Print Friendly, PDF & Email

دغدغه دولتمردان موضوعات جناحی و حواشی به جای حل مشکلات مردم است/دولت موفق و در تراز انقلاب اسلامی با توجه به ۷ شاخصه مطرح شده توسط رهبر ایجاد می شود

پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی گفت: اگر هردولت فقط به همین ۷ شاخصه که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است، توجه کند می تواند یک دولت موفق و درتراز انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جمال کاوند در گفتگو با ناب نیوز با بیان اینکه برای تشخیص جایگاه الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت، باید مراحل و اهداف انقلاب اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی را به خوبی بشناسیم، گفت: انقلاب اسلامی اولین مرحله است؛ که معنای آن دگرگونی بنیادین براساس یک سلسله ارزش هاست و هر اغتشاش یا بیرون ریختنی را نمی توان انقلاب نامید.

پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی اذعان داشت: دومین مرحله نظام اسلامی است که یکی از شاهکارهای امام خمینی (ره) این بود که بلافاصله بعد از انقلاب، ساختار نظام و قوانین را مشخص کردند که محصول این نظام قانون اساسی بود.

وی با اشاره به اینکه سومین مرحله تشکیل دولت اسلامی است، خاطرنشان کرد: وقتی در خصوص پنج مرحله تشکیل تمدن اسلامی صحبت می شود، برخی گمان می کنند ما در مرحله جامعه سازی یا تمدن سازی هستیم در حالیکه در همان سال ۷۹ رهبری به این امر توجه دادند که ما هنوز در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم و هنوز تحقق نیافته است.

تبیین هفت شاخصه مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب برای دولت اسلامی

حجت الاسلام کاوند ابراز کرد: ایشان نه تنها در سال ۷۹ بلکه در سال های ۸۰، ۸۲،۸۳ و ۸۴ و در همین سخنرانی اخیر نیز به این موضوع تاکید داشتند.

وی افزود: معظم به در سال ۹۲ در دیدار با هیئت دولت یازدهم با بیان اینکه ما هنوز به دولت اسلامی نرسیده ایم، هفت شاخصه را برای تحقق یک دولت اسلامی تبیین نمودند که اولین انها را سلامت اعتقادی و اخلاقی برشمردند چرا که سلامت عملکرد دولت در گرو این شاخصه است.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی تصریح کرد: اگر اعتقادات و اخلاق درست نشود، عملکرد نیز درست نخواهد شد؛ اولین شاخصه دولتمردان کشور باید اعتقادات صحیح و به دور از تجمل گرایی یا سکولار باشد و باورهای دینی، اعتقاد به وعده الهی و معارف دین در آن ضعیف نباشد.

دغدغه دولتمردان موضوعات جناحی و حواشی به جای حل مشکلات مردم است

وی در خصوص دومین شاخصه دولت اسلامی از بیان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: خدمت به خلق دومین شاخصه برای هر فردی است که در بدنه نظام اجرایی کشور حضور و توانایی اداره جامعه را دارد که باید سختکوش وپرکار بوده و برای حل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مردم، مدیریت جهادی و عزم جدی داشته باشد.

حجت الاسلام کاوند با تاکید براینکه دولتمردان نباید به فکر جناح خاص خود یا ایجاد قدرت باشند، عنوان کرد: متاسفانه امروز این شاخصه در دولتمردان ما کمرنگ شده است و گاهی آنقدر که به موضوعات جناحی خود و حواشی می پردازند به دغدغه ها و مشکلات مردم رسیدگی نمی کنند.

پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بیان کرد: سومین شاخصه عدالت و توجه به آن در کنار پیشرفت می باشد که اگر عدالت وجود نداشته باشد، همان تمدن غرب نمایان می گردد؛ جامعه ای که در ظاهر بسیار آراسته اما از درون پوچ است و به خانواده و سایر شاخصه های انقلابی و اسلامی پرداخته نمی شود.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب شاخصه چهارم دولت اسلامی را اقتصاد و مبارزه با فساد معرفی می کنند؛ تصریح کرد: معظم له فرمودند” منسب حکومتی، جایگاه قدرت و منابع مالی وسوسه هایی ایجاد می کند اگر انسان متدین و مقاوم نباشد نمی تواند از آن نجات یابد” که با توجه به این سخن رهبری، متاسفانه می بینیم این امر کم و بیش در دولت های مختلف ما در کشور وجود داشته است.

قانون گرایی باید در تمام دستگاه های کشور نهادینه شود

حجت الاسلام کاوند اذعان کرد: پنجمین شاخصه مهم دولت اسلامی قانون گرایی است که رهبر انقلاب قانون را ریل حرکت دولت می دانند که اگر از آن خارج شود، صدمه خواهد دید و ایشان تاکید داشتند که حتی اگر قوانین ناقص و معیوب هم باشند، اما ضرر عمل نکردن به همین قوانین بیشتر از اجرای آن است لذا باید تلاش شود تا قانون گرایی در همه دستگاه های کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به حکمت و خردگرایی به عنوان ششمین شاخصه یک دولت اسلامی گفت: حکمت و خرد گرایی باید در کارها دیده شود؛ کار باید با کارشناسی، مطالعه درست، ملاحظه جوانب و آثار و تبعات یک اقدام یا حتی ملاحظه تبعات یک اظهار نظر انجام شود.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: گاهی می بینیم رهبر به پیوست فرهنگی تاکید کرده اند که اگر کار اقتصادی انجام شود اما پیوست فرهنگی آن دیده نشود، ناقص است؛ این نمونه ای از همین حکمت و خرد گرایی است که گاهی حرکت اقتصادی بزرگی در کشور صورت می گیرد اما موضوع فرهنگ، معنویت و اخلاق در کنار آن به چشم نمی شود.

حجت الاسلام کاوند افزود: تبعات این امر بعدها دیده می شود؛ وقتی  که با گذشت چندسال به آن حرکت اقتصادی رجوع می کنیم متوجه می شویم اگر موضوع اخلاقی و فرهنگی در کنار آن بود، بهتر عمل می شد.

پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی  با اشاره به هفتمین و آخرین شاخصه دولت اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: هفتمین و آخرین شاخصه دولت اسلامی توجه به درون کشور، استعدادها، تکیه بر ظرفیت های داخلی واستحکام درونی کشور است؛ بارها این موضوع توسط رهبر فرزانه انقلاب به همه دولت ها تذکر داده شده است که توجه به استعدادها و شور و نشاط جوانان کشور می تواند راهگشا باشد و در سخنرانی اخیر در جمع کارگران نیز، معظم له تاکید کردند استعدادهای کشور به مراتب بهتر از استعدادهای خارج از کشور است که می خواهیم استفاده کنیم.

دولت موفق و در تراز انقلاب اسلامی با توجه به ۷ شاخصه مطرح شده توسط رهبر ایجاد می شود

حجت الاسلام کاوند تاکید کرد: اگر هردولت فقط به همین ۷ شاخصه توجه داشته باشد، می تواند یک دولت موفق و درتراز انقلاب اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: مشکل ما در تولید مفهوم یا ضعف در مفاهیم نیست بلکه مشکل عمل نکردن به فرمایشات مقام معظم رهبری است؛ معظم له بسیار شیوا و منطقی در هر موضوعی وارد شدند که می توان گفت سنگ تمام گذاشتند و تمام مسائل به صورت منسجم بیان گردیده اما به آنها عمل نشده است.

این پژوهشگر مسائل فرهنگی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبری که تاکید داشتند دولت اسلامی تحقق پیدا نکرده است، ابراز داشت: تا دولت اسلامی نشود، جامعه اسلامی نمی شود و تمدن اسلامی تحقق نمی یابد؛ لذا بر همه ما واجب به فرض است و وظیفه داریم که ببینیم برای تحقق دولت اسلامی چه کاری می توانیم انجام دهیم.

پژوهشگر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی  با اشاره به اینکه گفتمان سازی یکی از سه مراحل انجام یک تحرک است، گفت: به طور مثال خبرنگاران و سایت ها باید در ترویج این امر تلاش کنند تلاش کنند؛ رهبری مفهوم سازی را ایجاد کرده اند و اگر گفتمان سازی عمومی و سپس ظرفیت های حرکت ایجاد شوند، با نصرت الهی اهداف انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet