Print Friendly, PDF & Email

آن چه پیش رو دارید، تصویری است کم تر دیده شده از «سید حسن نصرالله»و «اسماعیل ابوخلیل»که در اواخر دهه ی ۱۳۶۰ شمسی به ثبت رسیده است
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،چند ماه قبل، یکی از قدیمی‌ترین فرماندهان «مقاومت اسلامی»(شاخه نظامی «حزب الله لبنان») ملقب به «ابوخلیل» بر اثر بیماری، به ملکوت اعلی پیوست.
«اسماعیل احمد زهری» را می توان از موسسین «حزب الله لبنان» به شمار آورد. او از سال ۱۳۶۱ شمسی(پیش از اعلام موجودیت رسمی «حزب الله») در این جنبشِ مقاومت حضور داشت و فرماندهی عملیات محورهای مهمی در جنوب لبنان، مانند «اقلیم التفاح»، «نبطیه» و «ریحان» بر عهده ی او بود.
پس از عقب نشینی ارتش صهیونیستی به سال ۱۳۷۹ شمسی، «ابوخلیل» در «اتاق عملیاتِ مرکزی حزب‌الله» مسئولیت های خطیری  بر عهده داشت که مهم‌ترین آن ها در «واحد توپخانه و آتش‌بار» بود (که خود وی از موسسین آن بود). «حاج اسماعیل» نقشی حیاتی در توسعه و تکمیل این رکنِِ ماشین جنگی مقاومت اسلامی داشت. پس از جنگ ۳۳روزه، فرماندهی بخش مهمی از «یگان موشکی» حزب الله به او سپرده شد و تجارب متراکم این فرمانده‌ی خستگی ناپذیر، در مسیر اعتلای بازوی دفاعی اصلی «حزب الله» به کار گرفته شد.
«حاج اسماعیل زهری» از سال ۱۳۸۹ شمسی، دچار به عارضه‌ای علاج ناپذیر شد و علی رغم این که تلاش می کرد به هر شکل ممکن، میادین جهاد را رها نکند، سرانجام چندی پیش به بستر افتاد و پس از تحمل رنج و درد بسیار، به یارانِ شهیدش پیوست.
دبیرکل حزب الله لبنان، حجت الاسلام «سید حسن نصرالله» در مراسم بزرگ‌داشت با شکوهی که به مناسبت عروجِ ملکوتی این سردارِ تاریخ‌سازبرگزار شد، سخن‌رانی مبسوطی ایراد نمود و طی آن، از «ابوخلیل» با اوصافی بی‌سابقه یاد کرد.
آن چه پیش رو دارید، تصویری است کم تر دیده شده از «سید حسن نصرالله»و «اسماعیل ابوخلیل»که در اواخر دهه ی ۱۳۶۰ شمسی به ثبت رسیده است. آنم روز هاف رزمنده گان مقاومت اسلامی، هنوز از لباس خاکی رنگ بسیجی استفاده می کردند.
هدیه به روح «حاج اسماعیل زهری» صلوات
اللهم صل علی محمد آل محمد و عجل فرجهم
عکس کمتردیده شده از فرماندهان تاریخی حزب الله
عکس کمتردیده شده از 2دشمنِ قدیمی اسرائیل
عکس کمتر دیده شده از دشمنان قدیمی اسرائیل

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet