Print Friendly, PDF & Email
مقام‌های اطلاعاتی چینی به رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده‌اند پکن باید خود را برای درگیری نظامی گسترده با آمریکا آماده کند.

وزارت اطلاعات چین گزارشی برای رئیس جمهوری این کشور فرستاده که نشان می‌دهد احساسات ضد چینی در کل دنیا به بالاترین سطح از زمان سرکوب میدان تیان ‌آن‌من در سال ۱۹۸۹ رسیده است.

 

خبرگزاری رویترز که مدعی است از طریق منابع آگاه به وجود چنین گزارشی پی برده همچنین می‌گوید مقام‌های اطلاعاتی چینی به شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده‌اند پکن باید خود را برای درگیری نظامی گسترده با ایالات متحده آمریکا آماده کند.

 

انستیتو روابط بین الملل چین که این گزارش را تهیه کرده، اندیشکده‌ای است که تحت نظر وزارت اطلاعات ملی این کشور فعالیت دارد.

 

دونالد ترامپ، از ابتدای شکل‌گیری بحران ویروس کرونا، آن‌را «ویروس چینی» نامیده و تلاش کرده مسئولیت پیش آمدن شرایط کنونی را متوجه پکن نماید.

 

رئیس جمهور آمریکا، بدون ارائه دلیل و مدرکی، بارها درباره صحت روایت‌های رسمی چین در مورد چگونگی شیوع بیماری کووید-۱۹ ابراز تردید کرده است.

 

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) در کاخ سفید ادعای خود مبنی بر خروج ویروس کرونا از آزمایشگاه ویروس‌شناسی ووهان چین را «با درجه بالایی از اطمینان» مطرح کرد، اما وقتی از وی پرسیده شد که آیا شواهدی بر این مدعا دارد، گفت: «بله، بله دارم اما نمی‌توانم به شما بگویم. من اجازه ندارم این را به شما بگویم.»

 

مایک پمپئو نیز روز یکشنبه ۳ مه در گفتگو با تلویزیون ای بی سی مدعی شد ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین به جهان شیوع پیدا کرده است. وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه شواهد زیادی در این زمینه وجود دارد، افزود: «این نخستین باری نیست که به دلیل اختلال در کار آزمایشگاه‌های چین، ویروسی در جهان شیوع پیدا کرده است.» وزیر خارجه آمریکا اشاره‌ای به موارد ادعایی خود نکرد.

 

روز دوشنبه، مایکل رایان، مدیر بخش وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی گفت که آمریکا “تاکنون داده‌های اطلاعات مشخصی” در مورد منشاء انتشار ویروس در اختیار سازمان قرار نداده است.

 

وی افزود: “از نظر ما، اظهارات مطرح‌شده صرفا جنبه گمانه‌زنی دارد.”

 

هفته گذشته جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت که “اتفاق نظر وجود دارد” که این ویروس “نتیجه تغییرات ژنتیکی توسط بشر نیست”.

 

هم‌زمان چند رسانه خبری به نقل از “منابع اطلاعاتی” آمریکایی گزارش کرده‌اند که “شواهدی در دست نیست” که نشان دهد ویروس از آزمایشگاه ووهان به بیرون سرایت کرده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet