Print Friendly, PDF & Email
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دولت قبلی کشورش، تحریم‌های ایران را که می‌رفت نظام ایران را دچار فروپاشی کند، به اشتباه برداشته و او این اشتباه را جبران می‌کند.

ترامپ ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکرد/ وعده تحریم‌های جدید علیه ایران

 ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه درباره سیاست جدید این کشور درباره ایران سخنرانی کرد.

 

وی گفت دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم.
ترامپ ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و شماری از بمب‌گذاری‌ها در لبنان و برخی کشورهای منطقه را به گردن ایران انداخت.
وی مدعی شد: حزب الله دو بار سفارت ما در لبنان را بمباران کرد. بمباران دیگری که در لبنان به حمایت ایران انجام شد ۲۴۱ آمریکایی را به کام مرگ کشاند.
ترامپ همچنین گفت: ایران آمریکایی‌ها را به اتهامات دروغین زندانی می‌کند. شعارهای محبوب نظام ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.
وی از رئیس جمهور قبلی آمریکا هم انتقاد کرد و  مدعی شد در حالی که حکومت ایران در آستانه فروپاشی بود، دولت اوباما تحریم‌ها را برداشت.
رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای نیز گفت: بارها گفته ام که برجام یکی از بدترین و یکطرفه‌ترین توافقاتی است که آمریکا تاکنون عضو آن شده است. ما نیاز به مذاکره کنندگانی داریم که بتوانند منافع آمریکا را با قدرت ارائه کنند.
ترامپ همچنین گفت به وزارت دارایی آمریکا اجازه می‌دهد که کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند.
وی افزود: نظام ایران پول نقد فراوانی معادل ۱٫۷ میلیارد دلار دریافت کرد.  به این فکر می کنم که این همه پول به کجا رفت.  هدف یک توافق این است که توانمندی ایران را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد. این از نظر رئیس جمهور آمریکا قابل قبول نیست.
ترامپ همچنین در ادامه ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد و گفت: ایران چندین نقض در خصوص توافق داشته است. به عنوان مثال حجم موارد غنی شده آنها از حد مشخص شده فراتر رفته است.
رئیس جمهور آمریکا افزود: تحریم‌های اضافی علیه ایران وضع خواهیم کرد تا حمایت خود را از تروریسم متوقف کنند. ما همه مسیرهای دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای رژیم ایران مسدود خواهیم کرد.
وی در خصوص تایید پایبندی ایران به برجام گفت: امروز اعلام می کنم که ما این تایید را نمی توانیم انجام دهیم و انجام نخواهیم داد. اگر با کنگره و متحدان به راه حلی نرسیم، آنگاه توافق پایان خواهد یافت. او گفت در کنگره طرحی برای بازبینی برجام طرح می‌شود.
ترامپ همچنین ادعای قبلی خود را مجددا تکرار کرد و گفت به نظر بسیاری، ایران با کره شمالی همکاری می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet