Print Friendly, PDF & Email
ترامپ

ناتوی عربی زود به ثمر نشست! وقتی یک تاجر کاباره دار مثل ترامپ ، با رئیس یک قبیله بدوی مانند شیخ سلمان، قرار یک کار راهبردی را می گذارند، نتیجه همین می‌شود که می‌بینید.

، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: ناتوی عربی زود به ثمر نشست! وقتی یک تاجر کاباره دار مثل ترامپ ، با رئیس یک قبیله بدوی مانند شیخ سلمان، قرار یک کار راهبردی را می گذارند، نتیجه همین می شود که می بینید.

اول جیب گشاد عربستان را در حد ۴۰۰ میلیارد دلار می زنند و بعد هم شورای همکاری نیم بند خلیج فارس به هم می ریزد. شده حکایت صفرا فزودن سرکنگبین.

قرار بود با دادن نیمی از همه اندوخته چند ده سال اخیر عربستان، اندکی از اضطراب شکست های پشت سر هم آل سعود در عراق و سوریه و لبنان _ و این آخر سری بحرین و یمن _ کاسته شود. اما جوهر توافق ناتوی عربی خشک نشده، قطر که وارد بازی نشده و نخواسته بود زیر بار قبیله شیخ سلمان برود، لگدی تحقیر آمیز روانه دولت عربستان کرد.

این درگیری البته احتمالا تاثیر ناگوارتری برای سعودی ها در جنگ مغلوبه عراق و سوریه و یمن خواهد داشت. حکایت ناتوی عربی و اتفاقات پس از آن، شبیه توپخانه ساختن آن وزیر چاپلوس و کلاهبردار است که به شاه می گفت با این توپ می توانیم پایتخت دشمن را بزنیم. اما وقت شلیک، لوله توپ ترکید و در جا چند نفر کشته شدند و سر و صورت وزیر هم سیاه شد. جناب وزیر اما کم نیاورد و گفت “قربان عنایت دارید؛ توپی که با ما این کار را کرده باشد، ببینید با دشمن در فتلفورت چه کرده است”! … حالا حکایت ناتوی عربی است که مقابل چشم شیخ سلمان ترامپیده است. قطر روزگاری شریک برخی پروژه های منطقه ای سعودی بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet