Print Friendly, PDF & Email

گفت و گوی منتشر نشده از حجت الاسلام شجونی

حجت الاسلام شجونی

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: این همه انسان لایق در این مملکت هست؛ از آقای حدادعادل گرفته تا قالیباف و جلیلی که هیچ حاشیه‌ای هم ندارند و می‌توانند بیایند و رئیس‌جمهور باشند و به مردم خدمت کنند.

مرحوم شجونی که در گذر عمر، فعالیت های درخشانی در عرصه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشت، به دلیل ویژگی هایی نظیر خوش بیان بودن و همچنین صراحت لهجه بودن در مصاحبه های خود، همواره مورد توجه رسانه‌ها قرارداشت.
مرحوم شجونی، که سال های سال عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز و همچنین از اعضاء حزب قدیمی موتلفه محسوب می شد، همواره با صراحت لهجه خود درباره مسائل مختلف که پای اسلام و انقلاب اسلامی در میان بود، انتقاد سازنده از اشخاص یا نهادهای مختلف را فدای رفاقت یا بازی های سیاسی نکرد و همواره در راستای اهداف اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه حرکت کرد و اسیر محافظه کاری و انحراف از انقلاب اسلامی نشد.انحرافی که این روزها آفت برخی جریان های سیاسی و همچنین برخی خواص شده است که در نهایت آنها را از خط اصیل انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران،امام(ره) جدا کرد، به گونه ای که این مساله باعث شد آنها نتوانند در بزنگاه‌های حساس انقلاب اسلامی در این عرصه حضور داشته باشند.
اما سوابق انقلابی وهمچنین سابقه زندگی شخصی مرحوم حجت الاسلام جعفر‌شجونی،نشان می دهد که ایشان توانست تا پایان عمر ۸۴ ساله خود در خط اصیل انقلاب اسلامی که دغدغه حضرت امام(ره) و همچنین مقام معظم رهبری بود، حاضر باشد و از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کند.
از طرفی دیگر، مرحوم شجونی هیچ گاه اسیر هیاهوی دشمن به منظور بازدارندگی وی از تلاش‌های انقلابی نشد،مساله ای که در بیانیه یاران قدیمی ایشان کاملا مشهود بود.
در بخشی از بیانیه جامعه روحانیت مبارز تهران، حزب مؤتلفه اسلامی و جامعه وعاظ که به مناسبت درگذشت حجت الاسلام حاج شیخ جعفر شجونی صادر کردند، آمده است:
« او که با ۲۵ بار تحمل زندان از پیشتازان روشنگری در عصر تاریک پهلوی بود، شجاعتی کم نظیر در بیان آنچه حق می‌یافت داشت و مبارزه خود را از دوره نهضت ملی شدن صنعت نفت در کنار شهید نواب صفوی آغاز نموده بود. با آغاز نهضت امام خمینی، منبرهای آتشینش کابوس دژخیمان بود و صراحت کلامش که همراه با لطافت، خلوص، صفا و فروتنی بود، جذب‌کننده جوانان به مبارزه شد تا سرانجام در پاریس به جمع یاران امام پیوست و در پرواز دوم انقلاب، به ایران بازگشت.
او معتقد به کار جمعی بود و در تشکل های معتقد به ولایت فقیه، همچون جامعه روحانیت مبارز، جامعه وعاظ و حزب موتلفه اسلامی پرخروش ظاهر می‌شد. در طول سال‌های مبارزه حبس و ممنوع المنبر شدن مانع او برای تلاش در جهت بصیرت افزایی جامعه نشد و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، هیاهوی دشمنان از انگیزه او نکاست. شجاعت او در بیان حقایق همراه با شجاعت پذیرش و اعلام خطا در هنگام یافتن حقیقتی برخلاف نظر خویش بود.»
از سویی دیگر برخی مواضع و سخنان حجت‌الاسلام شجونی بیانگر این واقعیت است که شجاعت در کلام ایشان موج می زد و همواره در سخنان وی پدیدار بود.
شکی نیست که یکی از برهه‌های حساس انقلاب اسلامی فتنه سال ۸۸ بود، اما در آن دوران ملتهب که حتی برخی خواص انقلاب اسلامی در گردوغبار فتنه پنهان شدند، حجت الاسلام شجونی با اتخاذ و بیان مواضع صریح تمام توان خود را به منظور کمک به نظام به کار برد.
دعوت سران فتنه به مناظره و حتی تهدید کلامی آنها با این سخن که افرادی مانند نواب پیدا شوند تا “کرکره” این‌ها(معترضین) را پایین بکشند و کار را تمام کنند، ازمواضع صریح حجت‌الاسلام شجونی در ایام فتنه بوده است.
اما این فقید از دست رفته در روزهای پایانی زندگی اش بازهم در عرصه سیاست تاثیر گذار بود و برای انتخابات سال آینده نیز نظرات و توصیه‌های راهگشایی برای جریان خود داشت. زمانی که یکی از روزنامه های اصلاح طلب در گزارشی مدعی شده بود که جامعه روحانیت مبارز در حال زمینه سازی برای حمایت از روحانی در انتخابات سال ۹۶ است و برای اثبات این ادعای خود سخنان آقای مصباحی مقدم را محور گزارش قرار داده بود؛ این شیخ اصول‌گرا به این موضوع واکنش نشان داد.
حجت الاسلام شجونی در مصاحبه ای که منتشر نشده است، تاکید کرده بود: قحط‌الرجال نیست که با این همه اتفاق‌‌هایی که آقای حسن روحانی ایجاد کرده است، از ایشان حمایت کنیم. این همه انسان لایق در این مملکت هست؛ از آقای حدادعادل گرفته تا قالیباف و جلیلی که هیچ حاشیه‌ای هم ندارند و می‌توانند بیایند و رئیس‌جمهور باشند و به مردم خدمت کنند.
وی همچنین در این مصاحبه تاکید کرده بود که مواضع جامعه روحانیت مبارز در انتخابات آتی از طریق دبیرکل این جامعه «آیت‌الله موحدی کرمانی» اعلام می‌شود و تشکل‌های اصول‌گرا با تعهد به محوریت روحانیت مبارز، در انتخابات سال آینده حضوری پررنگ خواهند داشت.

منبع: صبح نو

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet