دسته‌بندی نشده
Print Friendly, PDF & Email

 
    •••••  چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ — ۰۶:۱۱

 

کارشناس برجسته مسائل امنیتی و ژئوپلیتیک بین‌المللی درخصوص قدرت ژئوپلیتیک ایران عقیده دارد که کشور ایران از لحاظ ژئوپلیتیک دارای قدرت بی‌نظیری است که امکان حمله نظامی به این کشور را سخت می کند.

 

 

به نقل از پایگاه «فوربس»، «جرج فریدمن» طی مقاله ای درباره قدرت ژئوپلیتیک ایران نوشت:  کشور ایران از لحاظ ژئوپلیتیک دارای قدرت بی‌نظیری است که امکان حمله نظامی به این کشور را سخت می کند.«فریدمن» با بیان اینکه ایران از نظر جمعیت و مساحت رتبه اول را در خاورمیانه دارد می نویسد: بیشتر شهرهای این کشور در میان رشته‌کوه‌ها قرار دارند و همین موقعیت و ساختار جغرافیایی ایران حمله نظامی  به این کشور را بی‌نهایت مشکل می‌کند.

رئیس نام‌آشنای مرکز تحقیقات امنیتی «استرتفور» آمریکا در ادامه با اشاره به  قرارگرفتن ایران در منطقه خلیج‌فارس و به خصوص وجود  تنگه هرمز می نویسد که تنگه هرمز آنقدر باریک است که درصورت هجوم هرگونه نیرویی به راحتی می تواند بسته شود و نیروهای مهاجم را با دردسرهای جدی روبرو کند. میزان نوشت: «فریدمن» در ادامه درخصوص اهمیت تنگه هرمز با بیان اینکه امروزه نفت یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین منابع است و بارها ایران تهدید کرده که می‌تواند این تنگه را ببندد، عقیده دارد که تنگه هرمز اهمیت فوق‌العاده چشمگیری در مسائل راهبردی دارد و اگر ایران اراده کند این تنگه را ببندد  خطرات جدی ایجاد می‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet