Print Friendly, PDF & Email
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته است واشینگتن قویا از استقلال و حاکمیت ملی لبنان حمایت می کند و هشدار داده که لبنان نباید به صحنه جنگ نیابتی کشورهای منطقه بدل شود.

رکس تیلرسون عقب نشینی آمریکا در بحران لبنان/ تیلرسون خواهان بازگشت حریری به لبنان

برخلاف موضعگیری دونالد ترامپ مبنی بر حمایت از عربستان و سعد حریری، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در پی بحران در خاورمیانه نسبت به استفاده از لبنان در جنگ‌های نیابتی منطقه هشدار داد و خواهان بازگشت حریری به لبنان و اعلام استعفا در کشور خودش شد.

 

این اولین واکنش علنی وزیر امور خارجه آمریکا شش روز بعد استعفای جنجال برانگیز سعد حریری، نخست وزیر لبنان در عربستان سعودی است.

 

رکس تیلرسون گفته‌است هیچ کدام از طرف‌ها در لبنان یا خارج از آن نباید از این کشور به عنوان بستر جنگ‌های نیابتی استفاده کنند.

 

بر اساس بیانیه تیلرسون گفت هیچ نیروی شبه نظامی و قدرت خارجی در لبنان مشروعیت نخواهد داشت.

 

 

فیلم/ گزارش بی بی سی

 

به گزارش دویچه وله، رکس تیلرسون همچنین روز جمعه گفته است که عادل الجبیر صحبت کرده است و تصور نمی کند که بازداشت های اخیر در این کشور مصداق بازداشت های دست جمعی باشند.

 

گزارش ها حاکی است در چارچوب مبارزه با فساد در عربستان دستکم صدها نفراز جمله اعضای خاندان سلطنتی و وزاری سابق بازداشت شده اند.

 

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است، براساس این گفت وگو، می توانم بگویم این اقدامات با حسن نیت صورت گرفته اند، اینکه به چه میزان باعث بی نظمی خواهند شد، باید منظر ماند و دید. وضعیت اکنون کمی مبهم است.

 

وی اضافه کرده است: برداشت من این است که این اقدامات بازداشت محسوب نمی شود بلکه دارند شواهد و مدارک تخلفات را ارائه می کنند تا ببیند که آیا تمایلی به اصلاح کارها دارند یا نه.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرده است: این مساله تا حدودی نگران کننده است تا زمانی که نحوه برخورد با برخی افراد بیشتر روشن شود.

 

به گزارش رادیو فردا، دهها نفر از اعضای خاندان سلطنتی و مقام‌ها و مدیران بلندپایه در عربستان سعودی بازداشت شده اند، اما شاخص‌ترین سرمایه‌دار بازداشت‌شده ولید بن طلال بن عبدالعزیز با ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ثروت است. وی سهام‌دار عمده در شرکت‌هایی نظیر اپل و گروه بانکی سیتی‌بانک آمریکاست.

 

بازار سهام سعودی روز چهارشنبه به سقوط خود ادامه داد که گفته می‌شود نگرانی از تاثیر این بازداشت‌ها علت آن بوده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که تاکنون نزدیک به ۵۰۰ تن دستگیر شده‌اند که بیشتر آنها در «مجلل‌ترین زندان دنیا» یعنی هتل ریتز-کارلتون واقع در منطقه دیپلماتیک ریاض نگهداری می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet