Print Friendly, PDF & Email

 

نهادهای امنیتی آمریکا می‌گویند روسیه اطلاعات مهمی در مورد زندگی شخصی و حساب‌های مالی دونالد ترامپ در اختیار دارد که می‌توانند با بهره‌برداری از آنان رئیس‌جمهوری آینده را تحت فشار قرار دهد. ترامپ این ادعا را رد می‌کند.
ترانمپ مسکو اطلاعات حساسی از ترامپ در اختیار داردبه نقل از سی ان ان، نهادهای امنیتی آمریکا می‌گویند روسیه اطلاعات مهمی در مورد زندگی شخصی و حساب‌های مالی دونالد ترامپ در اختیار دارد که می‌توانند با بهره‌برداری از آنان رئیس‌جمهوری آینده را تحت فشار قرار دهد. ترامپ این ادعا را رد می‌کند.

 

رسانه‌های آمریکایی روز سه‌شنبه (۱۰ ژانویه/ ۲۱ دی) خبر دادند که نهادهای امنیتی آمریکا اخیرا اطلاعاتی در اختیار دونالد ترامپ قرار داده‌اند که طبق آن سازمان‌های امنیتی روسیه در مورد زندگی شخصی و حساب‌های مالی ترامپ اطلاعاتی در اختیار دارند و مسکو می‌تواند با بهره‌برداری از آن‌ها رئیس‌جمهوری آینده آمریکا را تحت فشار دهد.

 

شبکه‌خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که این اطلاعات هفته گذشته به ترامپ ارائه شده است.

 

گفته می‌شود که این اطلاعات از چند ماه پیش در محافل سیاسی واشنگتن موضوع گفت‌وگو بوده است. سی‌ان‌ان جزئیات بیشتری در این زمینه گزارش نکرده اما سایت خبری “باز فید” یک پرونده ۳۵ صفحه‌ای از اطلاعاتی منتشر کرده که گفته می‌شود مسکو در مورد دونالد ترامپ در اختیار دارد.

 

در این پرونده از جمله در مورد نوارهای ویدئویی رابطه جنسی ترامپ با روسپیان در یک هتل لوکس در مسکو سخن به میان رفته که در سال ۲۰۱۳ رخ داده است.

 

سردبیر باز فید اظهار داشته “دلایل جدی برای تردید” در مورد صحت این اطلاعات وجود دارد، اما با این حال به خاطر اصل شفافیت این سایت تصمیم به انتشار این اطلاعات گرفته است.

 

پس از انتشار این گزار‌ش‌ها دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه (۱۰ ژانویه/ ۲۱ دی) با انتشار پیامی در توییتر اخبار جدید منتشره را “جعلی” خواند و آن را یک “بازی کاملا سیاسی” دانست.

 

کلیان کان‌وی، رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی اظهار داشت که هیچ‌کدام از اخبار منتشره در این زمینه تأیید نشده‌اند.

 

گفته می‌شود نهادهای امنیتی آمریکا باراک اوباما را نیز در جریان این اطلاعات قرار داده‌اند اما کاخ سفید به ان‌بی‌سی گفته است که رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اطلاعات محرمانه اظهارنظر نمی‌کند.

 

سی‌ان‌ان گزارش داده است که اطلاعات روسیه در مورد ترامپ به سفارش مخالفان وی توسط یکی از مأموران اطلاعاتی سابق سرویس امنیتی بریتانیا ام‌آی۶ به دستگاه‌های امنیتی آمریکا تحویل داده شده است. به گفته این شبکه خبری مأموران اطلاعاتی آمریکا پیشینه کاری این مأمور ام‌آی۶ را در رده قابل اعتماد طبقه‌بندی می‌کنند.

 

پلیس فدرال آمریکا، اف‌‌بی‌آی در حال حاضر مشغول انجام تحقیقات در مورد صحت اطلاعات ارسالی این مأمور سابق بریتانیایی است.

 

دونالد ترامپ روز چهارشنبه (۱۱ ژانویه) نخستین نشست مطبوعاتی خود را پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد کرد. ترامپ تا کنون اتهامات نهادهای امنیتی آمریکا مبنی بر دخالت سایبری روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر سال گذشته را رد کرده است.

 

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر با انتشار گزارشی گفته بودند که مسکو با هک‌کردن ایمیل‌های حزب دموکرات روند انتخابات در آمریکا را تحت تأثیر قرار داد‌ه‌ و پیروزی ترامپ را رقم زده‌اند.

 

ترامپ در سخنرانی‌های انتخاباتی خود با ستایش از ولادیمیر پوتین از سیاست‌های روسیه تمجید کرده بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet