Print Friendly, PDF & Email

«به نظر می رسد، سیاستی که پرزیدنت ترامپ در قبال خاورمیانه اتخاذ کرده است، مسیر همراهی با دیکتاتورها و حکومت های استبدادی مانند خانواده سلطنتی کوته فکر و فرتوت عربستان سعودی است…»
ترامپ اشتباه بزرگ ترامپ پس از پیروزی روحانی در انتخاباتپایگاه شبکه آمریکایی “سی ان ان” (CNN)، با انتشار یادداشتی به انتقاد از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در قبال خاورمیانه و حمایت ترامپ از عربستان سعودی پرداخته و این اقدامات را کوته فکرانه خوانده است.

 

در این گزارش آمده است:
به نظر می رسد، سیاستی که پرزیدنت ترامپ در قبال خاورمیانه اتخاذ کرده است، مسیر همراهی با دیکتاتورها و حکومت های استبدادی مانند خانواده سلطنتی کوته فکر و فرتوت عربستان سعودی است.

 

 

لفاظی های ضد ایرانی ترامپ در ریاض

 

به نظر می رسد دولت ترامپ با استقبال گرم و پرشور سعودی اغوا شده و برخلاف رئیس جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما، مسیری کاملا اشتباه را انتخاب کرده است.

 

چگونه ممکن است ایران به سمت آمریکا و غرب متمایل شود در حالی که آمریکا قراردادهای تسلیحاتی میلیاردی با دشمن قسم خورده ایران یعنی عربستان سعودی امضا می کند؟

 

در همان زمانی که روحانی و حامیانش جشن پیروزی را در ایران برگزار می کردند، ترامپ در حال امضای قرارداد تسلیحاتی ۱۰۰ میلیارد دلاری با عربستان سعودی بوده است؛ و چند ساعت پس از آن نیز پرزیدنت ترامپ در جمع رهبران سنی در ریاض ضمن حمله به ایران عنوان می کند: “تا زمانی که رژیم ایران به دنبال تخریب صلح باشد، تمامی ملت ها باید در کنار هم برای منزوی کردن ایران اقدام کنند و حمایت ایران از تروریسم را متوقف کنند.”

 

با وجود موضع و رویکردی که دولت کوته فکر دونالد ترامپ با همراهی دیکتاتورهای سنی علیه ایران اتخاذ کرده اند، ایرانیان چاره ای ندارند جز اینکه از هر طریق ممکن تسلیحات مورد نیاز برای دفاع از عقیده شیعی خود و حفظ ملت ایران در مقابل تسلیحاتی که توسط دشمن های منطقه ای شان انبار شده است، را تهیه نمایند.

 

و البته ایران برای تهیه تسلیحات خود هیچ مشکلی نخواهد داشت. کافی است نگاهی به لیست کشورهایی که پیروزی حسن روحانی را تبریک گفته اند بیاندازیم؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین و حتی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیروزی روحانی را به گرمی تبریک گفته اند.

 

از سوی دیگر اقدام ترامپ به نحوی بی اعتنایی به مبارزه با داعش است. امروز، نیروهای بسیار کمی برای مبارزه واقعی با داعش و القاعده و دیگر گروه های تروریستی و شورشی وجود دارد. این ایران و نیروهای قدرتمند شیعی تحت رهبری این کشور هستند که اگر بخواهند تمام نیروی خود را در سوریه و عراق به کار گیرند، می توانند در یک چشم بهم زدن منطقه را از لوث وجود داعش پاک کنند.»

 

پیش از این، خبرگزاری بلومبرگ (bloomberg) نیز با اشاره به موضع خصمانه “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران که طی سفر به عربستان سعودی ابراز شد، با انتشار یاددشاتی به قلم “مارک چمپیون” ستون نویس بلومبرگ، عنوان کرد که ترامپ پاسخ شادی هواداران روحانی در ایران را با درخواست به انزوا کشیدن ایران در عرصه جهانی داده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet