Print Friendly, PDF & Email

 

محمد بن سلمان: با عدم تغییر رفتار تهران، پیشنهادهای خام برای نزدیکی مجدد با این دولت به زیان سعودی خواهد بود.
محمد بن سلمان با ایران مذاکره نمی‌کنیم/ نزدیکی به تهران به زیان ما است، در حالی که امروزه حتی حامیان غربی عربستان سعودی، حکومت آل سعود و تفکر وهابی گری را عامل ناامنی در جهان و منطقه می دانند و رسانه های غربی به حاکمان کشورهای خود توصیه می کنند که زمان آن رسیده است که با فاصله گرفتن از عربستان این کشور را به حال خود رها کنند وزیر دفاع عربستان در گفتگویی، ایران را نماینده بزرگترین مشکلات منطقه خاورمیانه خوانده است.

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در گفت‌و‌گو با نشریه «فارن افرز» ایران را نماینده و دامن‌زننده به سه مشکل اصلی منطقه خاورمیانه خواند: «ایدئولوژی‌های بدون مرز، بی‌ثباتی دولتی و تروریسم».

 

محمد بن سلمان در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی هرگز گشودن راه ارتباطی مستقیم با ایران را برای کاهش تنش‌ها لحاظ خواهد کرد یا خیر، گفته است: مذاکره با ایران بی‌معنا است. او گفته دلیلی برای مذاکره با قدرتی نمی‌یابد که به صادرات ایدئولوژی انحصارگرایانه، شرکت در تروریسم و تخطی از حق حاکمیت ملی دیگر کشورها ادامه می‌دهد.

 

محمد بن سلمان تأکید کرد در عدم تغییر رفتار تهران، پیشنهادهای خام برای نزدیکی مجدد با این دولت به زیان سعودی خواهد بود.

 

به گزارش جام نیوز، روزنامه فرامنطقه ای “رای الیوم” چاپ لندن سه روز پیش در تحلیلی با عنوان “۲۰۱۶؛ سال شکست عربستان در عرصه دیپلماسی” در خصوص دیپلماسی عربستان در سال ۲۰۱۶میلادی نوشت: سال گذشته، سال شکست عربستان در عرصه دیپلماسی خارجی و بدترین سال در زمینه روابط دیپلماتیک ریاض بود و این کشور به دلیل عملکرد ضعیف، شکست های سنگینی را در لبنان، سوریه و یمن متحمل شد.

 

 

به نظر می رسد با توجه به شواهد منفی موجود، این کشور در سال ۲۰۱۷ نیز قادر نخواهد بود روابط خود را که بیشتر براساس بخشش های نفتی و خرید مواضع کشورها کوچک و بزرگ با قرارداد های تسلیحاتی بود بازسازی کند.

 

این روزنامه افزود: این در حالی است که عربستان سعودی با استفاده معاملات کلان، کشورهای غربی را تحت فشار قرار داد که سیاست ها و مواضع خود را درخصوص تهران تغییردهند، کشورهای غربی نیز به قطع روابط خود با ریاض اکتفا نکرده بلکه این کشور به مرکز تحلیل های خبری برعلیه آن تبدیل شد.

 

در ادامه این موضعگیری ها علیه عربستان، آلمان، ریاض را به دست داشتن این کشور در افراط گرایی در جهان متهم و مراکز فرهنگی عربستان در آلمان را تعطیل کرد.

 

این روزنامه ادامه داد که اما ضربه آخر و کاری را آمریکا به عربستان زد، گزارش های آمریکایی عربستان و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس را به حمایت از افراط گرایی در سوریه متهم کرد و ضربه مهلک تر تصمیم کنگره و پارلمان آمریکا در خصوص قانون جاستا (عدالت در برابر حامیان تروریسم) و تصویب آن بود که به آمریکایی ها اجازه می داد که در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر از عربستان شکایت کنند.

 

در غرب نیز به دلیل حمله عربستان به یمن تحت ائتلاف موسوم به طوفان قاطع «عاصفه الحزم» انگلیس به این کشور هشدار داده و پارلمان اروپایی آن را محکوم و کانادا قراردادهای کلان اسلحه را به دلیل کشتار غیرنظامیان توسط عربستان ، متوقف کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet