Print Friendly, PDF & Email
کتاب احمد متوسلیان هستم

این کتاب در نوبت اول، شمارگانی ۲۵۰۰ نسخه ای دارد اما بی شک در مدت کوتاهی به چاپ های بعدی خواهد رسید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «احمد متوسلیان هستم» همین چند روز پیش از سوی انتشارات نارگل منتشر و روانه بازار کتاب شد. کتابفروشی کیهان هم در اقدامی شایسته در همان ابتدا برای تبلیغ و ترویج این کتاب، از خیر ۱۰ درصد از مبلغ کتاب گذشت و این کتاب ۲۰۰۰۰ تومانی را (که بر مبنای قیمت گذاری رایج در بازار کتاب باید حدود ۲۵۰۰۰تومان قیمت می داشت) با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به فروش رساند.

«احمد متوسلیان هستم» شامل سخنرانی ها و مصاحبه های حاج احمد متوسلیان، فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) است که زحمت جمع آوری، تنظیم و گویاسازی آن را محمدجواد شادانلو کشیده و در این مسیر، علی اصغر بهمن نیا، مدیر انتشارات نارگل و محمدعلی صمدی نیز او را کمک کرده اند.

شادانلو برای گویاسازی این سخنرانی ها و مصاحبه ها به سراغ منابع آن رفته و مثلا با مصاحبه کنندگان، صحبت کرده تا بتواند در هر بخش و قبل از شروع اصل گفتارِ حاج احمد، به حال و هوای حاکم بر محیط و جغرافیای محل سخنرانی و ویژگی های زمانی آن اشاره کند.

این کتاب در نوبت اول، شمارگانی ۲۵۰۰ نسخه ای دارد اما بی شک در مدت کوتاهی به چاپ های بعدی خواهد رسید.

«احمد متوسلیان هستم» ۴۳۲ صفحه است و پس از مقدمه، زندگی نامه حاج احمد متوسلیان را در فصل اول خود گنجانده. بقیه فصل ها تا فصل بیستم، سخنرانی ها و مصاحبه های جاویدالاثر متوسلیان آمده است. در آخر هم بخش های اسناد و عکس ها، کتابشناسی، فیلم شناسی و نمایه آمده است تا مطالعه این کتاب را برای محققان و پژوهشگران، دلپذیرتر کند.

متن کتاب به صورت دو رنگ به چاپ رسیده و عکس های ضمیمه شده، همگی چهار رنگند. برای نام های خاص و پانویس ها از رنگ دوم که طیفی از سبز و آبی را در خود دارد، استفاده شده و صفحه آرایی ساده اما فکر شده کتاب، خواننده را به ادامه دادن آن ترغیب می کند.

کتاب «احمد متوسلیان هستم» در حالی که هنوز از زیر دستگاه های چاپ خارج نشده بود، رونمایی شد و اخبار این رونمایی با توجه به همزمانی اش با سالگرد ربایش حاج احمد متوسلیان و ۳ نفر از همراهانش، بازتاب زیادی در رسانه ها داشت. در این مراسم تعدادی از همرزمان حاج احمد و همچنین برادرش، امیر متوسلیان حضور داشتند و به بیان مطالبی پرداختند که بیش از هر چیز بر شهادت این مرد بزرگ دلالت داشت.

در صفحه ۳۱۷ کتاب «احمد متوسلیان هستم» و در بخش هفدهم که شامل مصاحبه با راوی دفتر سیاسی سپاه و جمع بندی عملیات بیت المقدس است و در ۹ و ۱۱ خردادماه ۱۳۶۱ انجام شده، می خوانیم:

سئوال: راجع به شهادت برادر قجه ای توضیح بفرمایید.

احمد متوسلیان: برادر قجه ای در اوایل ورود ما به مریوان به آن جا آمد و در تمام عملیات هایی که در مریوان انجام شد، نقش مؤثر داشت. عامل باز شدن جبهه ای علیه عراق در منطقه مریوان و همینطور عامل پاک سازی قسمت های زیادی از مریوان ایشان بود. همه جا شجاعت، ایمان، بردباری، فکر و اندیشه خوب و حسن خلق او، زبانزد برادرها بود.

وقتی به جنوب آمدیم، در عملیات فتح المبین مسئولیت همین گردان را به عهده داشت و موفق شد که ارتفاعات سوق الجیشی «علی گره زد» را به تصرف دربیاورد و تلفات سنگینی را به دشمن وارد کند. در این عملیات هم تا آخرین نفر در مقابل پاتک های عراق ایستادگی کرد و حماسه ها آفرید. باعث افسوس است که تعدادی از افراد «انجمن حجتیه» که داخل سپاه زرین شهر نفوذ کردند و عوامل نفوذی دیگری که در فرمانداری و شهر وجود دارند، باعث سرخوردگی و دلسردی ایشان شده بودند و او همیشه با این ایادی انجمن حجتیه که در سپاه بودند، درگیری شدید داشت و آنها هنوز هم در سپاه هستند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


 قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی
Escort France kaszinok online Rtp slots 1xbet