Print Friendly, PDF & Email

 

«در قلب کوره اتمی آب سنگین اراک بتون ریخته‌اند. چگونه می‌توان این کوره را به حال پیشین بازگرداند و تولید پلوتونیوم را از سر گرفت؟»
حسن روحانی صدای آمریکا voa توهین VOA به رئیس‌جمهور ایران/ آمریکا عصبانی استشبکه دولتی صدای آمریکا (VOA) با انتشار یادداشتی تحت عنوان “آیا دولت جدید تدبیر و امید روحانی فرقی با دولت قبلی او دارد؟” در پایگاه اینترنتی خود، راجع به اظهارات رئیس‌جمهور کشورمان هنگام معرفی گزینه‌های کابینه دوازدهم به مجلس شورای اسلامی، چنین نوشت: «روحانی که در آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ گفته بود راه تعامل را جستجو خواهد کرد، در سخنرانی خود در مجلس شمشیر را از رو می‌بندد و خطاب به او می‌گوید که ایران قادر است ظرف چندروز و حتی چندساعت به برنامه‌های اتمی پیشین خود بازگردد و حتی آن را توسعه بیشتری دهد.»
بخش فارسی صدای آمریکا با تعابیری ناشایست و موهن ادامه داد: «روحانی یا ناآگاه است و یا آشکارا دروغ می‌گوید[!] زیرا ازسرگیری برنامه‌های اتمی ایران نه چندساعت یا چندروز بلکه به مدت زمانی طولانی نیاز دارد تا به حال سابق خود بازگردد. در قلب کوره اتمی آب سنگین اراک بتون ریخته‌اند. چگونه می‌توان این کوره را به حال پیشین بازگرداند و تولید پلوتونیوم را از سر گرفت؟» 

رسانه دولتی آمریکا در گزارش مورد اشاره با ادبیاتی تهدیدآمیز افزود: «بله، سانتریفیوژها را می‌توان در کوتاه‌ترین مدت دوباره به راه انداخت؛ ولی آیا آقای روحانی می‌داند که ایران چه بهای گزافی در ازای آن خواهد پرداخت؟»

 

 

گفتنی است گزینش ادبیات این رسانه آمریکایی -که با بودجه وزارت خارجه ایالات متحده اداره می‌شود- از نسبت مستقیم با آنچه در مخیله سیاست‌گذاران کاخ سفید جریان دارد برخوردار است و نشانه ناخرسندی و عصبانیت آنان از بیانات و مواضع اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی می‌باشد.

ایشان در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفته‌اند:

 

««علت بهانه‌جویی‌ها و عهدشکنی‌های دولت جدید آمریکا، توفیق ایران در انجام تعهدات و احقاق حقوق خود و شکست آمریکا، در زیاده‌خواهی‌هاست. ایران به تعهدات خود پای‌بند است و هر تخلفی را از جانب دیگران به جد پیگیری خواهد کرد و به تناسب پاسخ خواهد داد.

آن‌ها که تلاش می‌کنند مجددا به زبان تحریم و تهدید بازگردند، زندانی اوهام گذشته خود هستند و با دشمن‌تراشی و هراس‌افکنی تنها خود را از مزایای صلح محروم می‌کنند.

کسانی که در ماه‌های اخیر از پاره کردن برجام سخن ‌می‌گفتند، اخیرا به توصیه برخی مشاورین خود که چنین اقدامی را باعث انزوای آمریکا در صحنه جهانی می‌دانند، ایران را به نقض روح برجام متهم می‌کنند. این در حالی است که ۷ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرای کامل برجام توسط ایران را تأیید کرده است.

جهانیان در ماه‌های اخیر به‌وضوح دیده‌اند که این ایالات متحده آمریکا و به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری آقای ترامپ است که توافقات بین المللی را نادیده می‌گیرد و علاوه بر بدعهدی مستمر و مکرر در برجام، از توافق پاریس تا توافق با کوبا و از نفتا تا توافق مشارکت با ماورای اقیانوس آرام را زیرپا گذاشته و به دنیا و حتی متحدین خود نشان داده است که ایالات‌متحده نه شریک خوبی است، نه طرف مذاکره‌ای قابل اعتماد.

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ پرافتخار خود به تمامی تعهدات بین المللی پایبند بوده و خواهد بود؛ ولی با پشتوانه حمایت و استقامت مردم بزرگ ایران در برابر بدعهدی‌ها با اعتمادبه‌نفس و هوشمندی از حقوق ملت ایران پاسداری می‌نماید.

دولتمردان جدید آمریکا باید بدانند که تجربه شکست‌خورده تحریم و تحمیل، دولت‌های گذشته‌شان را در نهایت به پای میز مذاکره کشاند و اگر مایل باشند به آن تجربه‌ها برگردند، یقینا ایران در مدت زمان کوتاهی -نه در مقیاس هفته و ماه، بلکه در مقیاس ساعت و روز- به شرایطی بسیار پیشرفته‌تر از زمان شروع مذاکرات بازخواهدگشت.»»

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet