Print Friendly, PDF & Email
با رسیدن نیروهای عراقی به خیابان اصلی فلوجه و مرکز اداری این شهر و به اهتزاز درآوردن پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداری این شهر، فرماندهان عراقی جنگ علیه داعش درنامه ای به حیدرالعبادی نخست وزیر عراق ، آزاد شهر فلوجه را به وی اعلام کردند.

آفتاب :

ابومهدی المهندس نائب رئیس شورای تشکیلات الحشدالشعبی، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات فلوجه در نامه ای به حیدرالعبادی این موضوع را بیان کرده اند.
فرمانده عملیات فلوجه در بیانیه ای در روز جمعه اعلام کرد که ساختمان های حکومتی در مرکز فلوجه بطور کامل آزاد شده و پرچم عراق را بر فراز آن برافراشته اند.
نیروهای پلیس اتحادیه (مرکزی) نیز اعلام کرده اند که علاوه بر ساختمان فرمانداری فلوجه به سمت خیابان بغداد حرکت کرده اند.
گزارش دیگری حاکی است که خیابان حی نزال از مناطق بسیار حساس که محل زدوخوردهای شدیدی در روز پنجشنبه بود به دست نیروهای عراقی افتاد و همچنین ناطق اندلس ، المقبره و السرای نیز آزاد شده اند.
درگیری ها در نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد.
پیشروی نیروهای عراقی/فلوجه در آستانه آزادی
نیروهای عراقی همچنین سه تانکر بمب‌گذاری شده را منهدم و بیش از ۵۵ بمب را خنثی کردند.
خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز از برخی محورهای جبهه جنگ علیه فلوجه بازدید و پیروزی نیروهای عراقی در این شهر را ستود.
وی گفت: زمام امور جنگ علیه داعش چه در فلوجه و چه در دیگر مناطق در دست نیروهای عراقی است. داعش به طور کامل شکست خورده و کنترل کامل شهر نهایی شده است.
نیروهای ارتش عراق از ۲۳ مه گذشته حملاتی را با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش برای بازپس‌گیری شهر فلوجه آغاز کردند؛ شهری که یکی از مقرهای اصلی داعش در عراق و دومین شهر بزرگ استان الانبار است.
نیروهای عراقی تلاش می‌کنند تا پس از آزادسازی شهر فلوجه به سمت شمال رفته و حمله گسترده‌ای را با هدف بیرون راندن داعش از شهر موصل، مرکز استان نینوا و مقر اصلی داعش در عراق آغاز کنند.
به گفته رائد جودت، رئیس پلیس فدرال عراق عملیات موفقیت آمیز برای خارج کردن غیرنظامیان از شهر در فروپاشی تروریست‌های داعش در مرکز این شهر نقش داشته است.
وجود تعداد زیادی از غیرنظامیان در شهر فلوجه که داعش از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد مانع پیشروی نیروهای عراقی در چند روز اخیر شده بود اما با ایجاد گذرگاه‌های امن برای خارج کردن غیرنظامیان این مشکل برطرف شد.
به دنبال پیشروی نیروهای عراقی تروریست‌های داعش از مرکز شهر به سممت مناطق دیگر فرار کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet