Print Friendly, PDF & Email

خبرگزاری فارس: چهره واقعی آمریکا، تروریست‌ها و اعراب در شرق حلب + عکس و فیلم

آزادسازی شرق حلب با صحنه‌هایی همراه بود که بیش از هر چیز، چهره واقعی آمریکا و رژیم‌های عربی را برملا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، حمایت‌هایی که از گروه‌های مسلح از جمله ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» به سرکردگی «جبهه النصره» در حلب می‌شد تا نبرد سرنوشت‌ساز حلب را به سود خود رقم بزنند، امری کاملا طبیعی و قابل انتظار بود.

اما آنچه که پس از خروج گروه‌های تروریستی از حلب برجا ماند و ارتش سوریه آن را کشف و ضبط کرد، بسیار فراتر از انتظار و تصور بود. مشاهدات و کشفیات انجام شده در مقرهای بیش از ۱۳ گروه تروریستی از جمله جبهه النصره، احرار الشام، نور الدین الزنکی، استقم کما امرت، ارتش آزاد و الجبهه الشامیه در حلب شرقی بر این نکته تاکید می‌کرد و نشان می‌داد، این گروه‌های از امکانات گسترده و بی‌مانندی بهره می‌برند.

آنچه در این میان جلب توجه می‌کرد، صدای انفجارهای مهیبی بود که پیش از آزادی شرق حلب از بسیاری از مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح به گوش می‌رسید و ستون‌های دودی بود که به آسمان متصاعد می‌شد و در مواردی سوال برانگیز بود.

لحظه انفجار یکی از مراکز و ذخایر تروریست‌ها در السکری حلب

با آزادسازی شرق حلب آشکار شد، عناصر مسلح در این مناطق در واپسین روزها دستور یافته بودند، هر آنچه ممکن است، را نابود کنند، موضوعی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به گروه‌های معارض سوری و معارضان سوری هم به آن اذعان و تصریح کردند، صدای انفجارهایی که از مناطق شرق حلب به گوش می‌رسید و ستون‌های دودی که به آسمان متصاعد می‌شد، ناشی از انهدام انبارهای مهمات و ذخایر تسلیحاتی این گروه‌ها بود و از جمله این انفجارها می‌توان به منفجر کردن بزرگترین انبار ذخایر تسلیحاتی گروه‌های تروریستی در محله «السکری» حلب اشاره کرد.

این درحالی است که رسانه‌های غربی و عربی تلاش داشتند، صدای این انفجارها را حملات توپحانه‌ای و موشکی ارتش و نیروی هوایی سوریه و نیروی هوایی روسیه نسبت دهند، درحالی که واقعیت امر چیز دیگری بود.

برخی از ساکنان مناطق شرق حلب نیز خاطر نشان کرده بودند که دیده‌اند، تروریست‌ها چگونه اقدام به سوزاندن کتاب‌ها و البسه و وسایلی می‌کردند که نمی‌توانستند با خود ببرند.

کشف ذخایر دارویی النصره در محله المرجه، اهدایی از سوی عربستان

اما این مهمات و ذخایر تسلیحاتی نبودند که توسط تروریست‌ها امحا می‌شدند، بلکه اشیاء و چیزهای دیگری نیز بودند که کشف و ضبط آنها نه برای گروه‌ها تروریستی که برای حامیان آنها خطرناک‌تر از مهمات و ذخایر تسلیحاتی بود. تجهیزات و دستگاه‌های ارتباطی و اسناد و مدارکی که حضور و مشارکت افسران خارجی از جمله افسران وابسته به سازمان جاسوسی و اطلاعاتی «موساد» و اتاق‌های عملیاتی آنها را برملا می‌کرد، از جمله این موارد بود.

 همچنین گزینه «سلاح‌های نامتعارف» از جمله مواردی است که می‌تواند، دلیل اقدام گروه‌های تروریستی در نابود کردن برخی از ذحایر تسلیحاتی‌اشان باشد، چون کشف این سلاح‌ها منابع تامین کننده آنها را برملا و مورد بازخواست قرار می‌داد.

آنچه این احتمال را تقویت می‌کند، گزارش ماه گذشته وزارت دفاع روسیه بود که از مشاهده شدن آثار مواد سمی از جمله گاز کلر و فسفر سفید در مواد انفجاری گلوله‌های برجا مانده از یکی از توپ‌های گروه‌های مسلح در حلب خبر می‌داد.

کشف بزرگترین مخزن گاز در شرق حلب، از آن جبهه النصره

افزون بر آن، گروه‌های تروریستی اقدام به انهدام انبارهایی کرده بودند که مملو از مواد غذایی و نیازهای اساسی معیشتی مردم بود، آن هم در برهه زمانی که ساکنان مناطق شرقی حلب بدلیل محاصره گروه‌های مسلح با شرایط معیشتی بسیار سختی مواجه بودند و بشدت از کمبود مواد غذایی و نیازهای اساسی معیشتی رنج می‌بردند.

بسیاری از نیازهای غذایی و معیشتی این مردمان یا اصلا در بازارها یافت نمی‌شد یا اگر هم یافت می‌شد، قیمت آنها چندین برابر قیمت واقعی و آنقدر گران بود که امکان تهیه آنها وجود نداشت.

این درحالی است که ساکنان شرق حلب تاکید می‌کردند، عناصر مسلح با وجود داشتن چنین ذخایر مواد غذایی به غارت و چپاول مردم می‌پرداختند و اکنون آنها تلاش داشتند، مواد غذایی را معدوم کنند که چندین سال مردم را از آنها محروم کرده بودند.

کشف داروهای اسرائیلی و ترکیه‌ای در مخازن تروریست‌ها

گروه‌های تروریستی حتی به کمک‌های بشردوستانه سازمان‌ها و نهادهای بین المللی رحم نکرده بودند و حین تفتیش انبارها و ذخایر مواد غذایی گروه‌هایی مانند «جیش الاسلام» و «استقم کما امرت» آشکار شد، بخش اعظم این مواد غذایی، کمک‌هایی بود که سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در قالب کمک‌های بشر دوستانه به‌ ساکنان این مناطق کرده بودند، اما توسط گروه‌های تروریستی مصادره شده و هیچ‌گاه بدست مردم نرسیده بود.

اغلب این مواد غذایی به ویژه در مقرهای گروه موسوم به «جنبش التوحید» که از مهمترین گروه‌های تروریستی شرق حلب محسوب می‌شد، تولید ترکیه بودند. دیدن این مقدار از مواد غذایی ذخیره شده و اندازه و حجم انبارها این تصور را ایجاد می‌کرد که گروه‌های تروریستی خود را برای نبردی طولانی مدت با ارتش سوریه در حلب آماده می‌کردند.

یکی از بزرگترین انبارهای مواد غذایی تروریست‌ها در حلب

روی بسیاری از بسته‌های غذایی، عناصر مسلح نوشته بودند که مردم مناطق شرق حلب بدلیل محاصره‌ با کمبود و نبود مواد غذایی مواجه هستند.

آنها همچنین تلاش بسیاری کرده بودند تا آثار برجای مانده از جنایت «تجارت اعضای» بدن را از بین ببرند، جنایتی که در طول سال‌های بحران سوریه بعد از قاچاق نفت مسروقه از میدان‌های نفتی سوریه، مهمترین منبع درآمد این گروه‌ها از جمله داعش و جبهه النصره بود.

ذخایر موادغذایی که از مردم شرق حلب دریغ می‌شد

به این ترتیب، علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته آزادی شرق حلب پرده از حقایق بی‌شماری برداشت.

تسلیحاتی برای سال‌ها جنگ

تجهیزات نظامی کلان، در کنار هجمه رسانه‌ای، دیپلماتیک، سیاسی و نظامی غربی – عربی به اندازه‌ای بود که تاکنون مشابه آن در صحنه بین الملل و در سطح سازمان‌ها و نهادهای بین المللی مشاهده نشده است.

انبارهایی را تصور کنید که مملو از موشک‌های «تاو» آمریکایی است و ارزش هریک از این انبارها بیش از یک صد میلیون دلار برآورد می‌شود و این جدای از انبارهای کشف شده از انواع موشک‌ها، گلوله‌های توپ، انواع بمب‌ها از جمله بمب‌های موسوم به جهنم، دستگاه‌ها و سیستم‌های پیچیده و پیشرفته ارتباطی، انواع خمپاره‌ها، انواع سلاح‌های فردی و انواع سلاح‌های سنگین که نیاز یک ارتش را برای سال‌ها جنگ تامین می‌کرد.

مواد غذایی برای چندین شهر

همچنین انبارهای مواد غذایی کشف شده، از حیث مقدار و تنوع مواد غذایی اگر نگوییم، نیازهای غذایی چند ماهه یک کشور، دستکم چندین شهر را تامین می‌کرد.

در پس همه ضجه‌ها و فریادهای گوش خراش غرب و اعراب مرتجع در دفاع از انسانیتی که به گفته آنها در شرق حلب با موشک‌ها و بمب‌های ارتش سوریه و متحدین به خاک و خون کشیده می‌شود و تمام تلاش‌هایی که برای شکستن محاصره شرق حلب و نجات مردمان آن صورت گرفت و همه اشک‌هایی که گفته ‌شد، بخاطر اهالی شرق حلب ریخته می‌شود، افسران غربی، ترک، عرب و صهیونیستی بودند که مسئولیت هدایت عملیات‌های نظامی گروه‌های تروریستی را برعهده داشتند و اسارت آنها، پیامدهای بسیار سنگین و وخیمی داشت که خارج از توان حکومت‌هایشان بود.

چه بسا یکی از دلایل عدم پذیرش مذاکره و مصالحه از سوی برخی از گروه‌های مسلح همین افسران بودند که وجود آنها در میان این گروه‌ها و در این منطقه از حلب، باب هرگونه گفت‌وگو و زمینه هرگونه مصالحه را از بین می‌برد.

برخلاف تمام ادعاهای غربی و عربی مبنی بر اینکه نظام سوریه، تاب معارضان را ندارد و اقدام به اخراج آنها از خانه‌ها و مناطق مسکونی‌اشان می‌کند که سال‌ها و نسل اندر نسل در آنجا زندگی کرده‌اند، در میان تمام عناصر مسلحی که گفت‌وگو و مصالحه با نظام سوریه را رد کرده و خواهان خروج از حلب شده بودند، یک چهره بومی دیده نمی‌شد.

در واقع تمام ۱۵ هزار تروریست مسلحی که تحت عنوان معارض مسلح سوری از شرق حلب خارج شدند، تروریست‌ها، کارشناسان، جاسوس‌ها و افسران وابسته به ناتو، رژیم‌های عربی، غرب، آمریکا، رژیم صهیونیستی و ناتو یا سرکردگان گروه‌های تروریستی تکفیری با تابعیت‌های سعودی، چچنی، ترک، آیگوری، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی بودند و در میان آنها حتی یک غیر نظامی حلبی دیده نمی‌شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet