Print Friendly, PDF & Email

دونالد ترامپ مضحک

به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا به عنوان رئیس جمهوری آینده برای چین و مردم آن بیشتر از هر کشور و ملت دیگری در منطقه شرق، جنوب شرق آسیا و آسیای شمال شرقی خوشایند است.

 بررسی های آماری هم ثابت می کند که در چین نزدیک به ۴۰ درصد امیدوارند که ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا باشد.

یکی از اصلی ترین علت های این استقبال این است که چینی ها مواضع ترامپ را در قبال کشورهای متحد آمریکا بسیار سخت توصیف کرده اند که این یک پیروزی دیپلماتیک برای چین محسوب می شود.
به دلیل اینکه ترامپ رویکرد خوبی در قبال کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و اندونزی نداشته است، چین امید زیادی دارد با روی کار آمدن وی در منازعات تجاری و مناقشات دریاهای جنوبی و شرقی، این نامزد جمهوریخواه به نوعی حامی پکن و درصدد گسترش روابط با چین باشد.
روزنامه «ساندی مورنینگ پست» به تازگی نظرسنجی انجام داده است که بر اساس آن فقط ۱۳ درصد در کشورهای کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و اندونزی مایلند ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود.
البته این یک امر طبیعی محسوب می شود چرا ترامپ نشان داده در سیاست خارجی خود به دنبال تحولات اساسی در رابطه با کشورهایی است که هم اکنون متحدان نزدیک آمریکا در منطقه هستند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور در شرایطی فردا (سه شنبه) برگزار می شود که به نوشته روزنامه هنگ کنگی «ساوت چاینا»، بیشتر مردم شرق، جنوب شرق، شمال و شمال شرق آسیا امیدوار به ریاست جمهوری کلینتون هستند.
گزارش های رسانه ای و اظهارات مردمی در چین نشان می دهد که ترامپ بیشتر از کلینتون در این کشور محبوبیت دارد و چینی ها از رئیس جمهور شدن او خرسند خواهند شد.
با وجود اینها، نظرسنجی صورت گرفته بین روزهای ۱۲ تا ۲۳ اکتبر (مهر – آبان) امسال نشان می دهد که ۶۷ درصد مردم می گویند اگر ترامپ به قدرت برسد، دنیا امن تر نخواهد شد.
این نظر درباره کلینتون هم یکسان است و نشان می دهد ملت های آسیایی رویکرد خوبی نسبت به سیاست های منطقه ای آمریکا ندارند و این کشور را باعث ناامنی دنیا می دانند.
با این احوال در چین نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ نفر مورد نظرسنجی قرار گرفته اند و بیشتر آنها گفته اند که ترامپ می تواند در حل و فصل منازعات و مبارزه با تروریسم موفق تر از کلینتون عمل کند.
با توجه به اظهار نظرهای شخص ترامپ مبنی بر تغییر در روابط اتحاد با کره جنوبی و ژاپن، ‌چینی های مورد نظرخواهی گفته اند که ترامپ می تواند بهتر از کلینتون مسایل دریای جنوبی و موضوع کره شمالی را حل و فصل نماید.
چرا که کلینتون با سیاست های چین آشنا بوده و در مورد مناقشات و مسایل تجاری آگاهی بالایی دارد و به همین سبب پکن علاقه مند نیست که او به قدرت برسد زیرا می تواند راه های پیشتر آزموده شده دولت قبلی را در قبال چین تکرار کند که بعضا برای پکن خوشایند نبوده است.
«وانگ یی وای» استاد دانشگاه مردم در پکن می گوید که اظهارات ضد چینی کلینتون باعث شده است تا محبوبیت ترامپ نزد چینی ها بالا برود.
کلینتون به عنوان یک وکیل فارغ التحصیل دانشگاه یاله و وزیر خارجه سابق آمریکا بارها از سیاست های چین در امور تجاری و دیپلماسی و همچنین حقوق بشر این کشور انتقاد کرده است.
در مجموع، نظرسنجی های صورت گرفته در آسیا ثابت می کند که مردم این قاره به ترامپ و کلینتون بی اعتماد هستند و خواستار تغییرات اساسی در سیاست های آمریکا در قبال کشورها می باشند و امیدوارند این کشور سیاست برتری جویانه و مداخله طلبانه اش را کنار گذاشته و از ورود به مسایل داخلی کشورها و مناقشات مناطق دیگر و ایجاد بحران خودداری کند.
بر اساس جدیدترین نظرسنجی که توسط دو نهاد رویترز/ ایپسوس انجام شده نشان می دهد کلینتون با ۵ درصد برتری نسبت به ترامپ جلوتر است.

منبع:ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet