Print Friendly, PDF & Email
اطاق کوچک با گنجی که قیمت برای آن نمی‌توان گذاشت؛
یکی از لباس های حضرت زهرا (س) و لباس خونین امام حسین (ع) هم در این جاست که تنها سالی یک بار در آن صندوق گشوده شده و در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

موزه ترکیه پیراهنی که در کربلا تن اباعبدالله بود/ گنج بدون قیمت در یک موزه/ زره حضرت یحیی با استخوان دست وی +عکس

اگه روزی گذرتون به ترکیه و استانبول رسید حتما از موزه توپکاپی دیدن کنید.

 

در کاخ توپکاپی بخشی به نام موزه اسلامی وجود دارد، یک اطاق کوچک با گنجی که قیمت برای آن نمی‌توان گذاشت.

 

در این اطاق کوچک زیر میزها و تابلوهای شیشه‌ای شما اشیا باقیمانده از پیامبران الهی را می‌بینید که در طی سالها حکومت عثمانی بر سرزمینهای مصر و عربستان و بیت المقدس به دست آمده اند.

 

در واقع این اشیا از کشورهای زیر سلطه عثمانی یا به زور گرفته شده‌اند و یا توسط پادشاهان آن کشورها به دولت عثمانی هدیه گشته اند.

 

شنیده ها حاکی است دولت عربستان در ازای تامین نفت یکساله ترکیه خواهان بازپس گیری آنها شده اما دولت ترکیه حاضر به از دست دادن این گنجینه نشده است.

 

 

در این موزه علاوه بر اشیا اسلامی بخش هایی از ادیان و پیامبران دیگر هم نگهداری می‌شود، به طور مثال زره حضرت یحیی که استخوان دست آن حضرت را در خود جای داده است و طی نبش قبر آن پیامبر بدست آمده است.

 

علاوه بر این اشیا، عمامه حضرت یوسف، عصای حضرت موسی، لنگه قدیمی در کعبه، کلید قدیمی در کعبه، قرآن بسیار قدیمی روی چرم و بسیاری اشیا دیگر هم در این موزه نگداری می شود.

 

همچنین یکی از لباس های حضرت زهرا (س) و لباس خونین امام حسین (ع) هم در این جاست که تنها سالی یک بار در آن صندوق گشوده شده و در معرض دید بازدید کنندگان قرار می گیرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet