Print Friendly, PDF & Email
«آمریکا تلاش داشت جلوی نیروهای حامی ایران را بگیرد اما ایران پاسخ نظامی قاطعی به آمریکا داد …»

سوریه پاسخ قاطع ایران به آمریکا/ تلاش واشنگتن ناکام ماند

 روزنامه نشنال (thenational) نگاهی داشته به شرایط حساس جنگ در سوریه و افزایش قدرت ایران و متحدانش.

این رسانه اماراتی در یادداشتی زیر عنوان “چرا آمریکا باید درباره بازی ایران در سوریه نگران باشد” به این موضوع  پرداخته است.

نشنال نوشت: حوادث در جنگ سوریه سرعت گرفته است و قدرت های منطقه ای و بین المللی برای تقویت اهرم فشار خود تلاش می کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری جنگ سوریه به صحنه رقابت آشکار بین قدرت های خارجی تبدیل شده تا بتوانند آینده سوریه را تعیین کرده و امکان چنین اقدامی را از طرف مقابل بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران و حکومت سوریه تلاش دارند قدرت و نفوذ خود را تا مناطق جنوب غربی سوریه امتداد دهند؛ این مناطق شامل استان درعا می شود که با اردن هم مرز است و تا بلندی های جولان ادامه می یابد.

اما آمریکا تلاش دارد با ایجاد منطقه ای امن و جنگ ممنوع در جنوب غربی سوریه از گسترش نفوذ ایران جلوگیری کند.

در بخش دیگری از یادداشت نشنال به شکست واشنگتن دربرابر تهران اشاره شده و آمده است: آمریکا تلاش داشت جلوی نیروهای حامی ایران را بگیرد که نتوانند خطی ارتباطی بین سوریه و عراق ایجاد کنند اما ایران پاسخ قاطعی به آمریکا داد و این نیروها با حمایت تهران توانستند خط ارتباطی از مرزهای ایران تا خاک سوریه را ایجاد کنند.

نشنال افزود: از نگاه دولت ترامپ، باز شدن این خط ارتباطی موجب تسهیل کار برای ایران خواهد شد و قدرت این کشور را افزایش می دهد تا نیروهای نظامی و تسلیحات را تا مناطق هم مرز با اسرائیل و حتی نزدیکی مرزهای اردن –متحد کلیدی آمریکا_ انتقال دهد.

در ادامه این نوشتار می خوانیم: کشمکش ایران و آمریکا بر سر مناطق شرقی سوریه و همچنین درعا و قنیطره در جنوب، در واقع بخشی از جنگی بزرگتر برای تسلط بر منطقه است تا مشخص شود چه کسی پایان بازی در سوریه را تعیین خواهد کرد و متحد بلندمدت این کشور خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet