بهره برده و نقصش را باید با تاسی به او برطرف نماید.مگر نه ،در همان نقص خواهد ماند.از طرفی چون “انسان کامل” در صحنه وجود دارد ،قدسی ترین مطلوب انسان ،همان انسان کامل خواهد بود.
با این مقدمه ،اولا حقیقت آدمی در شناخت و تاسی به “انسان کامل” است.و دوما به اندازه ای که “انسان کامل” یا “کل الانسان” برای آدمی قدسی ترین مطلوب می شود، به همان اندازه دشمن و دشمنان انسان کامل برای او منفورترین خواهند بود.چون تقابل انسان کامل با دشمنانش تقابل نقیضین است،بدین معنا که اجتماع و ارتفاع آنان محال عقلی و غیر ممکن است.و وجود یکی ،نفی دیگری را و نفی یک طرف اثبات دیگری را همراه دارد.
بنابر این ،دوستی قدسی ترین مطلوب با دشمن آن ممکن نیست. و کسانی که با ابراز علاقه به قدسی ترین مطلوب در صدد نفی دشمن اونیستند ،و یا احیانا در بغضی موارد با او هماهنگ و دوستند، دچار نوعی خود فریبی شده اند، که باید بررسی شود.

هرانسانی به اندازه ای که دلداده قدسی ترین مطلوب خویش است،به همان اندازه از دشمن قدسی ترین مطلوب خویش نفرت و انزجار دارد.بروز و ظهور این امر در رفتارهای اعتقادی و عملی انسان مشخص خواهد شد، که حقیقت آدمی یعنی همین.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet