Print Friendly, PDF & Email

 

«این مقامات تاکید کردند که ائتلاف مذکور برای کشورهای عربی، شبیه به ناتو یک مولفه دفاع متقابل خواهد داشت که بر مبنای آن، «حمله به یک کشور عضو، به مثابه حمله به همه اعضا تلقی خواهد شد.»
ر سلاح هسته ای وارد میدان شد/ بالا گرفتن نزاع در پی اقدام ضدایرانی ترامپ ، این روزها دو خبر داغ توسط رسانه های آمریکایی منتشر شده است که موجی از واکنش ها توسط تحلیلگران را در پی داشته است.

 

خبر اول اینکه ترامپ رییس جمهوری آمریکای طی اقدامی ضدایرانی درخواست تشکیل پیمانی شبیه ناتو برای مقابله با ایران کرده است تا با نفوذ این کشور در منطقه مقابله شود.

 

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از چندین مقام خاورمیانه‌ای نوشت: «دولت ترامپ در مذاکرات با متحدان عربی آمریکا است تا آنها یک ائتلاف نظامی تشکیل دهند؛ ائتلافی که برای مقابله با ایران دشمن مشترکشان، با اسرائیل تبادل اطلاعاتی خواهد داشت.»

 

در گزارش مذکور به نقل از ۵ مقام کشورهای عربی دخیل در مذاکرات بین دولت ترامپ با کشورهای عربی آمده است: «ائتلاف مذکور کشورهایی از قبیل عربستان سعودی و امارات عربی متحده که به صورت “اعلانی” دشمنان اسرائیل هستند و همچنین مصر و اردن که از مدتهای قبل معاهدات صلح با اسرائیل دارند را شامل خواهد شد. امکان آن وجود دارد که دیگر کشورهای عربی هم به ائتلاف بپیوندند»(!)

 

این مقامات تاکید کردند که ائتلاف مذکور برای کشورهای عربی، شبیه به ناتو یک مولفه دفاع متقابل خواهد داشت که بر مبنای آن، «حمله به یک کشور عضو، به مثابه حمله به همه اعضا تلقی خواهد شد.»

 

به گزارش وبسایت خبری “الشروق” مصر، کارشناسان و تحلیلگران روس بر آن هستند که این اقدام ترامپ برای مقابله با ایران باعث بالا گرفتن نزاع در منطقه خواهد شد چون ایران کشوری است که در حال مبارزه با تروریسم در منطقه است.

 

الشروق افزود: این تحلیلگران بر آن هستند که ایران این کشوری است که در حل پرونده های منطقه مانند سوریه همکاری دارد و اقدام علیه این کشور باعث بالا گرفتن نزاع در منطقه است.

 

خبر دیگر هم اینکه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا متعهد شد که واشنگتن از تمام توان دفاعی خود شامل سلاح اتمی برای پشتیبانی از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی استفاده می‌کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه های آمریکایی، زیر عنوان “وعده و وعید وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی درباره استفاده از سلاح هسته ای”، گزارش داد: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک و پس از دیدار با وزرای خارجه گروه ۲۰ در بن، آلمان گفت: آمریکا به تعهداتش در دفاع از از متحدان خود پای‌بند است.

 

تیلرسون ادامه داد: واشنگتن از ژاپن و کره جنوبی در مقابل اقدامات کره شمالی و تهدیدهای اتمی و موشکی این کشور دفاع می‌کند و به تمام تعهداتش در قبال دو کشور پای‌بند می‌ماند. ما از تمام توان نظامی و دفاعی متعارف و اتمی خود برای مقابله با کره شمالی و تهدیدهای این کشور علیه توکیو و سئول بهره می‌بریم.

 

به گزارش اسپوتنیک، منابع خبری کره شمالی در پاسخ به این اظهارت تیلرسون گفته اند که آزمایش موشکی پیونگ یانگ “دفاع از خود” محسوب می شود و با هدف آمادگی کره شمالی در مقابل هر گونه حمله نظامی احتمالی به این کشور یا دیگر تهدیدهای پیش رو صورت گرفته است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet