Print Friendly, PDF & Email

نویسنده کتاب «حسین پسر غلامحسین» گفت: شهید محمد حسین یوسف الهی به عنوان یک عارف در لشکر ۴۱ ثارالله و بین همرزمان خود شناخته شده بود، خصوصیات رفتاری او باعث شده بود تا حتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز به وی بسیار علاقمند شود.

 «مهری پورمنعمی» نویسنده کتاب در گفت‌وگویی پیرامون کتاب «حسین پسر غلامحسین»، اظهار داشت: کتاب «حسین پسر غلامحسین» روایتی از زندگی شهید «محمدحسین یوسف الهی» است که سپهبد شهید قاسم سلیمانی به این شهید بزرگوار ارادت ویژه‌ای داشت و در وصیت‌نامه خود اعلام کرده بود که وی را در کنار مزار شهید «محمدحسین یوسف الهی» به خاک بسپارند.

وی دلایل نوشتن کتاب «حسین پسر غلامحسین» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: به صورت اتفاقی نوشتن کتاب درباره شهید «محمدحسین یوسف الهی» به اسم من ثبت شد، من در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه منطقه جنوب شرق به مسئولیت سردار محمد مارانی شرکت کردم، اما در آن زمان هیچ اطلاعاتی در مورد شهید محمد حسین یوسف الهی نداشتم، در دل با خود نیت کردم و از خود شهید کمک خواستم، پس از مدتی کوتاه اطلاعات اسناد و مدارک فراوانی را با یک وانت از سوی بنیاد حفظ آثار شهدای استان کرمان برای من ارسال کردند، این رویداد برایم باور نکردی بود. خود شهید عزیز کمک کرده بود و اطلاعات فراوانی را در اختیارم قرار داد در عین حال برای تکمیل بخشی از خاطرات شهید «محمد حسین یوسف الهی» از گفته‌ها و خاطرات سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز استفاده کردم.

وی آشنایی با زندگی شهید «محمدحسین یوسف الهی» را برای خود درسی بزرگ دانست و تاکید کرد: محمد حسین یوسف الهی زندگی ارزشمندی داشته است، هنگامی که برای نگارش کتاب «حسین پسر غلامحسین» به مطالعه اسناد و مدارک می‌پرداختم با رفتار و اخلاق این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شدم و هرچه بیشتر مطالعه می‌کردم بیشتر مجذوب این شخصیت می‌شدم چراکه سراسر زندگیش درس بود.

منعمی پیرامون ویژگی‌های شخصیتی شهید محمد حسین یوسف الهی اظهار کرد: شهید محمد حسین یوسف الهی به عنوان یک عارف در لشکر ۴۱ ثارالله و بین همرزمان خود شناخته شده بود، خصوصیات رفتاری او باعث شده بود تا حتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز به وی بسیار علاقمند شود، این شهید بزرگوار فردی توانا بود همین امر باعث شد تا به وی مسئولیت‌های بالاتری برای فعالیت در جبهه‌های حق علیه باطل پیشنهاد کنند، اما او همواره خود را سربازی بیش نمی‌دانست.

منعمی به فصل‌های کتاب «حسین پسر غلامحسین» اشاره و ابراز کرد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» در پنج فصل نوشته شده است برای نگارش حتی از برادر بزرگتر شهید نیز کمک گرفتم. در فصل اول کتاب زندگی شهید محمد حسین یوسف الهی از زبان مادر وی که علاقه‌ای وافر به فرزند خود دارد مطرح شده، صحبت‌هایی که جذاب و در عین حال تاثیرگذار است، اما در فصل‌های بعد زندگی این شهید بزرگوار را از زبان خانواده و همرزمان وی به رشته تحریر در آوردم، تعداد مجروحیت‌های این شهید بزرگوار بسیار بوده و هر بار برای درمان به پشت جبهه اعزام می‌شد حوادث و رویداد‌ها را برای مادر و خانواده بیان می‌کرد لذا اطلاعات خوبی در این زمینه از خانواده و مادر این شهید بزرگوار به دست آوردم که همه در کتاب «حسین پسر غلامحسین» منعکس شده است.

نویسنده کتاب «عطش در کانال» نحوه نگارش کتاب «حسین پسر غلامحسین» را داستانی دانست و تاکید کرد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» را به صورت داستان نوشته‌ام البته این داستان با تکیه بر مستنداتی است که طی بررسی اسناد و مصاحبه‌های انجام شده تهیه گردیده است البته برای جمع آوری این اطلاعات با ۱۲۴ نفر از رزمندگان و همرزمان وی مصاحبه کردم و تلاشم بر این بود تا کتاب از مسیر مستند نگاری خارج نشود و در عین حال جذابیت ویژه‌ای را نیز در بر داشته باشد. همین امر جذابیت‌های بسیاری را به کتاب داده است.

منعمی فصل چهارم کتاب «حسین پسر غلامحسین» را اینگونه توصیف کرد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» در فصل چهارم بخش‌هایی از خاطرات سپهبد شهید قاسم سلیمانی پیرامون شهید محمد حسین یوسف الهی نوشته شده است، زیرا این شهید بزرگوار بسیار مورد توجه «سردار دل‌ها» بود، در همین راستا خاطرات زیادی از زبان سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مورد وی بیان شده که در کتاب «حسین پسر غلامحسین» آمده است.

وی توجه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به کتاب «حسین پسر غلامحسین» با اهمیت بسیار زیاد دانست و بیان کرد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» پیش از چاپ برای مطالعه و نظارت در اختیار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قرار گرفت و با رضایت سپهبد شهید قاسم سلیمانی روبرو شد، این رویداد مرا خوشحال کرد، چون حس کردم که توانستم کتاب را همان طور که باید بنویسم.

 

منعمی رمز توجه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به شهید محمدحسین یوسف الهی را اینگونه توصیف کرد: شهدایی همانند شهید محمد حسین یوسف الهی به جز خدا هیچ چیزی را نمی‌دیدند همین امر سبب شد تا خداوند نیز آنان را در نگاه سایر انسان‌ها بزرگ و سربلند کند، رمز توجه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به این شهید بزرگوار و انتخاب مزارش در کنار شهید محمد حسین یوسف الهی را در ابتدا عرفان سپس توجه محض به پروردگار باید دانست.

نویسنده کتاب «حسین پسر غلامحسین» در همین راستا ادامه داد: شهید محمد حسین یوسف الهی بار‌ها طعم مجروحیت را چشیده بود و همچنین قبل از آخرین عملیاتی که در آن شرکت کرد نیز دو بار مجروح شد، ابتدا از ناحیه پا و سپس شیمیای شد و سرانجام به مقام شهادت رسید، اما هر بار با رویکرد و رفتارش درس‌هایی را به ما ارائه کرد که بکار بستن آن‌ها در زندگی ارزشمند و راهگشا خواهد بود.
وی پیرامون پیام کتاب «حسین پسر غلامحسین» ابراز کرد: خداوند از خلقت بشر یک هدف داشت و آن خلیفهالله بودن انسان بود لذا ظرفیت‌ها برای بشر فراهم شد، فقط کافی است تا در مسیر کمال قدم برداریم، ما سپهبد شهید قاسم سلیمانی‌ها و شهید محمد حسین یوسف الهی‌ها را داریم، افرادی که به درجه‌های بالای کمال عرفان دست یافته‌اند، پس لازم است تا اول بخواهیم و در گام بعدی به تمرین برای اصلاح خود بپردازیم، در این مسیر الگو‌های خوبی داریم که باید از آنان استفاده کرد، الگو قرار دادن این افراد برای جوانان امروز بسیار لازم است همچنین در این زمینه لازم است تا کتاب‌هایی ارائه شود تا آنان در مسیر درست حرکت کنند.

منعمی به دلیل نامگذاری کتاب «حسین پسر غلامحسین» اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود تا کتاب با عنوان «نخل سوخته» منتشر شود، اما طی گفتگو‌های متعدد و به واسطه ارادت شهید محمد حسین یوسف الهی به پدرش، همچنین تکه کلام وی «حسین پسر یوسف نیستم اگر…» و یا در وقت پیش گویی‌هایش تکه کلامی داشت که می‌گفت «وقتی حسین پسر غلامحسین می‌گوید پس می‌شود»، لذا نام کتاب را «حسین پسر غلامحسین» گذاشتم، سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز نام این کتاب را پسندید و بر آن تاکید کرد.
منبع: میزان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet