Print Friendly, PDF & Email

این چهار عزیز، هر کدام از شاخص ترین شهدای دو مقطع تاریخی حزب الله لبنان هستند. مقاطع «پیش از آزادسازی جنوب» و «نبردِ وعده ی صادق»

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تصویری که پیش رو دارید، چهار تن از شهدای نام‌دار «مقاومت اسلامی لبنان» را در تاریخ به ثبت رسانده است. این چهار عزیز، هر کدام از شاخص ترین شهدای دو مقطع تاریخی حزب الله لبنان هستند. مقاطع «پیش از آزادسازی جنوب» و «نبردِ وعده ی صادق» (مقاومت پس از سال ۲۰۰۰ میلادی)

شهیدانِ حاضر در این عکس، از سمت راست، عبارتند از:

* نفر اول: «خالد احمد بَزی» با اسم جهادی «حاج قاسم». وی به سال ۱۹۶۶ در «جنوب لبنان» متولد شد. در سال ۲۰۰۶ میلادی، «خالد» از سوی «حاج عماد مغنیه» به عنوان فرمانده ی عملیاتِ اسیر گیری منصوب شد که طی آن عملیات، دو نظامی صهیونیست به اسارت «مقاومت اسلامی» درآمدند و «جنگ تموز»، معروف به «جنگ ۳۳ روزه» آغاز گشت. این سردارِ دلباخته ی حزب الله لبنان، در جریان همین جنگ، هنگام دفاع از شهر «بنت جبیل»، در نبرد با متجاوزان صهیونیست، بال در بال ملائک گشود.

* نفر دوم: «صلاح الدین محمد غندور» معروف به «صلاح غندور» با اسم جهادی «ملاک». وی به سال ۱۹۶۸ در روستای «کفر ملکی» در جنوب «لبنان» متولد شد و در سال ۱۹۸۵ به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. در اویل دهه ی ۹۰ میلادی، «صلاح» یکی از فرماندهان میدانی مقاومت در جبهه های جنوب لبنان بود. اور در سال ۱۹۹۵ عملیات استشهادی بزرگی را در منطقه ی اشغالی «بنت جبیل» طراحی نمود و با اصرار فراوان، شخصا اجرای آن را هم خود بر عهده گرفت. این عملیاتِ تاریخی که به «عملیات مقرِ ۱۷» شهرت پیدا کرد، باعث کشته و مجروح شدن ۳۵ نظامی صهیونیست گردید.

* نفر سوم: «کمال محمد عفیف» با اسم جهادی «ابوقاسم». وی به سال ۱۹۶۹ در «بنت جبیل» (واقع در «جنوب لبنان») متولد شد و در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. این فرمانده‌ی بی ادعای حزب الله لبنان، در جریان «جنگ ۳۳ روزه»، هنگام دفاع از شهر «بنت جبیل»، در نبرد با متجاوزان صهیونیست، خلعت شهادت پوشید.

* نفر چهارم: «ریاض یوسف دمشق». وی به سال ۱۹۷۲ در روستای «عیتا الجبل» (واقع در «جنوب لبنان») متولد شد و در اوایل دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. این مجاهدِ پاک‌باخته ، در سن ۲۲ سالگی، هنگام رویارویی با اشغال گران صهیونیست، پای بر بساطِ «عند ربهم یرزقون» نهاد. ۱۲ سال بعد، برادرِ او «محمد یوسف دمشق» پس از فرماندهی عملیات دفاع از «مارون الراس» در جنگ ۳۳ روزه و چندین روز جان به لب کردن ارتش صهیونیستی در جنوب لبنان، به وی ملحق شد.

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet