Print Friendly, PDF & Email

 

از بیجی تا ادلب؛ داعش زیر ضربات مهندسی شده سپاه قدس/ حلب؛ محور جدید عملیات بزرگ نیروهای ارتش سوریه و مقاومت

تمرکز ارتش سوریه بر جبهه حلب در حالی است که همزمان عملیات ارتش و نیروهای مقاومت در حومه ادلب و حماه نیز ادامه خواهد یافت. بنابراین جبهه های فعال در نوار شمالی و شمال غربی سوریه شامل : شمال لاذقیه، سهل الغاب در شمال غربی حماه و نوار شمالی شهر حلب می شود.
جنگنده های روسی در حالی بمبماران علیه مواضع داعش را ادامه میدهند که در چند روز آینده یک عملیات بزرگ علیه مواضع تروریست ها صورت می گیرد.
به گزارش رجانیوز، رسانه های غربی از استقرار نیروهای تازه نفس ارتش سوریه در شمال لاذقیه ، حومه حماه و حلب خبر می دهند. گزارش رسانه های غربی پس از آن منتشر شده است که فرمانده سپاه پاسداران در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی در همدان گفت: ان شالله در آینده خبر پیروزی های بزرگی از سوریه را می شنوید.
به نظر می رسد قرار است ارتش سوریه یک عملیات بزرگ در حومه حلب با هدف تنگ کردن حلقه محاصره تروریست ها داخل این شهر را آغاز کند و به همین منظور جبهه های جدیدی در اطراف این شهر گشوده است. در همین راستا  شبکه تلویزیونی المیادین غروب پنجشنبه گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری شدید با افراد مسلح گروه داعش، کنترل تپه راهبردی النعام را در شرق استان حلب این کشور در دست گرفتند.
اهمیت تپه راهبردی النعام در آن است که تسلط بر آن، مقدمه شکستن محاصره فرودگاه کویرس می شود.
فرودگاه نظامی کویرس که دانشکده نیروی هوایی هم در درون آن قرار دارد، در ۴۰ کیلومتری شهر حلب واقع است و از دو سال پیش به این سو در ابتدا تحت محاصره ارتش آزاد و پس از آن در محاصره عناصر داعش قرار گرفت.
داعش از دو سال پیش برای با اشغال مناطقی از حومه شرق حلب و استان رقه توانست که فرودگاه نظامی کویرس را محاصره کند، اما نیروهای ارتش سوریه توانستند که مانع از پیشروی عناصر داعش به سوی این فرودگاه شوند.
تمرکز ارتش سوریه بر جبهه حلب  در حالی است که همزمان عملیات ارتش و نیروهای مقاومت در حومه ادلب و حماه نیز ادامه خواهد یافت.  بنابراین جبهه های فعال در نوار شمالی و شمال غربی سوریه شامل : شمال لاذقیه، سهل الغاب در شمال غربی حماه و نوار شمالی شهر حلب می شود.
این در حالی است که همزمان ارتش در جنوب سوریه – در استان قنیطره- و در مرکز – حومه حمص- نیز یک سلسله عملیات برای آزادی موضاع از دست رفته در روزهای اخیر تدارک دیده است.
در شرق سوریه نیز شهر باستانی تدمر شاهد تحولات جدید است. شهادت دو تن از فرماندهان سپاه قدس که در انجام ماموریت مستشاری می تواند بیانگر طرح ریزی یک عملیات جدید در این منطقه باشد چرا که تجربه نشان داده حضور فرماندهان رده بالای نظامی ایران در مناطقی از کشور عراق و سوریه به معنای آغاز یک عملیات جدید در آن منطقه است.
علاوه بر این خبرگزاری فارس به نقل از یک فرمانده عراقی خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه قرار است بزرگترین عملیات محاصره داعش کلید بخورد که در نتیجه آن داعش از جنوب استان نینوا در کشور عراق تا جبهه غربی استان حسکه و رقه در یک محاصره بزرگ قرار بگیرد. به گفته این فرمانده عراقی مذاکرات لازم برای انجام این  عملیات بین دولت های سوریه و عراق صورت گرفته است.
همچنین از عراق خبر می رسد پس از موفقیت الحشد الشعبی در آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی، این نیروها در نظر دارند پس از تثبیت مواضع به دست آمده ، جهت حمله خود را به سمت شمال استان صلاح الدین قرار دهند تا مقدمات حمله بزرگ برای پاکسازی استان نینوا نیز کلید بخورد .
البته تاکنون بارها خبر از نزدیک بودن عملیات آزادسازی شهر موصل توسط نخست وزیر عراق و دیگر مقامات این کشور اعلام شده ، هر چند که در عمل این اتفاق نیافتاده است.
از غرب عراق نیز خبر می رسد نیروهای ارتش این کشور همچنان به عملیات خود در استان الانبار به ویژه شهر الرمادی ادامه می دهند. دور جدید عملیات ارتش و نیروهای عراقی علیه موضاع داعش در الرمادی از هفته گذشته آغاز شده است.
فعال شدن جبهه های جدید علیه مواضع تروریست های داعش هر چند توجهات را معطوف به نقش جدید روسیه در سوریه کرده است، اما آگاهان می دانند که نقش آفرینی نظامی مسکو نیز در چارچوب نقشه ای است که سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی طرح ریزی کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet