Print Friendly, PDF & Email

 

پایبندی به توافق برجام به صلاح آمریکا نیست و باید برجام تغییر کند و همچنین سایه جنگ آمریکا و متحدانش مانند عربستان روی سر ایران سایه افکند.
ترامپ باید با عربستان به تهران حمله کنیم/ برجام را تغییر میدهیم، وب سایت آمریکایی پالتیکو در گزارشی با عنوان “چگونه باید با تهران برخورد کنیم” به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرده و می نویسد: هفته گذشته دولت ترامپ بازهم تایید کرد که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است و  این موضوع کمی اوضاع را برای آنهایی که خواستار خروج آمریکا از توافق هسته ای بودند، سخت تر کرد.

 

این وب سایت آمریکایی در این گزارش نوشت: اما برای تمامی آنهایی که از گزارش آمریکا در مورد توافق هسته ای خوشحال و یا ناراحت شده اند، باید بگوییم که تمرکز تنها روی برنامه هسته ای ایران اشتباه بزرگی است. باید دولت ترامپ، برنامه هسته ای ایران را از اولویت اصلی خود خارج کرده و در زمینه های دیگر نیز ایران را تحت فشار قرار دهد. در حقیقت باید گفت این توافق خطرناک تنها آمریکا را در موضعی بسیار سخت و پیچیده قرار داده است و این روند تا حدی زیادی موجب شده است که دست و پای آمریکا بسته شود. در عوض ترامپ باید اولیت های دولت خود علیه ایران را تغییر داده و لازم است مسیری را طی کند تا هر طور شده از دست یابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری شود. ترامپ باید شرایطی را ایجاد کند تا دوباره مسیر مذاکرات _البته برخلاف مسیری که اوباما طی کرد_  باز شود و هر طور شده ایران بیش از پیش در زمینه هسته ای تحت فشار قرار گیرد.

 

پالتیکو در این گزارش نوشت: تنها می توان گفت توافق هسته ای موجب شده علاوه بر اینکه ایران برنامه هسته ای خود را حفظ کرده، بتواند هژمونی خاص خود را در منطقه به طور کامل حفظ کند. توافق هسته ای تنها موجب شده است که ایران هم از نظر نظامی و هم مالی خود را ارتقا بخشد و منافع ژئوپولوتیکی خود را افزایش بدهد. در صورت ادامه یافتن توافق برجام ایران حتی می تواند در سال های آتی نیازهای خود را برای تولید سلاح اتمی کسب کند.

 

 

این وب سایت آمریکایی در ادامه افزود: ساختار توافق هسته ای به گونه است که آمریکا نمی تواند به سرعت فشار را به ایران افزایش دهد و به نظر می رسد که آمریکا در زمینه اعمال تحریم های بین المللی علیه تهران کار دشواری را دارد. متحدان آمریکا نیز در زمینه اعمال فشار و همچنین همکاری با آمریکا در این زمینه تعلل می کنند و حتی برخی از آنها به دنبال تعامل بیشتر با ایران هستند.

دولت ترامپ هرگز نباید با این شرایط کنار بیاید زیرا این روند تنها اوضاع را برای آمریکا بدتر و بدتر می کند. سیاستمداران آمریکایی باید بازهم سایه تهدید نظامی علیه ایران را به قوت خود باقی نگه دارند و در مقاطعی حتی آن را پررنگ تر هم بکنند.

 

 

این وب سایت آمریکایی در ادامه افزود: متحدان قوی آمریکا در منطقه باید بیش از پیش تقویت شده و اتحاد عربی قدرتمندی علیه ایران در منطقه شکل بگیرد. عربستان باید به نحوی در منطقه قدرتمند شود که بتواند برای ایران به یک تهدید نظامی جدی تبدیل شود. همچنین پایبندی به توافق برجام به صلاح آمریکا نیست و باید برجام تغییر کند ومطمئنا ترامپ این اقدام را انجام خواهد داد و همچنین باید سایه جنگ آمریکا و متحدانش مانند عربستان بر سر ایران سایه افکند.

 

 

نکته ای که باید گفت این است که آمریکا هرچند که با توجه به امضای برجام توانسته است تا حدی زیادی برنامه هسته ای ایران را متوقف کند، اما مشخصا راضی به این امر نیست و تحلیل گران آمریکایی و حامی دولت ترامپ خواهان اقدامات بیشتر دولت ترامپ علیه ایران هستند.

 

آنچه واضح است این است که آمریکا همانطور هم که در گزارش بالا یاد شد، آمریکا علنا به دنبال انجام سیاست های ظالمانه خود علیه ایران است و علنا برجام را زیر پا گذاشته و خواهان اعمال فشار بیشتر و تحت فشار قرار دادن ایران در زمینه نظامی هستند و روز به روز در این سیاست ها خود خواهان پیشرفت می باشند.

 

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet