دسته‌بندی نشده
Print Friendly, PDF & Email

?بسم الله الرحمن الرحیم

✋️سلام علیکم

?انسانِ صادق، غیور است.

?غیرت، حالتی است که موجب می شود انسان در حفظ چیزی که به حکم عقل یا شرع موظف به نگهداری آن است، سعی و کوشش نماید، حال اگر در حفظ آن سعی و کوشش کرد، به کارش “غیرت”، و به خودش “غیرتمند” می گویند.و اگر در حفظ آن سعی و کوشش نکرد به کارش “بی غیرتی” و به خودش هم “بی غیرت” می گویند.
?اینجا منظور ازعقل، عقل نظری نیست بلکه عقل عملی است، همان فطرتی که در همه انسانها مشترک است، و کاربرد آن در مورد تشخیص زشت و زیبائی اعمال و رفتارها است، بدون اینکه لازم باشد کسی آنها را به انسان آموزش دهد یا تحمیل کند. و خداوند که خالق عقل است زشت و زیبائی اعمال و رفتار را بهتر از انسان می داند، لذا چون غیور است می فرماید: اعمال زشت ظاهری و باطنی را بر شما حرام، و اعمال زیبای ظاهری و باطنی را بر شما واجب کردم.
?پس ملاک حفظ و اهمیت آن چیز را عقل و شرع تبین می نماید. این تشخیص جنبه عمومی بین همه انسانها دارد، همه انسانها فطرتا دفاع از اصول و ارزشهای توحیدی، دینی، انسانی وملی را بر خود و جامعه انسانی فرض و واجب می دانند، قومیت، فرهنگ و ملیت تاثیری برحفظ آن نمی گذارد.
?دفاع از مرز و کشور برای هر قومی و ملیتی ارزش است. مدافع آنرا شهید وطن و سرزمین دانسته از او تجلیل می کند. و وطن فروشی و سازش با دشمن را نوعی بی غیرتی و پستی قلمداد می نماید.
?اهم اموری که باید آنرا حفظ کرد حفظِ دین است، در بعدِ فردی و جمعی، که هر انسانی باید برای آن حمیت و غیرت نشان دهد، بی توجهی در حفظ و سهل انگاری در برابر تهاجمِ دشمنِ درون و برون بی غیرتی است.چیزی که موجب حفظ جامعه اسلامی از تهاجمِ سخت، نرم، فرهنگی و اقتصادی دشمن می شود، الزاما اسلحه و سرمایه و عِده و عُده نیست، بلکه دینداری و حمیّت و غیرت دینی است که جامعه را در برابر دشمن مقاوم و پیروز می گرداند.
?اقتضای غیرت دینی ایجاب می کند برای حفظ دین باید تلاش کرد چون دین با بدعت از بین می رود و بدعت با بی توجهی و بی غیرت دینی رشد و نمو می کند. و نهادینه شدن بدعت، ریشه ارزشهای فطری بشر را می خشکاند و بدنبال آن بنیان اخلاقی و الهی انسان را متلاشی می نماید و در نهایت از انسان ظاهری انسانی می سازد که در باطن از حیوان پست تر است.
?نمونه آن را در پدید آورندگان جریان داعش می توان یافت، که با ترویج و نهادینه کردن بدعت در دین، برای رسیدن به هدف از هیچ جنایتی اباء ندارند.
?و در مقابل بدعت، غیرتِ دینی است، که در جریان دفاع مقدس ظهور و بروز یافت، و آثار آنرا می توان، جلوه های عشق، عرفان، عبادت، خود و خداشناسی، ایثار، فداکاری، شجاعت، شهرت و شهوت گریزی، آخرت خواهی و ابدیت گرائی را مثال زد.و شهید علی محمدی فرمانده غیور گردان از لشکر ثار الله در وصیتش را که می نویسد:”اگر شهید شدم و قدرت شفاعت داشتم، اول از سربازان عراقی که مرا به شهادت رسانند شفاعت می کنم” بعنوان نمونه نام برد، که نه تنها در صدد انتقام نیست، بلکه حاضراست دشمن خویش را شفاعت کند.و این است غیرت دینی که در دفاع مقدس معنا و مصداق پیدا کرد.پس….

#غیرت_دینی
#غیرت
#دین
#حمیت
#دفاع_مقدس
#علی_شیروی
#Qarar57
?به گروه”قرار۵۷”بپیوندید

https://t.me/joinchat/?AAAAAEGnX9edN_O_E5Gb8A?

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet