Print Friendly, PDF & Email

پلیس اسرائیل شامگاه پنجشنبه برای دومین بار در کمتر از یک هفته، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به ظن دریافت هدایا و «برخی گمانه زنی‌های دیگر» بازجویی کرده است.

 

پلیس اسرائیل پنجشنبه شب اعلام کرد که در بازجویی این روز، که پنج ساعت طول کشید، در خصوص دو پرونده از نتانیاهو سئوال شده است.

 

در همین حال، پلیس یا دادستانی نگفته‌اند که آیا نیاز به بازجویی‌های بیشتری هست یا نه؟

 

دادستان اسرائیل چند روز پیش فاش کرد، از حدود دو ماه پیش با انجام تحقیقات گسترده پلیس در اسرائیل و خارج حول گمانه زنی‌هایی که در مورد نخست وزیر مطرح شده بود، موافقت کرده است.

 

بنیامین نتانیاهو در پی بازجویی اول در دوشنبه شب گفته بود، «سال‌ها تعقیب من و خانواده‌ام بیهوده بوده و این بار نیز گمانه زنی‌ها به تشکیل پرونده منجر نمی‌شود».

 

نتانیاهو از یک روزنامه نگار اسرائیلی به نام راویو دروکر و شبکه دهم تلویزیون اسرائیل به عنوان عواملی که سال‌ها علیه او و خانواده‌اش «اتهام زنی بیهوده» مطرح کرده‌اند، نام برده است.

 

یعکوو واینروت، وکیل نتانیاهو که در جلسه‌های بازجویی از نخست وزیر حضور داشته، بعد از بازجویی نخست به شبکه دوم تلویزیون گفته بود، «اطمینان می‌دهد که مطالب مطرح شده، جزیی است».

 

امنون ابراموویچ یک روزنامه نگار سر‌شناس منتقد نتانیاهو پنجشنبه شانزدهم دی در شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفته است، پرونده کم اهمیت‌تر، شامل دریافت سیگارهای برگ و شامپانی‌های گران قیمت از آرنون ملچین دوست نزدیک نتانیاهو است.

 

به گفته ابراموویچ، پرونده دوم اهمیت بیشتری دارد، اما هنوز جزییات آن اعلام نشده است.

 

روزنامه هاآرتص جمعه هفدهم دی نوشته است، آرنون می‌لچن سرمایه دار و کارگردان یهودی آمریکایی که در ارتباط با دادن هدیه سیگار برگ و شامپانی به نتانیاهو از سوی پلیس اسرائیل مورد سئوال قرار گرفته، خود صاحب حدود ده درصد از سهام شبکه دهم تلویزیون اسرائیل است.

 

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، شریک تجاری آرنون می‌لچن نیز که یک بازرگان عمده استرالیایی به نام جیمز پاکر است احتمالا پول بلیط یک مسافرت خارجی نتانیاهو را داده و به پسر بزرگ نتانیاهو در سفرهای خارجی‌اش امکان داده در خانه‌های متعلق به او اقامت کند.

 

رسانه‌های اسرائیل پیش‌تر خبر داده بودند، بازرگان بزرگ ران لاودر از صاحبان کارخانه‌های لوازم آرایشی «استی لاودر» نیز بخاطر برخی هدایا به نتانیاهو مورد بازجویی قرار گرفته است.

 

حامیان نتانیاهو به رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند، بازرگان ران لاودر قبلا از سهامداران عمده شبکه دهم تلویزیونی اسرائیل بوده و از زمانی که پایش را از سهامداری در مالکیت این شبکه منتقد نتانیاهو بیرون کشید، «تعقیب» این شبکه علیه نخست وزیر افزایش یافته است.

 

حامیان نتانیاهو در صحنه سیاست و افکار عمومی اسرائیل، که در اکثریت هستند، رسانه‌های منتقد را مورد انتقاد قرار داده و خواهان پایان دادن به «تعقیب مغرضانه» وی شده‌اند.

 

اما منتقدان نتانیاهو می‌گویند، اگر اساسی برای تحقیقات وجود نداشت، دادستانی با آن موافقت نمی‌کرد.

 

نظرسنجی‌های روزهای اخیر در اسرائیل نشان می‌دهد، هنوز اکثریت افکار عمومی از نخست وزیری نتانیاهو به عنوان قوی‌ترین سیاستمدار حال حاضر در این کشور حمایت می‌کند.

 

از جانب دیگر، همین نظرسنجی‌ها این احتمال را مطرح می‌کنند که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب «یش آتید» به رهبری یائیر لاپید از تعداد کمی کرسی‌های بیشتر پارلمانی نسبت به حزب حاکم لیکود به رهبر نتانیاهو برخوردار شود.

 

به گزارش رادیو فردا، سرپرست تیم بازجویان از نخست وزیر اسرائیل، پلیس ایرانی‌زاده، کوروش برنور نام دارد.

 

رسانه‌های اسرائیل نوشته‌اند، کوروش برنور، ۵۰ ساله، در سن ۱۴ سالگی از ایران به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده و به «سخت گیری» در بازجویی از مقامات ارشد پیشین اسرائیل که در مظان اتهام فساد بوده‌اند، شهرت دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet