Print Friendly, PDF & Email

 

 تحلیل ایران -رکوردداران خرید و فروش سلاح در جهان!

جدیدترین گزارش کنگره آمریکا نشان می‌دهد، ایالات متحده سال گذشته میلادی با فروش ۴۰ میلیارد دلاری یا به عبارتی انعقاد نیمی از تمام قراردادهای فروش سلاح در جهان، جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

جدیدترین گزارش کنگره آمریکا نشان می‌دهد، ایالات متحده سال گذشته میلادی با فروش ۴۰ میلیارد دلاری یا به عبارتی انعقاد نیمی از تمام قراردادهای فروش سلاح در جهان، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و فرانسه با فروش ۱۵ میلیارد دلار سلاح دوم شد. 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کشورهای در حال توسعه همچنان بزرگترین خریداران سلاح در ۲۰۱۵ بودند. قطر با امضای قراردادهای تسلیحاتی به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد دلار در سال گذشته اول شد و پس از آن، مصر با خرید حدود ۱۲ میلیارد دلار سلاح و عربستان سعودی با خرید بیش از هشت میلیارد دلار تسلیحات، قرار گرفتند.

تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد، مجموع تجارت جهانی سلاح در ۲۰۱۵ با ۸۰ میلیارد دلار نسبت به سال ۲۰۱۴ که ۸۹ میلیارد دلار بود، کاهش نشان می‌دهد. کشورهای در حال توسعه ۶۵ میلیارد دلار سلاح در ۲۰۱۵ خریدند که نسبت به سال قبل آن که مجموعا ۷۹ میلیارد دلار بود، کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا و فرانسه فروش برون‌مرزی تسلیحات خود را در سال ۲۰۱۵ افزایش دادند و خرید تسلیحات آمریکایی حدود چهار میلیارد دلار و قراردادهای تسلیحات فرانسوی بیش از ۹ میلیارد دلار رشد داشته است.این گزارش با عنوان “انتقال تسلیحات متعارف به کشورهای در حال توسعه، ۲۰۰۸ -۲۰۱۵” از سوی “سرویس تحقیقات کنگره‌ای غیر حزبی” که شاخه‌ای از کتابخانه کنگره آمریکاست، تهیه شده است.

بررسی سالانه یکی از جامع‌ترین نوع ارزیابی‌های فروش جهانی سلاح است که به شکل غیر محرمانه در دسترس قرار می‌گیرد. روسیه به عنوان یکی دیگر از قدرت‌های اصلی در بازار جهانی سلاح، شاهد کاهش اندک قراردادهای تسلیحاتی بود. فروش آنها از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سال ۲۰۱۴ به ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافت. طبق تحقیقات کنگره آمریکا، کشورهای آمریکای لاتین خصوصا ونزوئلا به یکی از مراکز اصلی بازاریابی برای تسلیحات روسی تبدیل شده است.

چین هم به فروش تسلیحاتی شش میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۱۴ با بیش از سه میلیارد دلار فروش، افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. طبق گزارش کنگره، در میان تولیدکنندگان سلاح که همچنین متحد ناتو هم هستند، آلمان در بازاریابی سیستم‌های دریایی برای کشورهای در حال توسعه موفق بود و انگلیس همین موفقیت را در بازاریابی هواپیماهای جنگی به دست آورد.

اصلی‌ترین تسلیحات فروشی سال گذشته آمریکا به کشورهایی از جمله عربستان، عراق، قطر و کره جنوبی اختصاص یافت.در مجموع بزرگترین خریدارهای سلاح سال ۲۰۱۵ در جهان در حال توسعه، قطر، مصر، عربستان، کره‌جنوبی، پاکستان، امارات و عراق و رژیم صهیونیستی بودند. طبق تحقیقات کنگره، پس از آمریکا، فرانسه، روسیه و چین به عنوان اصلی‌ترین تامین کنندگان سلاح جهان، سوئد، ایتالیا، آلمان، ترکیه، انگلیس و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet