Print Friendly, PDF & Email

گزارش‌ها حاکی از نفوذ عجیب‌وغریب دو نفر به نام‌های «آرین طاهرزاده» و «حیدر علی» در سرویس مخفی آمریکاست؛ نیروی ویژه‌ای که مسئول حفاظت از سیاستمداران فعلی و سابق آمریکا را به عهده دارد.

– بلافاصله پس از ترور شهید سلیمانی توسط دولت آمریکا به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت این کشور، جمهوری اسلامی وعده داد از عاملان این اقدام تروریستی «انتقام سخت» بگیرد. اولین واکنش ایران به حمله‌ی پهپادی آمریکا در فرودگاه بغداد، حمله‌ی موشکی به دو پایگاه آمریکایی در عراق بود؛ حمله‌ای که تا همین امروز هم از آمریکایی‌ها تلفات می‌گیرد. پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی آمریکایی «استارز اند استرایپس» که اخبار ارتش آمریکا را پوشش می‌دهد، روز دوشنبه، ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ (۲۲ فروردین ۱۴۰۱) خبر داد که پنج نیروی گارد ملی ایالت «نیو همپشر» در این کشور، در نتیجه‌ی تحمل جراحت در حمله‌ی ایران به عین‌الاسد، نشان «قلب بنفش» (مدال اهدایی به قربانیان و مجروحان جنگی) را دریافت کرده‌اند[۱].

 اما چنان‌که برخی کارشناسان و حتی دیپلمات‌های آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند، انتقام سخت ایران منحصر به موشک‌باران عین‌الاسد نبود. رهبر ایران به فاصله‌ی چند ساعت از حمله به عین‌الاسد صراحتاً تأکید کرد که این یک «سیلی» و واکنش اولیه به عملیات تروریستی آمریکایی بوده و «انتقام» بحث دیگری است که عبارت است از پایان دادن به حضور آمریکا در منطقه[۲]. اما آیا انتقام سخت ایران از عاملان شهادت حاج قاسم صرفاً به حوزه‌ی سیاسی و راهبردی محدود است؟

بسیاری از مردم ایران و علاقه‌مندان به شهید سلیمانی نه با حمله‌ی موشکی به عین‌الاسد و نه حتی با اخراج آمریکایی‌ها از خاورمیانه دلشان قرار نمی‌گیرد؛ بلکه یک سطح دیگر، و خصوصی‌تر، از انتقام سخت را آرزومندند: اجرای عدالت درباره‌ی شخص دونالد ترامپ و سایر دست‌اندرکاران حمله‌ی تروریستی فرودگاه بغداد. در این‌باره هم ایران فهرست متهمان در پرونده‌ی ترور شهید سلیمانی را منتشر کرده است که در رأس آن ترامپ، مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی وقت آمریکا، جان بولتون، مشاور وقت امنیت ملی ترامپ، و مارک اسپر، وزیر دفاع وقت آمریکا، قرار دارند[۳]. دولت ایران همچنان از مجاری قانونی بین‌المللی پیگیر محاکمه و مجازات این افراد به جرمِ مسلمِ نقض قوانین بین‌المللی هست، اما آیا راه‌های دیگری نیز برای مجازات این افراد وجود دارد؟ مثلاً راه‌های میانبر در دنیایی که متأسفانه امیدی به اجرای عدالت در قبال این مجرمان در آن وجود ندارد؟

عملیات عجیب و غریب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا

شبکه‌ی سی‌بی‌اس‌نیوز آمریکا اخیراً خبر داد که دو مرد به نام‌های «آرین طاهرزاده» ۴۰ ساله، و «حیدر علی» ۳۵ (یا ۳۶) ساله، بیش از دو سال، خود را جای مأموران و کارمندان فدرال آمریکا جا زده‌اند و موفق شده‌اند میان افسران فدرال واقعی این کشور، از جمله شماری از اعضای «سرویس مخفی[۴]» نفوذ کنند[۵]. «سرویس مخفی» نیروی انتظامی فدرال زیرمجموعه‌ی وزارت امنیت داخلی آمریکاست که مسئولیت حفاظت از سیاستمداران ارشد در این کشور را به عهده دارد؛ از رئیس‌جمهور و معاون اول و سایر اعضای دولت گرفته تا رؤسای‌جمهور و معاونان اول و سایر سیاستمداران ارشد سابق آمریکا.

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

تصویری که وزارت دادگستری آمریکا از برخی سلاح‌های کشف‌شده در خانه‌ی طاهرزاده منتشر کرده است؛ طبق گزارش‌های موجود، طاهرزاده حق قانونی حمل سلاح در خارج از خانه‌ی خود را نداشته است (+)

توضیحاتی درباره‌ی نفوذ «آرین طاهرزاده» و «حیدر علی» در میان نیروهای «سرویس مخفی» آمریکا [دانلود]

پس از دستگیری طاهرزاده و علی، اف‌بی‌آی ادعا کرد این دو از ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ توانسته‌اند تجهیزات، سلاح‌های دستی و سلاح‌های تهاجمی مورداستفاده‌ی آژانس‌های انتظامی دولت فدرال آمریکا را به دست بیاورند و از سوی دیگر، خودشان را به «اعضای نیروی انتظامی فدرال و جامعه‌ی دفاعی» آمریکا نزدیک کنند[۶]. سی‌بی‌اس‌نیوز می‌نویسد: «طاهرزاده که وانمود می‌کرد عضو وزارت امنیت داخلی آمریکاست، واحدهای بدون‌اجاره، آیفون، سامانه‌های نظارتی، یک فروند پهپاد، یک دستگاه تلویزیون، یک جعبه برای نگهداری سلاح تهاجمی، یک ژنراتور و مقداری تجهیزات نیروی انتظامی، در اختیار مأموران سرویس مخفی و یک کارمند واقعی وزارت امنیت داخلی قرار داده است[۷]

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

تصویر منتشر شده در پرونده‌ی نفوذ به سرویس مخفی آمریکا از «آرین طاهرزاده» (چپ) در کنار بخشی از تجهیزاتی که ادعا می‌شود در خانه‌اش داشته است (+)

این پرونده ابعاد پیچیده‌تری نیز دارد؛ مثلاً این‌که طاهرزاده در خانه‌اش تجهیزات بسیار پیچیده‌ای داشته که به نظر می‌آمده متعلق به نهادهای امنیتی آمریکا هستند؛ و از همین طریق، مأموران واقعی امنیتی آمریکا را مجاب می‌کرده که در حال انجام یک مأموریت مخفی است. وی و علی همچنین به کدهای لازم برای ورود به تمام صدها آپارتمان محله‌ی «نِیوی یارد» [به معنای «کشتی‌سازی نیروی دریایی»] در واشینگتن دسترسی داشته‌اند. طاهرزاده در همین منطقه پنج آپارتمان داشته و آن‌ها را بدون اجاره در اختیار چندین مأمور سرویس مخفی آمریکا قرار داده است. پس از دستگیری طاهرزاده و علی، دست‌کم چهار مأمور سرویس مخفی آمریکا که از طاهرزاده هدیه دریافت کرده بودند، به مرخصی اجباری فرستاده شده و عضویت آن‌ها در سرویس مخفی به حالت تعلیق درآمده[۸] تا تحقیقات در این‌باره تکمیل شود[۹].

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

یورش مأموران اف‌بی‌آی به درون ساختمانی در محله‌ی «نیوی یارد» واشینگتن که طاهرزاده و علی آن‌جا زندگی می‌کردند (+)

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

«حیدر علی» یکی از دو نفری که متهم به نفوذ در میان اعضای سرویس مخفی آمریکا از طریق دادن هدیه و رشوه به آن‌ها هستند؛ طبق گزارش دادستان‌های فدرال آمریکا، طاهرزاده و علی فعالیت‌های خود را از آپارتمانی لوکس واقع در محله‌ی «نیوی یارد» در واشینگتن، پایتخت آمریکا، مدیریت می‌کرده‌اند؛ محله‌ای که شماری از اعضای سرویس مخفی نیز در آن زندگی می‌کنند؛ دو متهم این پرونده، شماری از خانه‌های مجلل در این محله را نیز بدون دریافت اجاره، به همین مأموران سرویس مخفی می‌سپرده‌اند (+)

تیم حفاظت جو بایدن و معاون اولش در میان قربانیان

هنوز همه‌ی ابعاد این پرونده علنی نشده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از اعضای سرویس مخفی که مسئولیت حفاظت از کاخ سفید را به عهده داشته‌اند در میان افرادی هستند که توسط طاهرزاده فریب داده شده‌اند[۱۰]. به علاوه، طاهرزاده به یکی دیگر از اعضای این سرویس که مأمور حفاظت از «جیل بایدن» همسر جو بایدن و بانوی اول آمریکا[۱۱]، بوده نیز پیشنهاد داده تا یک سلاح تهاجمی به ارزش ۲۰۰۰ دلار به او بدهد. برخی رسانه‌ها حتی گزارش می‌دهند اعضای تیم حفاظت خود جو بایدن و کاملا هریس، معاون اول او، نیز در میان اهداف طاهرزاده بوده‌اند و اکنون درگیر این پرونده شده‌اند[۱۲]. لازم به یادآوری است که تیم حفاظت رئیس‌جمهور آمریکا عملاً همه‌جا، حتی در خصوصی‌ترین جلسات، همراه او هستند[۱۳].

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

تصاویری که وزارت دادگستری آمریکا از «آرین طاهرزاده» لباس پلیس منتشر کرده است؛ طاهرزاده و علی نه‌تنها مردم عادی، بلکه مأموران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را نیز فریب داده‌اند (+)

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

نیروهای انتظامی آمریکا به دو ویدیو از طاهرزاده دست پیدا کرده‌اند که او را در حال تیراندازی در یک میدان تیراندازی (احتمالاً در ایالت ویرجینیا در ساحل شرقی این کشور) با یک سلاح کلت (چپ) و یک تفنگ تهاجمی (راست) نشان می‌دهند؛ در تصویر سمت راست، روی بازوی طاهرزاده، نشان سرویس مخفی آمریکا دیده می‌شود (+)

آن‌چه اهمیت دارد این است که اعضای فریب‌خورده‌ی سرویس مخفی آمریکا در تمام این دو سال به اطلاعات و تجهیزات سرویس مخفی دسترسی داشته‌اند و هنوز مشخص نیست آیا اطلاعاتی در این‌باره در اختیار طاهرزاده یا علی قرار داده‌اند یا خیر؛ یا طاهرزاده و علی توانسته‌اند از راه‌های دیگر از آن‌ها جاسوسی کنند یا خیر. هرچه باشد، به قول «جاشوا راث‌استاین» دادستان پرونده، این دو نفر «افرادی را فریب داده‌اند که شغلشان مشکوک بودن به دیگران است[۱۴].» به علاوه، هنوز افشا (یا شاید کشف) نشده است که آیا اعضای دیگری از سرویس مخفی آمریکا نیز در این نقشه گرفتار شده‌اند یا خیر؛ مثلاً، به طور کاملاً اتفاقی(!)، نیروهای مسئول حفاظت از ترامپ و اعضای ارشد دولتش.

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

صفحاتی از پرونده‌ی نفوذ طاهرزاده و علی در سرویس مخفی آمریکا؛ این پرونده می‌تواند طی هفته‌ها و ماه‌های آینده سروصدای زیادی در فضای رسانه‌ای آمریکا و جهان ایجاد کند؛ طبق اخبار منتشر شده، اعضای تیم امنیتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، همسرش «جیل بایدن» بانوی اول آمریکا، و «کاملا هریس» معاون اول بایدن، از جمله افرادی هستند که با طاهرزاده در ارتباط بوده‌اند (+)

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

بخشی از تجهیزاتی که مأموران اف‌بی‌آی در یورش به خانه‌ی طاهرزاده و علی کشف کرده‌اند؛ قطعاً وجود این حجم از تجهیزاتِ خاص در خانه‌ی یک فرد عادی، عجیب است و مأموران سرویس مخفی آمریکا نیز با دیدن همین تجهیزات و سلاح‌ها بارو می‌کرده‌اند که این دو نفر عضو سازمان‌های امنیتی آمریکا و در حال انجام یک مأموریت محرمانه هستند (+)

آیا دست ایران در کار است؟

اگرچه هنوز ایران رسماً به دست داشتن در این عملیات نفوذ متهم نشده و طبیعتاً دولت ایران نیز در این‌باره هیچ خبری را رد یا تأیید نکرده است، اما بازرسان فدرال آمریکا در بررسی ابعاد مختلف این پرونده[۱۵]، به دنبال پی بردن به این مسئله نیز هستند که آیا طاهرزاده و علی با نهادهای اطلاعاتی، سپاه پاسداران، یا نیروی قدس ایران[۱۶] در ارتباط ْْْبوده‌اند یا خیر[۱۷]. البته علی پیش از این ادعا کرده با سازمان اطلاعات پاکستان، موسوم به «آی‌اس‌ای»، ارتباط دارد[۱۸]، اما بازرسان آمریکایی هنوز در حال راستی‌آزمایی این ادعا هستند. در همین حال، اسنادی که تصاویر آن‌ها در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، از جمله گذرنامه‌ی علی، (در صورتی که جعلی نباشند) نشان می‌دهند وی دست‌کم یک بار سال ۱۳۹۸ به ایران سفر کرده است.

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

تصویری که از کارت شناسایی ملی پاکستانی «حیدر علی» (با نام کامل «حیدر شیر علی») منتشر شده و نشان می‌دهد وی مقیم آمریکاست (+)

عملیات عجیب نفوذ در سرویس مخفی آمریکا/ مقامات آمریکایی کابوس «انتقام سخت» می‌بینند! +عکس و فیلم

تصویری که ادعا می‌شود از گذرنامه‌ی «حیدر علی» گرفته شده و نشان می‌دهد وی دست‌کم یک مورد در سال ۱۳۹۸ به ایران سفر کرده است (+)

به هر حال، سناریوهای مختلفی در این‌جا وجود دارد. ممکن است طاهرزاده و علی که هر دو «شهروند آمریکا» هستند، صرفاً برای منافع شخصی خودشان یا عده‌ای دیگر، یا یک سرویس خارجی (غیرایرانی) دست به این عملیات زده باشند. این هم محتمل است که تمام این پرونده، یک بازی رسانه‌ای برای اتهام‌زنی به ایران در آینده‌ی نزدیک و مثلاً منحرف کردن پرونده‌ی احیای برجام و، به طور خاص، خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا باشد. اما یک سناریوی دیگر هم وجود دارد: مقدمه‌چینی برای اجرای یک عملیات بسیار بزرگ‌تر. اگرچه هیچ‌کدام از این سناریوها تا این لحظه قطعی نیستند، اما ذکر همین نکته کافی است که وزارت دادگستری آمریکا در حال حاضر، مشغول تحقیقات درباره‌ی «نقشه‌ی [ادعایی] سپاه پاسداران ایران» برای ترور مقامات ارشد دولت ترامپ، از جمله پمپئو و بولتون است[۱۹].


[۱] Purple Hearts awarded to ۵ New Hampshire National Guard soldiers Link

[۲] بیانات در دیدار مردم قم لینک

[۳] ایران ۵۱ آمریکایی‌ دخیل در ترور سردار سلیمانی را تحریم کرد | فهرست کامل اسامی لینک

[۴] United States Secret Service Link

[۵] Pair busted for pretending to be federal agents, gifting lavish bribes to Secret Service Link

[۶] Prosecutors allege the ۲ men who posed as DHS agents shipped evidence out of their apartment in an effort to conceal crimes Link

[۷] Two men allegedly impersonated federal agents to get access to Secret Service Link

[۸] Four suspended Secret Service employees duped in case involving federal agent impostors Link

[۹] Accused fake DHS agent may have duped other defendant along with Secret Service, lawyer says Link

[۱۰] White House Secret Service personnel ‘compromised’ by men impersonating DHS agents, prosecutors say Link

[۱۱] Man accused of impersonating DHS agent offered one of Jill Biden’s Secret Service agents an assault rifle, court records say Link

[۱۲] Secret Service agents in Biden detail reportedly part of bribery scheme Link

[۱۳] Biden Detailee Entangled in Secret Service Bribery Scheme Link

[۱۴] منبع شماره ۱۰

[۱۵] Funding Remains a Mystery in Secret Service Case Link

[۱۶] Men accused of impersonating federal agents being investigated for possible ties to Iranian intelligence Link

[۱۷] Men accused of posing as US federal agents investigated for Iran ties: report Link

[۱۸] Men Posing as U.S. Agents Sought Access to Secret Service Officers, Prosecutors Allege Link

[۱۹] Iran plotting assassination of John Bolton, others, even while Biden negotiates nuclear deal Link

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet