Print Friendly, PDF & Email

 

«با وجود آنکه پنتاگون هنوز بر متوقف ساختن کره شمالی و مبارزه با داعش تمرکز دارد، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، از برنامه ریزان و سیاستگذاران خواسته است تا اقدام مناسب در مقابل ایران را مورد بررسی قرار دهند…»
سربازهای آمریکایی در گل مانده ارتش آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران وارد عمل می‌شود!، پایگاه شبکه آمریکایی سی ان ان (CNN) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا در حال بررسی راهکارهای موجود برای محدود ساختن نفوذ بدخواهانه ایران است” ضمن اعتراف به گسترش روزافزون نفوذ جمهوری اسلامی در سراسر خاورمیانه، به انعکاس اظهارات مقامات آمریکایی در این رابطه پرداخته است.

 

مقامات و رسانه های آمریکایی که از شکست طرح آمریکا برای به آشوب کشیدن خاورمیانه با حمایت از تروریست ها سرخورده شده و از افزایش قدرت ایران در سوریه و عراق در دوره پسا داعش هراسناک اند، با متهم کردن کشورمان به فعالیت های بدخواهانه به دنبال بهانه ای برای مقابله با ایران هستند.

 

این در حالی است که یکی از بزرگترین دلایل شکست داعش و دیگر گروه های تروریستی و بازگشت امنیت به عراق، سوریه و سراسر خاورمیانه، تلاش های شبانه روزی جمهوری اسلامی بوده است.

 

در این گزارش آمده است:
«با وجود آنکه پنتاگون هنوز بر متوقف ساختن کره شمالی و مبارزه با داعش تمرکز دارد، بسیاری از مقامات واشنگتن در گفتگو با سی ان ان اعلام کرده اند که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، از برنامه ریزان و سیاستگذاران خواسته است تا اقدام مناسب در مقابل ایران را مورد بررسی قرار دهند.

 

اکنون گفتگوها حول محور چگونگی استفاده از نیروهای ارتش آمریکا برای جلوگیری و متوقف ساختن فعالیت های ایران در کشورهای همسایه البته بدون رویارویی مستقیم نظامی است.

 

پنتاگون تا کنون اظهار نظر آشکاری در این رابطه نداشته است اما یکی از مقاماتی که در جریان تصمیمات جیمز ماتیس قرار دارد در گفتگو با سی ان ان اعلام کرد: “وقت زیادی به برنامه ریزی در رابطه با ایران اختصاص یافته است.”
این در حالی است که دولت ترامپ نیز تلاش می کند برای مقابله با آنچه نفوذ رو به گسترش ایران در سراسر خاورمیانه خوانده می شود، چیزی معادل یک ائتلاف اقتصادی و دیپلماتیک بین المللی علیه ایران ایجاد نماید.

 

در همین راستا رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا این هفته (میلادی) جلسه ای را با حضور کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تشکیل داد تا همکاری های آمریکا و اروپا برای مقابله با ایران از طریق دیپلماتیک و اقتصادی را هماهنگ سازد.

 

به هر حال هیچ کس در دولت ترامپ درباره شروع جنگ صحبت نمی کند حتی در شرایط که تنش ها در رابطه با توافق هسته ای به اوج خود رسیده اند؛ اما یک اجماع نظر در رابطه با آنچه مقامات آمریکایی “نفوذ بدخواهانه” ایران در منطقه می نامند، وجود دارد.»

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet