Print Friendly, PDF & Email

 

«عملی شدن یا نشدن این آتش بس، نگرانی اولیه اسرائیل نیست؛ بلکه حضور نظامی ایران و نیروهای حزب الله لبنان در مرزهای اسرائیل، مسئله اصلی است…»
نتانیاهو نمی توانیم ایران را متوقف کنیم/ تسلیحات ایرانی در دست حزب اللهپایگاه صهیونیستی “دبکا فایل” (Debka File)، با انتشار گزارشی به گمانه زنی در رابطه با توافق آتش بس سوریه پرداخته و نسبت به گسترش نفوذ ایران در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

 

این پایگاه صهیونیستی ضمن شکننده توصیف کردن این توافق، تلاش های نتانیاهو برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در سوریه را ناموفق خوانده است.
در این گزارش آمده است:

«آتش بسی که پرزیدنت دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر آن توافق کردند و از روز یکشنبه به اجرا در آمده است، مرزهای جنوب غربی سوریه با اردن و اسرائیل را در بر می گیرد. این توافق آتش بس، مخلوطی از عوامل ناشناخته با چشم اندازی مبهم است؛ حتی با وجود استانداردهای ضعیف جنگ شش ساله در سوریه.

 

 

گزارش تصویری دبکا فایل

 

اما عملی شدن یا نشدن این آتش بس، نگرانی اولیه اسرائیل نیست؛ بلکه حضور نظامی ایران و نیروهای حزب الله لبنان در مرزهای اسرائیل، مسئله اصلی است.

 

نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به صورت مداوم بر غیرقابل قبول بودن حضور ایران و حزب الله در مرزهای اسرائیل تاکید کرده اند. نتانیاهو پیش از نشست جی ۲۰ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با این نگرانی ها گفتگو کرد.
اما این تلاش ها مانع از دستیابی پوتین و ترامپ به توافقی که حضور ایران و حزب الله در نزدیکی مرزهای اسرائیل را نادیده میگیرد، نشد. ناکامی عملی تلاش های رسمی اسرائیل در این رابطه، دقیقا مانند اصرارهای نتانیاهو بر جلوگیری از مسلح سازی حزب الله لبنان توسط ایران از طریق سوریه است که در عمل هیچ تاثیری نداشته است؛ چه اسرائیل بخواهد چه نخواهد، حزب الله به این تسلیحات دست می یابد.»

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet