Print Friendly, PDF & Email

«حاج قاسم سلیمانی» و مرحوم «حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد» از جمله فرماندهان ایرانی هستند که تا کنون متفکران و شخصیت‌های برجسته غربی در موردشان اظهار نظرهای مثبتی داشته‌اند.

سردار سلیمانی و مرحوم ابوترابی «فرماندهان ایرانی» از نگاه خارجی‌ها

«حاج قاسم سلیمانی» و مرحوم «حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبر ابوترابی‌فرد» از جمله فرماندهان ایرانی هستند که تا کنون متفکران و شخصیت‌های برجسته غربی در موردشان اظهار نظرهای مثبتی داشته‌اند.

 

«گاهی اوقات گذر نیروهای صلیب سرخ به اردوگاه‌های نگهداری اسرا در عراق می‌افتاد. حاج آقا ابوترابی فرد با نیروهای مسیحی صلیب سرخ هم بگونه‌ای رفتار کرده بود که از او تمجید می‌کردند. البته معتقد بود رفتارها باید بگونه‌ای باشد که موجب تسلط کفار حتی بر عراقی‌های مسلمانی که با ما می‌جنگند، نشود.
در همین رابطه «حشمت الله برچلو»، مترجم نیروهای صلیب سرخ در اردوگاه موصل، در خاطره‌ای خاطره‌ای از گفت‌و گویش با پی‌یر، رئیس صلیب سرخ که فردی کارکشته و باسواد بود روایت می‌کند. برچلو می‌گوید: «پس از ملاقات پی‌یر و حاج آقا که  که یک ساعت و نیم به طول انجامید. پی‌یر بیرون آمد. از او پرسیدم: «بزرگ ما را چطور دیدید؟» گفت: «اگر ما در دنیا فقط پنج نفر سیاستمدار مثل ایشان داشتیم، دنیا اصلاح می‌شد. ایشان واقعا مرد بزرگی هستند و من نظیرشان را در هیچ اردوگاهی ندیده‌ام.»
نماینده دیگر صلیب سرخ نیز پس از دیداری دو ساعته با جملاتی احساسی عقیده‌اش را درباره «فرمانده اسرا» اینگونه بیان کردئه بود:«اگر ۱۰ نفر مانند ابوترابی در اروپا وجود داشت، ما امروز شاهد این همه مشکلات اخلاقی و اجتماعی نبودیم.»
در این میان برای شناخت دیگر یکی از فرماندهان‌مان  فقط کافی است نگاهی به مطالب چاپ شده در رسانه‌های غرب بیندازید تا درباره جایگاه حاج قاسم سلیمانی در غرب بیشتر آشنا بشویم. چرا که نیویورکر، بی بی سی و گاردین هر کدام درباره این فرمانده مطالب خاصی نوشته‌اند. تا جایی که فرمانده نیروی قدس ایران را مهمترین استراتژیست نظامی دنیا از زمان رومل تا الان دانسته‌اند. در حیقیقت «اروین یوهانس اویگن رومل» فرمانده نیروهای آلمانی، ملقب به «روباه صحرا» و از همه مهمتر معروف به مارشال مردم است.
نفوذ این فرمانده تا حدی است که نشریه اشپیگل هم نتوانست جلوی هیجانِ دیدن مرد اول خاورمیانه تاب بیاورد. هفته نامه اشپیگل در این باره نوشت: «سردار قاسم سلیمانی شخصیتی نیست که در خانه بماند وقتی که نیروهای خود را به نبرد می‌فرستد. این فرمانده ۵۷ ساله می‌تواند به راحتی در پشت جبهه باقی بماند اما ترجیح می‌دهد خود را در جبهه نبرد نشان دهد. او ژنرال نخبه‌ای است است که همه تصمیمات آمریکایی‌ها را خنثی می‌کند.»

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet