Print Friendly, PDF & Email
«شورشیان سوری در منطقه ای استراتژیک؛ جایی که مرزهای اسرائیل و لبنان به هم می رسد، به دام افتاده اند …»

سوریه شورشیان سوری محاصره شدند/ نقش آفرینی ایران و حزب الله

پس از قلع و قمع داعش که شکست بزرگی برای حامیان غربی-عربی آنان بود، نوبت به پاکسازی دیگر گروه های مسلح سوریه به دست جبهه مقاومت رسیده است.

 

 

خبرها حاکی از آن هستند که ارتش سوریه و متحدانش در نزدیکی مرزهای سرزمین های اشغالی در حال پیشروی می باشند؛ امری که موجب نگرانی صهیونیست ها هم شده است.

 

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) در این باره نوشت: ارتش سوریه و نیروی های نیابتی ایران خواستار تسلیم شورشیان در نزدیکی مرزهای اسرائیل شدند.

 

 

براساس این گزارش، شورشیان سوری در منطقه ای استراتژیک؛ جایی که مرزهای اسرائیل و لبنان به هم می رسد، به دام افتاده اند.

 

 

رویترز افزود: ارتش سوریه و متحدانش یعنی شبه نظامیان مورد حمایت ایران به شورشیان اولتیماتومی داده اند که یا تسلیم شوند یا با حمله و شکست سنگین نظامی مواجه خواهند شد.

 

 

“ابراهیم الجباوی” از مقامات ارتش آزاد سوریه که از نزدیک در جریان این موضوع قرار دارد گفته: آن ها ۷۲ ساعت به معارضان فرصت داده اند که تسلیم شوند یا به ادلب فرار کنند یا مصالحه کنند.

 

 

یکی دیگر از مقامات ارتش آزاد که نخواسته نامش فاش شود گفته، آن ها اعلام کرده اند یا باید تسلیم شویم و یا با مواجه نظامی روبرو خواهیم شد.

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: شورشیان اکنون در “بیت جین” محاصره شده اند و این درحالی است که طی هفته گذشته بسیاری از تپه ها و مزارع تحت کنترل خود را از دست داده اند.

 

 

یک رسانه وابسته به حزب الله لبنان هم گزارش داده که شورشیان با شرایط مطرح شده برای مذاکرات موافقت کرده اند و این گفتگوها آغاز شده است.

 

 

این خبر درحالی منتشر شده که آروتز شوا (Israelnationalnews) نیز از قدرت گرفتن ایران در نزدیکی مرزهای سرزمین های اشغالی ابراز نگرانی کرده است.

 

 

این رسانه صهیونیستی نوشت: ایران پلی زمینی را تکمیل کرده است که مرزهای این کشور در عراق را به بلندی های جولان در سوریه و دریای مدیترانه و نقاط مختلف دیگر وصل می کند.

آروتز شوا مدعی شد: از سوی دیگر ایران درحال ساخت کارخانه هایی در سوریه و لبنان است که موشک های هدایت شونده و دیگر تسلیحات دقیق را تولید می کنند تا بتواند در جنگ آینده با اسرائیل مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این نوشتار آمده است: وال استریت ژورنال (WSJ) اخیرا فاش ساخت که ایران اکنون ۱۲۵٫۰۰۰ نیروی نیابتی در سوریه دارد که جدای از ارتش رسمی این کشور مشغول فعالیت هستند.

این نیروها تحت فرمان “قاسم سلیمانی” فرمانده موفق سپاه قدس ایران هستند که تقریبا هر نبرد عمده در عراق و سوریه را تحت کنترل دارد.

آروتز شوا نوشت: [سردار] سلیمانی به صورت روزافزونی درحال تبدیل شدن به نیروی مسلط در سوریه و عراق می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

۱۱۱

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet