Print Friendly, PDF & Email
وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس و کمیسون امنیت ملی با استفاده از نقش نظارتی خود واکنشی به انفعال دستگاه دیپلماسی کشومان نشان داده است گفت: مجلس بدلیل اینکه وزارت خارجه وقت خود را برای مذاکرات هسته ای گذاشته بود تا حالا سکوت کرده بود ولی اکنون که مذاکرات به پایان رسیده کوتاهی از طرف دولت برای ما قابل پذیرش نیست.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه ۵۹۸ در رابطه با گستاخی های عربستان و سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر این یاوه گویی‌ها اظهار داشت: ما چندین سال است از وزارت خارجه گله داریم که چرا در مقابل یاوه گوییها و بداخلاقی های عربستان موضع گیری قاطعی انجام نمی شود و حتی در بعضی مواقع ما در مقابل آنها کوتاه می آییم برای مثال در حادثه تروریستی بیروت که مشخص شد عامل آن به دستور عربستان این اقدام را انجام داده است ، وزارت خارجه ایران هیچ اقدامی انجام نداد.

وی در ادامه افزود: موارد دیگری نیز مانند تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده، زیر ماشین رفتن دو پیرزن زائر در منا، اجازه ندادن به فرود هواپیمای حامل کمک های مردمی ایران در یمن اتفاق افتاده که متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما هیچ اقدامی در خصوص آن انجام نداده است. به نظر من قبل از اینکه عربستان اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای عربی را برگزار کند ما باید چنین اقدامی را انجام می دادیم.

آصفری بیان داشت: دستگاه دیپلماسی کشور ما وقت خود را برای کشورهای حوزه خلیج فارس نگذاشته است در حالی که ارتباط ما با کشورهای حوزه خیلج فارس بسیار مهم است و باید با آنان ارتباط داشته باشیم ولی متاسفانه بخش اعظمی از وقتمان را برای کشورهای غربی و اروپایی گذاشته و از کشورهای حوزه خلیج فارس غافل شده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چرا این کشورها برای یمن اجلاس اضطراری برگزار نمیکنند؟ آیا یمن کشور اسلامی نیست؟

ایشان افزودند: ما مشاهده می کنیم وقتی پادشاه عربستان فوت می کند هیئتی برای شرکت در مراسم تششیع جنازه اش می فرستیم و این برخوردهای اخلاقی جمهوری اسلامی ایران باعث سو استفاده عربستان شده است و باید ادبیات خودشان با آنها حرف زد.

وی با بیان اینکه “باید در کنار خوش رفتاری به نسبت ادبیات عربستان با آنان سخن گفت” تصریح کرد: عربستان باید بداند که ایران کشوری مقتدر است و امکان انزوا برای آن وجود ندارد و این عربستان است که منزوی شده و با پول خود موجب همراهی کشورهای دیگر شده است و این پول هم تارخ مصرفی دارد و همیشگی نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس و کمیسون امنیت ملی با استفاده از نقش نظارتی خود واکنشی به انفعال دستگاه دیپلماسی کشومان نشان داده است گفت: مجلس به دلیل اینکه وزارت خارجه وقت خود را برای مذاکرات هسته ای گذاشته بود تا حالا سکوت کرده بود ولی اکنون که مذاکرات به پایان رسیده کوتاهی از طرف دولت برای ما قابل پذیرش نیست. کمیسیون امنیت ملی از وزیر خارجه توضیح خواهد خواست که چه اقدامی در جهت بازدارندگی در برابر اقدامات گستاخانه عربستان سعودی انجام داده است؟

آصفری در پایان بیان داشت: البته ما اقدامات خصمانه عربستان را به پای مردم عربستان نگذاشته و دولت عربستان با مردم این کشور دو قواره جدا از هم هستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet