Print Friendly, PDF & Email
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خواستار کمک جامعه بین المللی به افغانستان در مبارزه با تروریسم شد و گفت: افغانستان و جهان پس از حمله آمریکا به این کشور احساس امنیت نمی کند.

غلامعلی خوشرو جهان پس از حمله آمریکا به افغانستان احساس امنیت نمی کند

غلامعلی خوشرو روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع افغانستان و با حضور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
وی با تاکید بر حمایت تهران از کابل، به افزایش شمار حوادث تروریستی و خشونت بار در افغانستان ظرف سال گذشته اشاره کرد و این وضعیت را تداوم روندی دانست که پس از حمله آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۱ ایجاد شده است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: بیش از یک دهه از حمله ایالات متحده به افغانستان می گذرد و نه تنها این کشور بلکه منطقه و جهان نیز نسبت به پیش از آن، احساس امنیت بیشتری نمی کنند.
خوشرو با اشاره به نقش دولت افغانستان در مقابله با تروریسم، خواستار کمک بیش از پیش جامعه بین المللی به دولت کابل در این راه شد.
وی با تاکید بر تقویت همکاری منطقه ای را اولویتی برای تقویت صلح و توسعه منطقه ای و با حمایت از گسترش همکاری های اقتصادی منطقه ای، پروژه همکاری بین ایران، افغانستان و هند از طریق بندر چابهار و ارسال اولین محموله از این مسیر را حائز اهمیت دانست.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به این که کشورما بیش از سه دهه میزبان میلیون ها آواره از افغانستان بوده است، به دسترسی آن ها به خدمات و آموزش عمومی در ایران اشاره کرد.
خوشرو همچنین با ابراز نگرانی از یافته های نهادهای سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش ۸۷ درصدی کشت خشخاش در افغانستان ظرف سال گذشته، خواستار حمایت جامعه بین المللی از ابتکارات بین المللی و منطقه ای برای برخورد با مواد مخدر شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet