دسته‌بندی نشده
Print Friendly, PDF & Email

بسم الله الرحمن الرحیم

اندکی تامل در حیات بشر از اول خلقت تا بحال ،بیانگر این مطلب است که ادیان و پیامبران الهی با خلقت اولین انسان که حضرت آدم ابوالبشر علیه اسلام است ،وجود داشته است

رشد کیفی و کمی انسانها در طول تاریخ با رشد کمی و کیفی ادیان و پیامبران الهی و طرفداران آن همراه بوده است.که این گویای حضور پیوسته انبیاء علیهم السلام در جوامع بشری با توجه به نیازهای فطری بشر به هادی در مباحث نظری و مجری و الگو در امور عملی می باشد.

زمانی در تاریخ را نمی توان یافت که از انسان الهی مرتبط با آسمان و عالم غیب و مرتبط با توده مردم و دستگیری آنان خالی بوده باشد،اگر چه در بعضی از زمانها شاید به دلیل جو حاکم یا اقتضائات آن دچار فطور و سستی شده باشد ولی از وجود رابط بین خداوند متعال حکیم و مردم تهی بوده باش،نبوده است.

رشد کیفی از جمله اموری است که با رجوع به کتب آسمانی موجود براحتی می توان به آن اذعان کرد ،امری که با استدلال و برهان عقلی و نقلی مورد توافق غالب اندیشمندان تاریخ در سراسر جهان، مسلم است .و اعتراف به آن در اکثر آثار آنان موجود می باشد.

دین اسلام بدلیل آخرین دین و ادعای کاملترین دین از ادیان آسمانی، کتاب آسمانی اش کتاب کامل ،جامع از هر جهت و در همه مسائل سعادتمندی  دنیا و اخرت بشر ،با توجه به نیازهای مادی و معنوی او در دسترس جوامع بشری می باشد.

براساس عقل سلیم و فطرت پاک و منطق محکم، آدمی برای تامین و ارضاء نیاز خویش باید به کتابی که از هر جهت کاملتر و جامعتر و منطقی تر است رجوع کند.کتابی که نیازهای فطری بشر را با توجه به ابدیت نگری آدمی در نظر داشته باشد.و بتواند پاسخ گوی آرزوها ،آرمانها ،امنیتها ،ارزشها ،و…در طول تاریخ، برای همه جوامع با تغییر شرایط و اقتضائات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در همه سطوح و در فرهنگها مللها قومیت ها و…باشد.

لازمه این امر مصون بودن این کتاب از خطاء، لغزش ، تحریف ،و…است تا بتواند سعادت ابدی انسانها را در طول حیات و بعد از آن تضمین نماید.

وپیام ها، آموزه ها ،باید و نبایدها ،هست و نیست ها و دستورهای راهبردی و کاربردی ،چاره اندیشی در رفع موانع و چالشهای مادی و معنوی، برون رفت از نظامهای سلطه و قدرتهای حاکم دارای نظام هماهنگ ،در بکارگیری رسانه و اسلحه و اقتصاد علیه مستضعفان ،در بر دارنده برنامه اجرایی و عملیاتی باشد.

نظام فکری ،فطرت انسانی، سیر معنوی بشر،عالم بعد از مرگ ،تبیین درست و جامع از سعادت انسان ،رستگاری ،شناخت شناسی ،جهان بینی ،مبداء و فرجام شناسی ودر یک جمله آنسان شناسی ،با توجه با ابدی بودن بشر شناخت چالش ها و موانع و حجاب و راه کار برون رفت از آنها داشته باشد.

با توجه به نکات فوق آیا در این عصر که مملو از تکنولوژی و تلنبار مکتبهای گوناگون بشری و غیر بشری ،القاء و انتشار انواع و اقسام اظهار نظرها در مورد بشر، سعادت ،کمال کرامت ،حقوق بشر، در قالب اندیشه ،ایسم ایدئلوژی ،مکتب و…است ،آیا کتاب آسمانی اسلام قران مجید با ارائه آیات بین و روشن و الهام بخش و نورانی علیرغم هجمه های دشمنان در طول تاریخ و عصر حاضر توسط سلطه گران مدرن با همه توان اقتصادی فرهنگی سیاسی نظامی ،بعنوان تنهاترین نسخه بشریت نجات دهنده ،انسانها را دعوت به سعادت دنیا و آخرت نمی کند؟

پس تاسی به قرآن در شرایط و فضای حاکم بر جهان در جوامع اسلامی و غیر اسلامی عاقلانه ترین و منطقی ترین و منحصرترین راه فراروی بشریت است.

در غیر این صورت یا باید کتابی کاملتر و جامعتر جایگزین نمود، یا رضایت به وضع اسفناک جوامع انسانی داد ،یا به غفلت و پریشانی حالی خویش اعتراف و اذعان نمود.که این با ادعاهای روشنفکری و علمی و عصر تکنولوژی و تسلط بشر بر طبیعت سازگار نیست.و کاری مورد پسند دانسمندان و عالمان نبوده و نخواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet