Print Friendly, PDF & Email

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان راجع به اتفاقات امروز(شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱) در مرز دوغارون توضیحاتی ارائه کرد.

 حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رییس جمهور در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون اظهار داشت: امروز طالبان اقدام به جاده سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد.

وی افزود: در تماسی که با وزارت داخله و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شدکه اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و  مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

به گزارش مشرق، صبح امروز در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شرقی کشورمان با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.

‎ظاهرا این امر از اقدام طالبان برای جاده‌سازی در نزدیکی مرز آغاز شده است.

‎با این حال اخباری مبنی بر درگیری مرزی صحت ندارد و ویدیوهای منتشر شده مربوط به ماجرای جاده‌سازی طالبان در مناطق مرزی است.

‎در حال حاضر مرزبانی ایران و هیات تحقیقات طالبان در حال گفتگو بر سر ماجرا هستند.

‎پیگیریها نشان می‌دهد، در راستای حفظ امنیت، محموله های مختلف موجود در مرز دوغارون به پارکینگها با فاصله امن از مرز منتقل شده‌اند.

‎هم‌اکنون خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت ارائه نمی‌شود. با این حال با حداقل حضور نیروی انسانی به موارد ضروری در مرز دوغارون پاسخ داده می‌شود.

منبع: تسنیم

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet