Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری فارس: تقاضای پناهندگی سیاسی فرمانده ارشد نیروی دریایی ترکیه از آمریکا

فرمانده ارشد نیروی دریایی ترکیه به دنبال رویدادهای اخیر مربوط به کودتای نافرجام در این کشور، از آمریکا درخواست پناهندگی کرده است.

 «مصطفی اوغورلو» دریادار نیروی دریایی ترکیه که از سوی ناتو در پایگاه نظامی آمریکا در نورلورف، ویرجینیا مامور به خدمت است، از این کشور درخواست پناهندگی کرد.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» این فرمانده ارشد نیروی دریایی ترکیه حاضر در آمریکا اینک با حکم بازداشت خود مواجه شده است.

انتظار می‌رود که درخواست پناهندگی این نظامی ترکیه‌ای روابط آنکارا و واشنگتن را به دنبال تقاضای ترکیه مبنی بر استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفان که اینک دوران تبعید در آمریکا را می‌گذراند، بغرنج نماید.

معاون نخست وزیر ترکیه نیز دو روز قبل از عدم دستگیری ۱۸۶ نظامی و ۳۰ ژاندارم مشکوک به مشارکت در کودتای نافرجام ماه گذشته در این کشور خبر داد.

به نوشته «رویترز» «کورت الماز» معاون نخست وزیر ترکیه در نشست کابینه اعلام کرد، ۱۸۶ نظامی و ۳۰ ژاندارم هنوز دستگیر نشده‌اند.

 وی در ادامه با بیان این که ۹ ژنرال ارتش نیز شامل این عده می‌شوند، گفت که ۱۰ خارجی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

به نوشته رویترز، ترکیه هزاران نظامی را به دنبال کودتای نافرجام شناسایی کرد و ۳۰۰۰ هزار نفر آن‌ها را  به دلیل ارتباط با کودتا اخراج کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet