Print Friendly, PDF & Email
یکی از اتفاقاتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ رخ داد، حضور پررنگ هنرمندان و ورزشکاران در حمایت از نامزدها بود؛ اتفاقی که گرچه در سال های گذشته نیز رخ داده بود اما در انتخابات امسال بیش از پیش خودنمایی می کرد.

روحانی شکست زودهنگام حضور سلبریتی های ایران در دنیای سیاست

، گرچه در انتخابات ۹۶ حضور سلبریتی ها و هنرمندان در حمایت از یک نامزد، بسیار پررنگ و نشانه ای از حضور جدی این چهره ها در فضای سیاسی کشور بود اما با گذشت چند ماه معلوم شد این حضور چندان موفق نبوده و با ابراز پشیمانی آنها همراه شد!

بسیاری از این چهره ها که به حمایت از آقای روحانی اقدام کرده بودند، در روزهای اخیر به انتقاد از دولت ایشان پرداخته و خواهان عمل به وعده ها از سوی ایشان شده اند.

می توان گفت اولین کسی که اقدام به انتقاد کرد و در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخت، مهدی فخیم زاده بود. وی در اینستاگرام نوشت: «ایام انتخابات رفته بودیم از آقای روحانی حمایت و برایشان تبلیغ کنیم، الان پشیمانم

در ادامه برخی چهره های دیگر به خصوص بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و گرانی هایی که در این لایحه مطرح شده بود، زبان به انتقاد گشودند.

باران کوثری، هنرمند سینمای کشورمان با انتشار پستی کنایه آمیز در اینستاگرام سیاست های جدید دولت در رابطه با عوارض خروج از کشور را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «یه توییت خیلی جالب خوندم مضمونش این بود: یعنی یه سفر خارج رفتن جریمه اش (چون این دیگه عوارض نیست، جریمه است)، از جریمه ای که دادگاه برای قاضی مرتضوی در نظر گرفته بیشتره…»

عکس/ حمایت باران کوثری از دکتر روحانی

عکس/ انتقاد باران کوثری به دولت

هنرمندان دیگری همچون، نوید محمدزاده، مهراب قاسمخانی، مجید صالحی، مهدی پاکدل، فرهاد آئیش، حدیث میرامینی، رضا رشیدپور و مهرداد صدیقیان نیز با انتشار پست هایی در فضای مجازی به انتقاد از عملکرد دولت پرداختند.

اما می توان گفت تندترین انتقاد نسبت به عملکرد دولت را رضا صادقی، خواننده محبوب کشورمان در فضای مجازی منتشر کرد.

صادقی با مخاطب قرار دادن آقای روحانی، رئیس جمهور کشورمان نوشت:

«سلام آقای رئیس جمهور..رای دادیم، حمایت کردیم، توهین شنیدیم، تهمت شنوفتیم….حرف من عوارضی و قیمتش، نون و قیمتش، زلزله زده و محرومیتش، گرونی و مصیبتش، حتی نون و نداشتنش نیست، درد اینجاست که انگار از حال و روزمون خبر ندارید

چشم یاری داشتیم..حیف

#خودمون_بداد_خودمون_برسیم

خداحافظ آقای رئیس جمهور»

عکس/ حمایت رضا صادقی از دکتر روحانی

عکس/ انتقاد رضا صادقی از دکتر روحانی

این ابراز پشیمانی ها در حقیقت نشان می دهد که سلبریتی ها نمی توانند نسخه پیچ های خوبی برای مردم به خصوص در فضای سیاسی کشور باشند چرا که آنها شعار تا ۱۴۰۰ سر می‌دادند و نقش مهمی در رای آوردن دکتر روحانی داشتند اما هنوز ۶ ماه نشده، پشیمان شدند.

 

البته نکته مهم و قابل توجه در این ماجرا، اقدام زیبای این سلبریتی ها بود که با شجاعت از ملت عذرخواهی و اعلام کردند پشیمان هستند.

 

حال این سوال مطرح است که با توجه با این شکست، آیا سلبریتی ها در انتخابات های بعدی باز هم به دفاع از نامزدی خاص خواهند پرداخت یا از جایگاه شهرت و محبوبیت خود تنها برای معرفی شاخصه های نامزد اصلح و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات استفاده خواهند کرد؟

 

۱۰۶

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet