Print Friendly, PDF & Email
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اکنون در مورد برنامه موشکی ایران بین آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد.

آمریکا علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد!

  شبکه تلویزیونی الحدث در گفتگو با کریستین جیمز سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا به بررسی تحولات اخیر یمن و شلیک اخیر موشک انصار الله به سوی ریاض پرداخت.

 

جیمز درباره موضع آمریکا در این خصوص و اینکه این موشک نشانه هایی از ایرانی بودن را با خود حمل می کرد گفت: موضع آمریکا در این باره خیلی واضح است، دیروز وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای پرتاب موشک از جانب حوثی ها به سوی ریاض را به شدت محکوم کرد. این دومین بار در طول یک ماه گذشته است که حوثی ها به سوی عربستان موشک پرتاب می کنند و این موضوع باعث نگرانی است. باید بگویم عربستان حق دارد از خود در مقابل این موشک ها دفاع کند و آمریکا وقوع چنین حملاتی را علیه ریاض محکوم می کند.

 

جیمز در مورد اینکه آیا پس از پرتاب موشک دوم به سوی ریاض هیچ گونه تماس و ارتباطی بین ریاض و واشنگتن صورت گرفته است؟ گفت: وزارت خارجه آمریکا دائما با مقامات عالیرتبه در عربستان در تماس و ارتباط است. ما درباره بسیاری از پرونده ها از جمله پرونده امنیتی گفتگو می کنیم. این روند تغییر نخواهد کرد و ما چنین حوادثی را با شرکای سعودی خود بررسی خواهیم کرد.

 

جیمز در پاسخ به این پرسش که آیا امکان هیچ گونه تحرک و فعالیت بین المللی به رهبری واشنگتن در مقابله با برنامه موشکی ایران وجود دارد؟ گفت: ما با شرکای خود و جامعه بین المللی درباره نگرانی های خود از انتقال تسلیحات خطرناک به شبه نظامیان حوثی گفتگو کرده ایم و به این گفتگو ادامه خواهیم داد. در این خصوص که اقدامات ایران با قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ تناقض دارد اختلاف نظر وجود ندارد. این قطعنامه، انتقال اسلحه به طرف های دیگر و مسلح کردن آنان را ممنوع می کند. ما به تحقیقات خود در زمینه اقدامات ایران در تسلیح حوثی ها ادامه می دهیم و در عین حال می گوییم این موضوع نگران کننده است.

 

جیمز در ادامه گفت: من نمی خواهم درباره تصمیماتی که قرار است در این زمینه اتخاذ شود پیش گویی کنم اما بدون شک بر این پرونده متمرکز می  شویم و با هم پیمانان خود درباره این موضوع بسیار با اهمیت گفتگو خواهیم کرد. اکنون در مورد برنامه موشکی ایران بین آمریکا و جامعه بین المللی اتفاق نظر وجود دارد و سازمان ملل هفته گذشته گزارشی را درباره برنامه موشک های بالستیک ایران ارائه کرد. آمریکا تنها کشوری نیست که خواهان توقف برنامه موشکی ایران است و در این زمینه اتفاق نظر وجود دارد.

 

جیمز در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات بزرگتری برای ایران در خصوص برنامه موشکی این کشور در نظر گرفته شده است؟ گفت: دونالد ترامپ حدود دو ماه پیش درباره راهبرد جدید آمریکا مبنی بر مهار ایران سخنرانی کرد و گفت ائتلاف ها و روابط با شرکای خود را تقویت و فعالتر خواهیم کرد و تحریم های اقتصادی را بر سپاه پاسداران ادامه و افزایش خواهیم داد و در این مسیر پیش خواهیم رفت.

 

 

العالم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet