Print Friendly, PDF & Email
گزاره‌های ارائه شده در یادداشت روزنامه آرمان، ناخودآگاه، مخاطب را به سمت این نگاه سوق می دهد که «شرایط، بسیار خطرناک است و کوتاه آمدن ایران دربرابر خواسته های آمریکا، انتخابی منطقی است.»

جنگ روانی نسخه‌پیچی به سبک «من و تو» در روزنامه ایرانی!

“دونالد ترامپ” اخیرا با روی کار آوردن “مایک پامپئو” و “جان بولتون” تلاشی را برای ایجاد ترس در افکار عمومی و مسئولان ایران کلید زد، تا شاید از این رهگذر بتواند امتیازات دلخواه خود را در زمینه‎های برجام، برنامه موشکی و تحولات منطقه، از تهران بگیرد.

 

اتفاق قابل تامل در این میان، عملکرد برخی رسانه‌‎های ایرانی است که با اخبار و تحلیل‎هایشان، راه را برای رسیدن رئیس جمهور آمریکا به هدفش هموار می‌سازند.

 

روزنامه آرمان، “یادداشت روز” نخستین شماره سال ۹۷ خود را به نوشتاری با تیتر “فشرده‌تر شدن صف‌بندی بازها در کاخ سفید” اختصاص داده و پس از هشدار درباره انتصاب پامپئو و بولتون، می‎نویسد: «آمریکا با هماهنگی طرفداران منطقه‌ای خود، موج جدید حملات تبلیغاتی و دیپلماتیک متعددی علیه ایران سامان داده است که این حملات اکنون از قبل فراتر رفته است. با نگاهی به مجموعه تحولاتی که در سیاست خارجی چند وقت اخیر به وقوع پیوسته، نشان از وجود برنامه‌ای بزرگ‌تر علیه ایران دارد.»

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «از یک سو دادستان ایالات متحده آمریکا، سپاه پاسداران را متهم به حمله سایبری به ۱۴۴ دانشگاه در آمریکا و ۱۷۶ دانشگاه در سایر کشورهای جهان می‌کند. در دیگر سو ایران به حمایت و پشتیبانی لجستیکی از طالبان در افغانستان متهم می‌شود. به موازات این مسائل اکنون هم سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان در حال طرح و پیشنهاد بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا در خصوص موضوع موشک‌های دفاعی کشور و دیپلماسی منطقه‌ای ایران هستند. زمانی که محمد بن سلمان به صراحت اعلام می‌کند که حاضر است برای حمله نظامی آمریکا به ایران ۴هزار میلیارد دلار هزینه کند، این نمونه از اظهارنظرها در کنار سایر تحولات ضد ایرانی افق خوبی را برای ایران در سال‌های پیش رو نوید نمی‌دهد.»

 

آرمان با اعتراض به افرادی که خواستار مقاومت دربرابر عهدشکنی برجامی آمریکا هستند، نوشت: «متاسفانه در داخل هم عده‌ای بدون درک شرایط، با حذف راه و روش دیپلماسی، ایران را به سمت وخیم‌تر شدن شرایط پیش می‌برند.»

 

در ادامه این مطلب، “حمله نظامی به ایران” کاملا محتمل ارزیابی شده و آمده است: «در مجموع با جبهه بندی و فشارهای گوناگون از جانب آمریکا، اروپا، اسرائیل و عربستان سعودی به همراه سایر کشورهای عربی همسو با ریاض اگر از شش ماه تا چند سال آینده، حمله نظامی علیه ایران صورت گیرد، افکار عمومی جهانی با آن غریبه نخواهد بود، چرا که اکنون شرایط با شدت به سمت تخریب نقش ایران در منطقه و جهان پیش می‌رود.»

 

گزاره‌های ارائه شده در یادداشت روزنامه آرمان، ناخودآگاه، مخاطب را به سمت این نگاه سوق می دهد که “شرایط، بسیار خطرناک است و کوتاه آمدن ایران دربرابر خواسته های آمریکا، انتخابی منطقی است”.

 

این درست همان خطی است که شبکه “من و تو” از لندن به بینندگانش القاء می‎کند. من و تو، گزارشی را در همین رابطه تهیه کرده و پیشنهاد پذیرش برجام موشکی و منطقه‌ای را داده است.

 

Flash version 9,0 or greater is required

You have no flash plugin installed

Click here to download latest version

ویدیو/ تنها سازوکار زیرکانه برای ایران از نگاه من و تو!

 

گزارشگر این شبکه می گوید: «حفظ برجام حتی به قیمت ورود به مذاکرات درباره “برنامه موشکی و حضور در منطقه”، شاید تنها سازوکار زیرکانه برای ایران و مردمان خسته از چهار دهه تنش باشد [!]».

 

این ها در شرایطی است که بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران بین المللی از عدم امکان حمله نظامی به ایران سخن گفته و تاکید کرده اند، ترامپ با تغییرات اخیر در کاخ سفید، به دنبال ایجاد یک جنگ روانی علیه تهران است.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

کارشناسان، برای اثبات این موضوع به مواردی چون “قدرت موشکی ایران”، “قوی‌تر شدن جایگاه تهران در منطقه پس از شکست داعش”، “وجود متحدانی چون روسیه، عراق، سوریه، لبنان و …”، “احتمال بسته شدن تنگه هرمز و ایجاد مخاطرات بزرگ برای اقتصاد جهانی”، “نبود اجماع جهانی علیه ایران” و … اشاره می‎کنند.

 

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست اخیرا بر همین موضع پافشاری کرده و با اشاره به شبیه سازی جنگ ایران و آمریکا در خلیج فارس توسط پنتاگون، می نویسد: «در سال ۲۰۰۲، پنتاگون ۲۵۰ میلیون دلار برای یک رزمایش نظامی هزینه کرد. این رزمایش، برای پیش بینی شرایطی بود که ناوهای آمریکایی با یک تهاجم هماهنگ از سوی ایرانی ها در خلیج فارس مواجه شوند؛ تهاجمی با استفاده از قایق ها تندرو و حملات موشکی.

 

نتایج این تمرین نظامی آنچنان ویرانگر بود که رزمایش به حالت تعلیق در آمد و مولفه هایی که از پیروزی آمریکا اطمینان می دادند به صورت جنجالی تغییر کرد؛ ایرانی ها هر ۱۶ ناو آمریکایی از جمله یک ناو هواپیمابر را غرق کردند.»

 

در ادامه این گزارش به قدرت موشکی ایران اشاره شده که در خاورمیانه [غرب آسیا] بی همتاست و می تواند هر پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه را هدف قرار دهد.

 

هافینگتون پست افزود: «ایران می تواند شبه نظامیان شیعه عراق را بر آن دارد که حملات خود علیه نظامیان آمریکا را از سر گیرند. این کشور همچنین قادر است نظامیان آمریکایی در سوریه را هدف قرار دهد یا صدها پایگاه نظامی آمریکا در منطقه از اردن و کویت گرفته تا افغانستان را بزند.

 

هدف ایران این خواهد بود که نظامیان و اهداف آمریکایی در منطقه و احتمالا فراتر از آن، احساس ناامنی کنند بدون توجه به اینکه این اهداف چه میزان از خط مقدم نبرد فاصله دارند.

 

اما راهبرد دفاعی ایران به کشتار در عرصه نظامی محدود نمی شود. تهران با بستن موقت تنگه هرمز –یک گذرگاه دریایی استراتژیک که تقریبا ۳۰ درصد نفت جهان از آن عبور می کند– می تواند تاثیر مخرب بزرگی بر اقتصاد جهان بگذارد.

 

 

راهبرد نامتقارن ایران به احتمال زیاد شامل حملات سایبری نیز خواهد بود. ایران از قبل به عنوان یکی از دارندگان پیچیده ترین ارتش های سایبری جهان شناخته شده و آمادگی خود را در حملات سایبری به آمریکا نشان داده است؛ حملاتی که در واکنش به حملات سایبری آمریکا و اسرائیل به تاسیسات هسته ای این کشور انجام شد.»

 

هافینگتون پست تاکید کرده که اگر جنگی آغاز شود، هزاران آمریکایی کشته خواهند شد و به همین علت دولت های اوباما و بوش از رویارویی نظامی با ایران خودداری کردند.

 

این پایگاه آمریکایی در نهایت می نویسد، “بهترین راه برای پیروزی ترامپ در جنگ احتمالی با ایران این است که جنگی را آغاز نکند.”

 

به هر حال، دوران خط و نشان کشیدن‎های توخالی ترامپ هم خواهد گذشت اما پس از آن، باید دید، رسانه‎هایی همچون روزنامه آرمان، قادر به دفاع از عملکرد خود در این برهه حساس و تعیین‎کننده خواهند بود یا خیر؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet