Print Friendly, PDF & Email

انقلاب اسلامی،امری وجودی و حقیقی است و بهمین دلیل دارای ظهور و بروز در شرایط خاص است Tکه در بعضی اوقات بناء به شرایط موجود رخ در خفاء و نهان و آشکار و ظهور می نماید.

این بستگی به درک درست و صحیح و متناسب انقلابیونی است که خود را در تراز انقلاب اسلامی در برهه های متفاوت تطبیق دهند و ضمن آماده سازی خود و شرایط زمینه ورود به مراحل تکاملی انقلاب اسلامی را که امام انقلاب ترسیم می کند، مهیا نمایند تا جامعه با تاسی به نیروهای اصیل و دغدغه مند زمینه رشدشان را درک کرده در آن قدم گذارند

 باید بدانیم در کدام مرحله انقلاب اسلامی هستیم و شرایط تاریخ، نسبتش با انقلاب چگونه است؟ تا گرفتار انسداد وبه حجاب بردن انقلاب اسلامی نشویم و بدانیم برای عبور از مرحله فعلی انقلاب اسلامی باید به کدام عقلی رجوع کرد.

بدین معنا که در دهه اول انقلاب اسلامی انقلابیون آن دوره و رزمندگان اسلام فهمیدند برای عبور از توطئه های استکبار جهانی و برای مقابله با هجوم بیرحمانه رژیم بعث صدام با عقل موجود  عبور از سختیها و موانع ممکن نیست .و متوجه این نکته مهم شدند که باید به عقلی غیر عقل موجود  تاسی کرد و آن را به صحنه آورد.لذا متناسب با خباثت دشمن به بلوغ عقلی رسیدند و عقلی را به صحنه آوردند که  توانست از توطئه صدام ونقشه های او عبور کنند.

پس امروز هم عقل خاص خودش را با توجه به پیچیدگیهای دشمن و نقشهای ان می طلبد.

قبل از انقلاب کفر وجود داشت و همه می فهمیدند که نظام پهلوی نظام کفر و الحاد است و باید از آن عبور کرد ولی عقل مناسب عبور از آن را نمی دانستند.

همین طور که امروز برای کشورهای عربی این انسداد وجود دارد که می فهمند باید گرفتار غرب و دست نشاندگان آن نشد، ولی نمی دانند با کدام عقل باید از ان عبور کنند.

عقلی که آدمی را گرفتار سطحی نگری نکند و بتواند متناسب با پچیدگیهای دشمن ،دشمن را بشناسد و قدرت درک شرایط تاریخی را از دست ندهد که اگر قدرت درک شرایط تاریخی و وضع موجود را از دست داد دیگر نمی تواند با کفر در سطح وضع موجودش درگیر شود،اینجاست که از ترفنده های دشمن یا فریب می خورد یا غفلت می کند و نتیجتا هم خودش و هم انقلاب را به حجاب می برد.

یعنی باید جبهه انقلابی و نیروهای انقلابی بتوانند عقلانیت مطابق تاریخ زمان خویش را بیابد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet