Print Friendly, PDF & Email
ارتقای رنکینگ ۱۲ هزار رتبه‌ای وب سایت پرس تی وی، از جمله جدیدترین آماری است که حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت شبکه پرس تی وی درباره عملکرد مدیر وب سایت شبکه پرس تی وی درباره عملکرد این وب سایت بیان کرد.

حبیب عبدالحسین پرس تی وی تلویزیونی با ۸۳ میلیون مخاطب جهانی

 حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی، صحبت از آمار و ارقامی دارد که خبر از ارتقای ۱۲ هزار رتبه ای رنکینگ وب سایت پرس تی وی در الکسا، طی دو ماه کاری است. رنکینگ وب سایتی که با تلاش شبانه روزی با صعودی ۱۲ هزار رتبه ای به جایگاهی بسیار مناسب تر از قبل رسیده است.

 

مدیر وب سایت پرس تی وی در خصوص این ارتقای رنکینگ گفت: دلایل متعددی باعث این ارتقا شده است ولی علل و اسباب این رشد صعودی را می‌توان در چندین مورد خلاصه کرد؛ همسان ساختن دامنه ir و com وب سایت، حضور جدی‌تر در مقایسه با گذشته روی پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر، ایجاد یکپارچگی میان بخش مجازی و پخش تلویزیونی شبکه و استفاده از تولیدات و محصولات هر دو بخش(پخش و وب سایت).

 

عبدالحسین از راه اندازی بخش جدیدی در وب سایت خبر داد که به این رشد و ارتقا کمک شایانی کرده است: به‌تازگی بر روی  وب‌سایت ما بخشی تحت عنوان infoclip راه‌اندازی شده‌است که دست‌اندرکاران آن یک ایده و موضوع را با استفاده از تصاویر، متن‌های کوتاه و گرافیک جذاب در قالب ویدئوهای کوتاه یک دقیقه‌ای بارگذاری می‌کنند و همین موارد توانسته در جذب مخاطبین کمک زیادی کند. این مطالب تولیدی هم‌‌زمان در سایر پلت‌فرم های رسانه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌شوند.

 

وی از ایجاد هشتگ #freepalestine  به عنوان یکی از نمونه های مصداقی عملکرد موفق پرس تی وی در فضای مجازی نام برده و توضیح داد: بعد از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، رهبر معظم انقلاب با محکوم کردن اظهارات ترامپ، موضوع آزادی فلسطین را مطرح کردند و پرس تی‌وی  بلافاصله هشتگ #freepalestine را در فضای مجازی منتشر کرد. برای تبلیغ و جلب مخاطب بیشتر ما این هشتگ را در روی صفحه پخش تلویزیونی خود نیز قرار دادیم و خوشبختانه بعد از چند هفته از سخنان ترامپ هنوز این هشتگ در صدر شبکه‌های اجتماعی است.

 

نکته دیگری که عبدالحسین، مدیر وب سایت پرس تی وی به آن اشاره داشت، آمار بازدیدکنندگان صفحات مجازی شبکه و مقایسه با سایر رقبا بود. در حال حاضر طبق آخرین آمار بازدید از فضای مجازی پرس تی‌وی، ۸۳  میلیون بازدید از فیسبوک، حدود ۱۳ میلیون بازدید از توئیتر و بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بازدید از یوتیوب پرس تی‌وی صورت‌گرفته‌است.

 

اگر بخواهم مقایسه‌ای بر مبنای تعداد دنبال‌کنندگان خود با شبکه‌های دیگر داشته باشم باید بگویم که فیسبوک ما در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فالوور دارد که در مقایسه با فرانس ۲۴(۳ میلیون)، دویچه‌وله انگلیسی(۲ میلیون) و یورونیوز( ۱میلیون و۹۰۰ هزار) توانسته مخاطبان بیشتری را جذب کند و رقابت نزدیکی با RT انگلیسی با حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار فالوور داشته باشد.

 

عبدالحسین افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم که با بضاعت کنونی، خود را با شبکه‌هایی مثل BBC، CNN مقایسه کنیم. باید توجه داشت که آنها خیلی قبل‌تر از ما شروع به فعالیت رسانه‌ای کرده‌ و با صرف هزینه‌های بالا و به‌خصوص تبلیغات فراوان در فضای مجازی توانسته‌اند مخاطبان زیادی را جذب کنند. این در حالی است که شاید کوچک‌ترین رقبای ما با بودجه‌هایی چند برابر ما فعالیت می‌کنند. با این وجود ما با همین امکانات اندک توانسته‌ایم در خیلی از مواقع جریان‌ساز باشیم و واقعیت‌ها را آن‌طور که هستند، نشان دهیم.

 

مدیر وب‌سایت پرس تی‌وی خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی پرس تی‌وی در این کارزار رسانه‌ای نیروی انسانی متعهد و باانگیزه است که در واقع برای ما مزیت رقابتی ایجاد می‌کند. همچنین مخاطبین ما نیز به‌نوبه خود با اشتراک گذاشتن موارد تولیدی، کمک شایانی به انتشار پیام پرس تی‌وی می کنند. افتخار ما این است که با بودجه بسیار کمتر از شبکه‌های مطرح، صدای بی‌صدایان را در سراسر جهان انعکاس می‌دهیم.

 

تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :