Print Friendly, PDF & Email

سر خم کردن آمریکا در مقابل برجام

سازمان ملل متحد اجرای تمام تعهدات از سوی ایران در رابطه با برجام را مورد تأیید قرار داد.

 جفری فلتمان، معاون  دبیر کل ناتو در  مسائل سیاسی  با ایراد گزارش  در نشست  روز پنج شنبه  شورای امنیت سازمان ملل متحد این موضوع را اعلام نمود.  وی گزارش ویژه  اجرای قطعنامه  شماره ۲۲۳۱ را قرائت نمود که  در حمایت از توافق هسته ای ایران  مصوبه شورای امنیت تهیه شده بود  و از روز ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی  به اجرا گذاشته شد.

 به گفته وی، طی اولین سال  موجودیت برجام ، سازمان ملل  هیچگونه خبری گواه بر نقض شرایط  توافق بین ایران و گروه « شش» (۵ عضو دائمی  شورای امنیت و آلمان) از سوی ایران دریافت نکرده است.

معاون دبیر کل سازمان ملل   متذکر شد  که  حصول توافق با  ایران — « نمونه خوب» آن است که دیپلماسی  می تواند  « دشوارترین مسائل» را حل و فصل کند.  وی از تمام  شرکت کنندگان برجام  خواست  تعهدات خود را بطور کامل  اجرا کنند  و  جامعه جهانی را فراخواند تا حداکثر  به اجرای  برجام  مساعدت کند.

 حسن  بهشتی پور مفسر  سیاسی  شبکه  انگلیسی زبان  « پرس تی.وی» ، کارشناس در امور هسته ای  معتقد است که این  برخورد عینی است که اساس  گزارش  شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل می دهد- این گام مهمی در  راه پایان  موفقیت آمیز  توافق هسته ای است.  آقای بهشتی پور  در مصاحبه با « اسپوتنیک»   تعهدات کلیدی و مهمی را یادآور شد که تهران  اجرا کرده است  و ایران در عوض از دیگر  شرکت کنندگان  برجام  چه چیزی دریافت کرده است.

جفری فلتمان، معاون دبیر کل ناتو

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet