Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری مصر تایمز، در مقاله‌ای به مقایسه نوع برگزاری اربعین حسینی در کربلا و مناسک حج در عربستان از نگاه مردم مصر پرداخت.

اربعین مقایسه پیاده روی اربعین با مناسک حج از نگاه نویسنده مصری

پایگاه خبری مصر تایمز در مقاله‌ای به قلم «آمینه فواد» می‌نویسد: مردم مصر با دیدن تصاویر موج زوار شیعه رهسپار کربلا و مقایسه خیل عظیم زوار در کربلا با حوادث دردناک فاجعه منی و سقوط جرثقیل در مکه و کشته شدن هزاران مسلمان از خود می‌پرسند: چرا حادثه به اصطلاح تدافع و ازدحام جمعیت در کربلا رخ نداد؟ و چرا جرثقیل روی زوار نیفتاد؟ چرا نظام سعودی با وجود ناکامی در مدیریت مراقد اسلامی مقدس در مکه و مدینه بر طبیعی بودن این حوادث اصرار دارد.

وی در ادامه این مقاله آورده است: آیا می‌دانید:

– سعودی: اگر بیش از دو میلیون حاجی وارد خاک‌شان شود اعلام نارضایتی می‌کند.

– عراق: اگر کم‌تر از بیست میلیون زائر داشته باشند، ناراحت می‌شود.

– سعودی: برای تنظیم امور دو میلیون حاجی وزارت تشکیل می‌دهد.

– عراق: کوچک‌ترین موکب چایی‌شان چای ابو علی ـ منظور چایی امام حسین (ع) ـ امور ۸ ملیون زائر را می‌چرخاند.

– سعودی: در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهد، دلار می‌گیرد.

– عراق: تمام خدمات کاملا رایگان است.

– سعودی: حج برای آن‌ها موسم منفعت و سودطلبی اقتصادی است.

– عراق:  زیارت را موسم بخشش و عطا می‌داند.

– سعودی: تعداد دو میلیون حاجی باعث ایجاد ترافیک و مسدود شدن راه‌ها در کشور می‌شوند.

– عراق: تعداد دو ملیون رقم طبیعی در کوچک‌ترین خیابان در کربلاست.

– سعودی: شاهزاده‌ها و امرای آن‌ها با لیموزین طواف می کنند.

– عراق: رییسان و ملت پابرهنه به سوی امام حسین (ع) روانه می‌گردند.

– سعودی: علاوه بر هزینه هنگفتی که از حجاج می‌گیرد، منت هم بر سرشان می‌گذارد.

– عراق: از زائران بابت هر گونه کوتاهی و قصور ناخواسته عذرخواهی می‌کند.

– سعودی: ورود ۱۰ هزار حاجی به یک خیابان باعث ایجاد خفگی و مرگ مردم شد.

– عراق: اگر سه ملیون زائر در خیابان باشد، مسوول موکب نگاهی به خیابان می‌اندازد و می‌گوید: الان خیابون خلوت است پس زوار کجا هستند؟

– سعودی: خانه فقط برای وهابی‌هاست.

– عراق: امام حسین (ع) برای همه است.

پایگاه خبری مصر تایمز ادامه می‌دهد: خبرگزاری فرانسه تصاویری خیره کننده و بهت‌آور از زوار اربعین امام حسین (ع) منتشر کرد که مسلمانان در تاسی از کاروان کودکان و زنان خاندان امام حسین ابا عبدالله (ع) که در سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا به شهادت رسید، راه‌های طولانی را با پای پیاده و به مدت چهل روز طی می‌کنند. طول مسیر راهپیمایی زائران عراقی و غیرعراقی به سوی کربلا در برخی نقاط به صدها کیلومتر می‌رسد و برخی به همراه خانواده‌های خود برای زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) فرزند دختر حضرت محمد (ص) رسول خدا به سوی کربلا می‌شتابند.

نویسنده این مقاله تصریح می‌کند: مقایسه بین خدمات سعودی به حجاج و خدمات عراقی‌ها در اربعین امام حسین (ع) نشانگر حجم بالای خدماتی است که مقامات محلی در کربلا با حمایت دولت مرکزی در بغداد و تلاش‌های وزارت‌های مختلف با حمایت میلیون‌های نفر از مردم عراق در موکب‌ها به زائران ارائه می‌کنند. این مقایسه‌ها از سراسر جهان به مصر هم می‌رسد و مسلمانان در سراسر جهان ناخودآگاه و به صورت اختیاری به مقایسه دلایل موفقیت برگزاری هر ساله مراسم اربعین با حضور میلیونی و چند برابر زوار خانه خدا در سعودی می‌کنند، اما مقامات سعودی در برگزاری مراسم حج بدون بروز حادثه ناکام مانده و هر سالی شاهد کشته شدن هزاران زائر در موسم حج هستیم.

آمینه فواد تاکید می‌کند: این موفقیت بزرگ در کربلا ناشی از همکاری بین مردم و جهات مسوول در کربلا و استان‌های مختلف است که موجب برانگیختن حقد و کینه و برخورد طائفه‌گرایانه رسانه‌های گروهی سعودی شده است. چنان چه وقتی شبکه تلویزیونی طائفه‌گرای الصفا در سعودی در برنامه‌ای درصدد القای غیر باور بودن حقیقت ورود میلیون‌ها زائر به کربلا برمی‌آید، یک شهروند عراقی به صورت مستقیم با این شبکه تماس می‌گیرد  و در پخش زنده می‌گوید: «شما حق دارید که باور نکنید، زیرا حج در مکه فقط برای وهابی‌ها و صرفا برای تجارت و فرصتی برای منفعت‌طبی است، در حالی که زیارت امام حسین (ع) در اربعین فرصتی برای نزدیکی و تقرب الی الله و ایمان به خداوند است.

ایسنا/۲۲۲

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet