Print Friendly, PDF & Email
مسئولان وزارت خارجه هنوز توضیح نداده‌اند چرا با وجود صراحت رهبر انقلاب در ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ظریف در نشستی با حضور آمریکا شرکت خواهد کرد؟

گروه سیاسی صراط – در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به صراحت مذاکره با آمرکا را ممنوع اعلام کرده اند، قرار است وزیر خارجه کشورمان برای شرکت در نشست وین که با حضور آمریکا برگزار می شود، به وین سفر کند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، رهبر معظم انقلاب که در جریان مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱، هرگونه مذاکره میان ایران آمریکا در موضوعات غیرهسته ای را رد کرده و آن را منوط به عملکرد آمریکا در عمل به تعهدات خود در مذاکرات کرده بودند، پس از حصول توافق وین نیز این موضع را با صراحت بیشتری اعلام کردند.

ایشان در ۱۵ مهرماه در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه  گفتند: مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا این مذاکره نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضررهای بیشماری نیز دارد.

با این وجود، وزیر امور خارجه قرار است در نشستی درباره سوریه در وین شرکت کند که یکی از طرف های مذاکره در آن، آمریکاست. این نشست قرار است روز جمعه برگزار شود.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه این خبر را تایید کرده و گفته است: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه، ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود نشست درباره بحران سوریه جمعه این هفته در وین با حضور وزیران خارجه روسیه، آمریکا و ترکیه برگزار خواهد شد و از ایران، ‌مصر، عراق و لبنان نیز دعوت شده است.

مسئولان وزارت خارجه هنوز توضیح نداده‌اند چرا با وجود صراحت رهبر انقلاب در ممنوعیت مذاکره با آمریکا، ظریف در نشستی با حضور آمریکا شرکت خواهد کرد؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet