Print Friendly, PDF & Email
کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز:

 افتخار اسرائیل به ارتباط گیری با بحرین و امارات نشان می‌دهد که چقدر جایگاه این رژیم متزلزل شده/ روز قدس امسال پرشکوه‌تر خواهد بود

قنادباشی درباره عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: این نشان می‌دهد که جایگاه اسرائیل چقدر متزلزل شده چراکه به کشورهای کوچکی مانند بحرین و امارات متوسل شدند و به روابط با آن‌ها افتخار می‌کند.
 جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با جهان نیوز با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها بسیار نگران یک حمله بزرگ و همه جانبه از طرف حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین هستند. این نگرانی هم به دلیل این است که سال گذشته در ماه رمضان گروه‌های مقاومت و جهادی فلسطین در غزه برای اولین بار در پاسخ به سرکوب فلسطینان در محله شیخ جراح نبردی را علیه اسرائیل آغاز کردند. همیشه این اسرائیلی‌ها بودند که آغازگر نبرد بودند اما این بار گروه‌های فلسطینی با عملیات موشکی آغازگر این نبرد شدند. این نبرد ۱۲ روز طول کشید و اسرائیلی‌ها در این مدت بسیار متزلزل شدند به طوری که درخواست آتش‌بس دادند.

وی در ادامه درباره تشدید تحرکات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی افزود: به علت نگرانی از چنین عملیات‌هایی است که اسرائیلی‌ها شروع به دستگیری و سرکوب فلسطینان کردند و تحرکاتی را علیه غزه انجام دادند و می‌خواهند به حماس و سایر و گروه‌های‌ جهادی فلسطین اعلام کنند که اگر عملیاتی را آغاز کنید به شدت سرکوب خواهید شد و در واقع این اقدامات رژیم صهیونیستی نوعی واکنش ناشی از ترس و نگرانی است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حال و هوای جهان اسلام در روز قدس امسال، گفت: روز قدس امسال از سال‌های دیگر پرشکوه‌تر خواهد بود و این حرفی تبلیغاتی نیست، یک واقعیت است. ماه رمضان سال گذشته بعد از آغاز عملیات گروه‌های فلسطینی، گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه آمادگی خودشان را برای پیوستن به گروه‌های فلسطینی و همراهی با آن‌ها در کارهای عملیاتی اعلام کردند. پس از این اعلام آمادگی اسرائیلی‌ها بسیار نگران شدند و آن را ناشی از اقدامات رسانه‌های مقاومت دانستند، لذا از آمریکایی‌ها خواستند که پخش ماهواره‌ای و اینترنتی این رسانه‌ها متوقف شود که فضای ضد اسرائیلی در منطقه ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه گستردگی و همراهی قلبی از ملت فلسطین در روز قدس امسال بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خشم ملت فلسطین علیه اسرائیل در روزهای اخیر و آنچه که در ماه رمضان سال گذشته صورت گرفت، امسال در ماه رمضان یک آمادگی بیشتری در گروه‌های مقاومت منطقه است به خصوص اینکه سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از فلسطینیان اعلام کرده است. سپاه به دلیل ضرباتی که به داعش زده در بین کشورهای اسلامی یک محبوبیت خاصی دارد و مردم منطقه سپاه را یک نیروی ضد استعماری می‌دانند و از آن حمایت می‌کنند.

قنادباشی با اشاره به اینکه فضای جهان اسلام به شدت علیه اسرائیلی‌ها است، افزود: در سودان بیش از ۵ ماه است که مردم در خیابان‌ها هستند و می‌خواهند رژیمی را سرنگون کنند که با اسرائیل روابط خود را عادی سازی کرده است. در نیجریه هم که کیلومترها با فلسطین اشغالی فاصله دارد هر سال مانند ایران راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود.

وی درباره عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، گفت: این کشورها از ضعفشان است که با این رژیم رابطه برقرار کردند. از طرفی این نشان می‌دهد که جایگاه اسرائیل چقدر متزلزل شده چراکه به کشورهای کوچکی مانند بحرین و امارات متوسل شدند و به روابط با آن‌ها افتخار می‌کند.

کارشناس مسائل منطقه در ادامه با اشاره به همگرایی ترکیه و اسرائیل، توضیح داد: وضعیت ترکیه با بحرین و امارات متفاوت است. این کشور در گذشته هم روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی سازی کرده بود اما به دلیل اینکه اسرائیلی‌ها را دلال همه مسائل اقتصادی پشت پرده می‌دانند و اکنون هم این کشور درگیر مشکلات مالی و اقتصادی شده است، ناگزیر یک شیوه التماس و سرسپردگی اقتصادی پیشه کرده و از اسرائیلی‌ها می‌خواهد که نزد آمریکا و کشورهای غربی برای آن‌ها دلالی کنند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت اردوغان در ترکیه، خاطرنشان کرد: وضعیت اردوغان از نظر اقتصادی و سیاسی مناسب نیست، لذا به سوی هر کسی دست نیاز دراز می‌کند؛ حتی به امارات و عربستانی که جریانات وهابیت را دنبال می‌کنند، در صورتی که اردوغان خودش را اخوانی می‌داند و با این اینها تضاد دارد. اردوغان برای ثبیت موقعیتش به اسرائیلی‌ها هم نزدیک شده چراکه آن‌ها را دلال همه مسائل اقتصادی پشت پرده می‌داند، اما با این اقدامش محبوبیتش در بین مردم ترکیه کاهش یافته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet