Print Friendly, PDF & Email

با روی کار آمدن ترامپ، دولت وی باید با تهدیدات ایران در این زمینه، بیشتر مقابله کند و باید خطوط قرمز برای فعالیت های ناوهای ایران ترسیم کرد و نباید بلند پروزی های دریایی ایران را بدون پاسخ بگذارد.

نیروی دریایی آقای رئیس جمهور، نیروی دریایی ایران را متوقف کن  نشریه آمریکایی فارن افرز در گزارشی با عنوان “بلند پروازی های فزاینده ایران ادامه دارد” نوشت: در اواخر ماه نوامبر ایران اعلام کرد که برنامه دارد تا پایگاه هایی برای ناوهای خود در یمن و سوریه بسازد که روزنامه های ایران در این باره نوشتند، این اقدام می تواند ده ها برابر از قدرت هسته ای، موثر واقع شود.

فارن افرز افزود: این روند بلند پروازی های ایران در زمینه دریایی، در حالی است که ایران خود را به عنوان یک قدرت منطقه ای ثابت کرده است و اکنون ایران به دنبال ثبات حضور خود در خارج از مرزهای منطقه می باشد. پایگاه های دریایی ایران در یمن و سوریه می تواند برای ایران بسیار مهم بوده زیرا یمن از لحاظ تجارت و حمل نقل به یک منطقه استراتژیک دریایی نیز تبدیل شده است.

این نشریه آمریکایی نوشت: همچنین حضور بیشتر ناوهای ایران در آب های یمن می تواند حمایت ایران از نیروهای حوثی را افزایش دهد. حضور بیشتر ایران در سوریه و ایجاد پایگاهی برای ناو های خود در این منطقه نیز می تواند حضور ایران را در آب های مدیترانه ای بیشتر کند و متحدان ایران در لبنان و فلسطین و حزب الله و حماس بتوانند بیش از گذشته از حمایت های ایران بهره ببرند. همچنین از جهات حمل و نقل و تجارت نیز ایران نیازمند ترانزیت از طریق ترکیه و سودان نخواهد بود و این یک اقدام بزرگ برای ایران خواهد بود.

روند پیشرفت ایران در زمینه دریایی در حالی است که تنش میان این کشور و عربستان سعودی شدت گرفته است و ایران روز به روز در عرصه های زیادی حضور خود را پر رنگ تر می کند.

فارن افرز افزود: به هر حال باید گفت ایجاد دو پایگاه برای ایران در یمن و سوریه به ایران اجازه خواهد داد تا برنامه های بزرگ تری را چه در منطقه و چه در خارج از آن اجرایی کند. ایران همچنین در چند سال اخیر موشک های دریایی خود در زمینه سطح به سطح و یا هواپیماهای بدون سرنشین خود که پایگاه های اصلی آنها در دریاهاست را افزایش داده و همچنین رادار هایی را در دریاهای اطراف ایران نصب کرده است. این در حالی است که مقامات ایران با صراحت کامل بیان می کنند که هدف اصلی ایران حضور ایران در آب های منطقه نبوده و ایران به دنبال حضور در آب های بین المللی می باشد.

این نشریه آمریکایی در ادامه به صحبت های هنری کسینجر وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اشاره کرد و نوشت: هنری کسینجر بر این باور است که بزرگ ترین چالشی که خاورمیانه را تهدید می کند نفوذ و اعمال قدرت ایران در منطقه است و واشنگتن باید با افزایش نفوذ ایران مقابله کند. از طرفی نیز افزایش نفوذ و گسترش و پیشرفت نیروی دریایی و ناوهای ایران به حدی است که باید کشور های منطقه ای نیز نگران باشند. ایران همچنین در دریای خزر حضور فعالی دارد و اخیرا نیز اعلام کرده است که ایران به دنبال افزایش حضور خود در دریای سرخ و مدیترانه نیز می باشد.

فارن افرز افزود: آمریکا در زمان اوباما، در بسیاری از جهات، مواجهه با ایران را در بسیاری از زمینه ها متوقف کرد. نیروی دریایی آمریکا نیز در مقابل حرکت های ایذایی نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه ایران اقدامی صورت نداد و عدم انجام اقدام مناسبی از سوی آمریکا موجب شد تا اعتبار آمریکا در زمینه مقابله با تهران، زیر سوال برود.

این نشریه آمریکایی در پایان نوشت:  با روی کار آمدن ترامپ، دولت وی باید با تهدیدات ایران در این زمینه، بیشتر مقابله کند و باید خطوط قرمز برای فعالیت های ناوهای ایران ترسیم کرد و نباید بلند پروزی های دریایی ایران را بدون پاسخ بگذارد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet