Print Friendly, PDF & Email
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با تاکید بر گسترش فرهنگ نهج البلاغه گفت: مسیر صحیح زندگی در این کتاب گوهربار ترسیم شده است.

نهج البلاغه مسیر صحیح زندگی در نهج البلاغه ترسیم شده است

ائین افتتاحیه نخستین دوره تربیت مربی نهج البلاغه هم اکنون در فرهنگسرای علوم انسانی در حال برگزاری است.

آیت الله دین پرور رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: در موضوع نهج البلاغه فقط بحث قرائت و خواندن مطرح نیست بلکه موضوعات مفاهیمی آن باید مورد توجه قرار گیرد و وظیفه شیعیان است تا به مسئله نهج البلاغه اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه باید به نهج‌البلاغه به عنوان یک الگوی راستین در زندگی نگاه کرد گفت: این کتاب گوهر‌بار در حقیقت تفسیر قرآن کریم است و باید به مسائل آن با تعمق  و تامل پرداخت.
وی در این باره به ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله جوادی آملی گفت: ایشان از قول مرحوم علامه طباطبائی(ره) نقل می‌کردند که ابن ابی‌الحدید از علمای طراز اول اهل سنت گفته است همانطور که در آیات قرآن عباراتی است که سجده را بر انسان واجب می‌کند در نهج‌البلاغه نیز کلماتی بکار رفته شده که با دیدن آنها سجده بر انسان واجب می‌شود.
آیت الله دین‌پرور با انتقاد از عدم توجه دانشگاه‌ها به دریای بی‌کران نهج‌البلاغه اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی رشته معارف اسلامی در دانشگا‌ها عرضه شد اما آنچنان به موضوع نهج‌البلاغه اهتمام نورزیدند.
وی موضوع آموزش نهج‌البلاغه را مورد تاکید قرار داد و افزود: نهج‌البلاغه وسیع‌الطیف است  و همگان را شامل می‌شود و شیعیان وظیفه دارند در برابر تهدیدات امروزی که در جوامع بشری حاکم شده است، آموزه های کلام مولا را فرا گیرند و نسبت به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیس بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه انتقال پیام‌های این کتاب را ضروری برشمرد و گفت: بحث تربیت مربی نهج‌البلاغه موضوع مهمی است چرا که مسئولیت انتقال پیام‌ها و عبارات گوهر بار نهج‌البلاغه به دست این بزرگواران صورت می‌گیرد. در نهج البلاغه آمده است انسان‌ها تشنه معارف و حقیقت هستند و آیا کسی غیر از اولیای خداوند افرادی ظرفیت این را دارند تا این حقایق را مطرح و تشریح کنند؟
آیت‌الله دین‌پرور با بیان اینکه نهج‌البلاغه مورد غفلت قرار گرفته و مهجور مانده است اظهار کرد: ۹۰ درصد نهج‌البلاغه در شرائطی از سوی مولا تبیین شد که محدودیت‌هایی از سوی جامعه بر ایشان متحمل گشته بود. حضرت علی (ع) این عبارات گوهربار را در زمانی بیان کرده بودند که زمامداری حکومت را داشتند و ایشان بهترین حاکمی بودند که توانستند بیانات خود را به واقع جامعه عمل بپوشانند و اجرا کنند.
وی در این باره افزود: امام (ع) در زمان تصدی حکومتش به وعده‌هایی که به مردم می‌داد عمل می‌کرد به طور مثال در عبارتی آمده که حضرت فرمودند من در کوفه به سه وعده خود عمل کردم که آن سه کار از جمله تامین آب سالم، گندم حداقل برای مصارف مردم و ایجاد خانه و سرپناه بود که حضرت هر سه وعده را محقق کرد و این نشان داد که امام(ع) تا چه میزان در حکومت‌داری خود موفق بوده است.

 

تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet