Print Friendly, PDF & Email
علی ثقفی

محسن حججی را همه ی مردم انتخاب کردند. آنهم انتخابی پر شور، حماسی و با تمام احترام و اکرام و قدر شناسی.

 حجت‌الاسلام علی ثقفی در یادداشتی نوشت:

یکی از اشکالاتی که بر امکان تحقق دولت اسلامی در روزگار ما وارد می شود این است که ذائقه ی مردم را عوض کرده اند و گروههایی از مردم در انتخابات بر اثر تبلیغات دیگر بدنبال گزینه های اسلامی نمی روند.

البته مرحله ی سوم انقلاب اسلامی یعنی تحقق دولت اسلامی بخودی خود سخت تر از پیروزی انقلاب در مرحله ی اول و تاسیس نظام در مرحله دوم است. چرا که در اینجا با مستقیما دشمن طرف نیستیم بلکه با منش و روش خودیهای مسلمان و مومنی مواجه ایم که دارای آن نصابهای کافی ایمانی و انقلابی برای کارگزار اسلامی نیستند.

طبیعی است چنین کسانی برای ماندن روی صندلی قدرت به شیوه های خارج از موازین هم متشبث می شوند. اما سختی کار اکنون مضاعف شده چرا که دشمنان هم دریافته اند که عبور انقلاب از مرحله ی سوم آنها را یک گام دیگر به مرگ سلطه شان و تمدنی که مرکب این سلطه شده نزدیک می کند. لذا دیوانه وار بمبهای سمی خود را بر سر نهالستانهای این دیار فرو می ریزند

در تمام تاریخ بشر پیامبران با سه ابزار به میدان آمده اند: بینات یا همان معجزات، کتاب یعنی همان وحی الهی و میزان که به قواعد دین، احکام دین یا عقل معنی شده است.آیه ۲۵ سوره ی حدید می گوید انبیا با این ابزار آمدند تا مردم برای تحقق عدالت قیام کنند. اما آیا در عصری که پیامبران نیستند دیگر امکان قیام نیست؟ قاعده می گوید اگر این سه ابزار هر زمان ولو در زمان غیبت معصوم باشد امکان قیام به قسط وجود دارد البته اختلاف فقط در میزان تحقق قسط خواهد بود.

بینه یا معجزه همان نشانه ای است که پیامبران برای صدق دعوت خود به اذن خدای متعال اظهار می کنند. خصوصیت معجزات این بوده که متناسب با شرایط زمان و خصوصیات هر عصر شکل می گرفته است. اما معجزه نه به معنای کلامی بلکه در معنای عام به معنای نشانه و آیه ای خارق عادت برای تایید دین خدا فقط به زمان حضور پیامبران نداشته است. با این نگاه پیروزی انقلاب اسلامی یک خارق عادت و نشانه و آیه ی الهی برای این بود که مردم این عصر باور کنند دین الهی در عصر غیبت در حد مقدور خود می تواند اهداف دین را محقق کند.

این سه روز بخصوص در مشهد، تهران و نجف آباد و به طور عام در کل کشور یک جوان گمنام نجف آبادی یک قیامت و محشری بر پا کرده است. ما به یاد نداریم هیچ شهید به ظاهر عادی در عرصه ی نظامی اینگونه مورد تجلیل  قرار گیرد. دیروز حماسه ی طوفانی تهرانی ها و امروز حشر قیامت گون مردم در نجف آباد امری عجیب بود. اما معجزه بودن این پدیده اینجاست که یاد داشته باشیم شهدای ایرانی جبهه ی مقاومت چند سال پیش در غربت و دور از چشم مردم تدفین می شدند. در داخل کشور نیز مخالفتهایی با حضور ما در سوریه وجود داشت. این پدیده حتی تا چند روز قبل از شهادت حججی هم ادامه یافت. اما دیدیم در ماه گذشته و امروز چطور همه ی مردم از همه ی اقشار و صنوف و طبقات نسبت به این شهید اظهار خضوع می کنند. بعد دیگر این اعجاب آن است که یک جوان دهه ی هفتادی همه ی این حماسه را آفریده است. اینها درست مانند مرحله اول انقلاب است که هیچکس فکر نمی کرد مردم از زیر بمباران ترویج فساد و فحشا قد راست کرده و علیه همان فضا قیام کنند و معجزه ی انقلاب اسلامی را پدید آورند.

رمز این معجزه نیز چندان پیچیده نیست. در این کشور مردم دین خواه و اسلام دوست هستند.گاه کسانی از این ملت با اخلاص و جهاد و فداکاری برای نصرت دین خدا قیام می کنند در این صورت وعده ی خدا در نصرت این مردم قطعی است. آخر چطور انسانی جان خود را برای مردمی مسلمان در سرزمینهای دیگر قربانی کند یا برای ایجاد امنیت هموطنانش از هستی خود بگذرد  و مورد ستایش مردم قرار نگیرد. مرد ما قدر شناس هستند. در برابر غواصان پر بسته باشد یا آتش نشانان پر سوخته یا مدافع حرم بی سری که همه ی هستی خود را در یک حماسه فدیه کرده است.

مردم ما قدر شناس هستند آنها که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند اگر دارای این چنین اندازه هایی باشند بدانند که در انتخابات هم می توان معجزه و آیه های نصرت الهی را دید. دلیل ما این است: محسن حججی را همه ی مردم انتخاب کردند. آنهم انتخابی پر شور، حماسی و با تمام احترام و اکرام و قدر شناسی. شهید حججی امروز در خاک آرام گرفت و مزارش از این پس زیارتگاهی جدید برای راهیان نور و کاروانهای در جستجوی هدایت خواهد شد. آرامگاه شهید حججی  تربت پاکی است که تا قیامت، مزار عاشقان و عارفان و دارالشفای دل سوختگان خواهد شد و بر بی باوران و سست باوران نسبت به سرنوشت قطعی تحقق دین در این عصر و دیار حجت و نشانه و بینه و آیه ای همیشگی خواهد بود. آیا این آیه ی الهی را هم فراموش خواهند کرد؟ شیاطین چنین می خواهند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet