Print Friendly, PDF & Email
البته وعده ای الهی حق است و استقرار عدل جهانی فقط در دوران ظهور حضرت بقیه الله (ارواحنا له الفداء) انجام خواهد گرفت؛ اما یک ملت مومن و مبارز می تواند زمینه را برای تشکیل آن حکومت فراهم کند.
یا قائم آل محمد برای حرکت به سمت ظهور باید همه عاشورایی باشیمحجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه و فعال فرهنگی در بخشی از کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه» چنین می نویسد:
امروزه دیگر نجات گروهی از مومنان از چنگال ظلم، بدون در نظر گرفتن دیگر جوامع اسلامی و حتی دیگر جوامع انسانی، معنا ندارد. وقتی به شرایط عالم نگاه می کنیم، می بینیم وضعیت به گونه ای است که اگر کسی در برابر ظلم ایستادگی کند، تمام دنیای ظلم به مقابله با او برمی خیزد؛ و در هر مرحله ای که به پیروزی برسد، تمام سلطنت ظلم به نابودی نزدیک می شود. دیگر هیچ درگیری و نزاعی بین حق و باطل، نمی تواند در گوشه ای از عالم محدود و متوقف بماند. در چنین شرایطی، نصرت خداوند برای مظلومان چیزی جز تحقق فرج و حکومت یکپارچه حق و عدل نخواهد بود.
به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص تاثیر اقدام ما در نزدیک کردن فرج، نگاه کنید:«الان عالم پر از ظلم است. شما یک نقطه هستید در عالم. عالم پراز ظلم است. ما بتوانیم جلوی ظلم را بگیریم، باید بگیریم؛ تکلیفمان است. ضرورت اسلام و قرآن {است}. تکلیف ما کرده است که باید برویم همه کار را بکنیم. اما نمی توانیم بکنیم؛ چون نمی توانیم بکنیم باید او بیاید تا بکند. اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک بکنیم، کار را همچون بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت – سلام الله علیه -. (۱)
«ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا ما منتظر ظهور امام زمان سلام الله علیه هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عجل علی فرجه» عجّل با کار شما باید تعجیل بشود. شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او و فراهم کردن این که مسلمین را با هم مجتمع کنید. همه با هم بشوید. ان شاءالله ظهور می کند ایشان.»(۲)
«انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه بشود.»(۳)
«و آخرین سخنم در اینجا با شما این که به جمهوری اسلامی که ثمره خون پدرانتان است، تا پای جان وفادار بمانید؛ و با آمادگی خود و صدور انقلاب و ابلاغ پیام خون شهیدان، زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم الاوصیا والاولیا، حضرت بقیه الله روحی فداه- فراهم سازید.»(۴)
مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمایشات کاملا روشنی دارند:

«البته وعده ای الهی حق است و استقرار عدل جهانی فقط در دوران ظهور حضرت بقیه الله (ارواحنا له الفداء) انجام خواهد گرفت؛ اما یک ملت مومن و مبارز می تواند زمینه را برای تشکیل آن حکومت فراهم کند؛ همچنان که ملت ایران تاکنون توانسته و بر خیلی از مشکلات فایق آمده است.»(۵)
«در زمان ما، یک نفر پیدا شد که گفت «اگر من تنها بمانم و همه دنیا در مقابل من باشند، از راهم برنمی گردم.» آن شخص، امام ما بود که عمل کرد و راست گفت. «صدقوا ما عاهدو الله علیه» لقلقه ی زبان را که خوب همه داریم. دیدید یک انسان حسینی و عاشورایی چه کرد؟ خوب؛ اگر همه ما عاشورایی باشیم حرکت دنیا به سمت صلاح، سریع، و زمینه ظهور ولی مطلق حق، فراهم خواهد شد.»(۶)
«امام زمان(عج) می آید انجام می دهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنید تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی شود شروع کرد! جامعه ای می تواند پذیرای مهدی موعود(عج باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد و الاّ مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می شود.
چه علتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه ها آماده نبود. چرا امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام در زمان خودش؛ در همان مدت کوتاه حکومت با آن قدرت الهی، با آن علم متصل به معدن الهی، با آن نیروی اراده با آن زیبایی ها و درخشندگی هایی که در شخصیت آن بزرگوار(ع) وجود داشت و با آن توصیه های پیامبر اکرم(ص) درباره او نتوانست ریشه بدی را بخشکاند؟ خود آن بزرگوار را از سر راه برداشتند!…
آن وقت اگر امام زمان علیه الصلاه و السلام در یک دنیای بدون آمادگی تشریف بیاورند، همان خواهد شد! باید آمادگی باشد. این آمادگی چگونه است؟» (۷)
پی نوشت ها:
۱. صحیفه امام، ج ۲۱، ص۱۷

۲. همان،ج ۱۸، ص ۲۶۹

۳.همان، ج ۸، ص ۳۴۷

۴.همان، ج ۲۰، ص ۳۸۵

۵.بیانات در مراسم بیعت اصناف مشهد و … ۸/ ۴/ ۶۸

۶. بیانات در دیدار روحانیون و وعاظ در آستانه ماه محرم ۳/۳/ ۷۴

۷. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدی علیه السلام ۲۵/۹/ ۷۶

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet